You are viewing an old version of this page. View the current version.

Compare with Current View Page History

« Previous Version 5 Next »

Tartalomjegyzék

Beállítandó paraméterek

A csomagkezeléshez a rendszerben több paramétert be kell állítani.

Az Adminisztráció-Dokumentumkezelőben létre kell hoznunk egy adott mappát, amelybe a visszaküldött PDF állományokat tároljuk le:



Alapvető beállítások


A rendszerben pár további beállításra is szükség van:

A szállítási módok


Az Értékesítés/Értékesítési alapadatok Szállítási módok fülön kell rögzíteni.


  • Külső azonosító:
    Ezt kell megadni az interfészt bekapcsoló folyamati paraméter értékeként.


  • Csomag információ email szövege:
    Az az előre berögzített Nyomtatvány szöveg, amit az email kiküldés használ.


  • Szállítói címkés:
    A szállítási mód esetén lehet-e csomag címkét nyomtatni.


Bizonylat tömb beállítása


Az Adminisztráció – Adminisztrációs alapadatok menüben a  Bizonylatszámok altabon be kell rögzítenünk a cimkékhez tartozó paraméterezést.



Esetünkben CSOM előtaggal és hat numerikus karakterrel vettük fel:


Email sablon szöveg beállítás


A nyomtatvány szövegeknél lehet rögzíteni a az email sablon szöveget, amit az email küldésnél automatikusan előtöltünk, ha az hozzá van rendelve a csomag szállítási módjához.

3 különböző sablon rögzíthető.



  1. GLS csomag email sablon (amennyiben a csomagot GLS-el kézbesítjük) - Ebben az esetben Típushoz használjuk a Csomag információ email törzsszöveg1-et
  2. Személyes csomag átvétel email sablon (amennyiben a csomagot személyesen veszi át az ügyfél) - Ebben az esetben Típushoz használjuk a Csomag információ email törzsszöveg2-t
  3. Saját címkés csomag email sablon (amennyiben nem GLS által küldött adatok alapján hozzuk létre a címkét - Ebben az esetben Típushoz használjuk a Csomag információ email törzsszöveg3-t

Munkafolyamat


A csomagkezelés funkciót két külön folyamat során is használni tudjuk a rendszerben. 


  1. Rendelés -> Kiszedés -> Kiszállítás → Csomagfeladás -> Címke nyomtatás -> Email küldés - Ebben az esetben már a rendelés létrehozása során olyan beállításokat használunk, ahol az adott rendelést csomagos kiszállításként tervezzük az ügyfélhez eljuttatni.
  2. Csomagkészítés korábbi kiszállításból - ebben az esetben egy olyan rendelést irányítunk át csomagkezelési ágra, ahol már létrehoztuk a kiszállítást.

Rendelésből létrehozott csomagszállítás



Megnyitjuk az Értékesítés - Rendelések menüt. 




Az új gombbal létrehozunk egy új rendelést. A rendelésen megadjuk a kötelező mezők adatait (sárgával jelölve).



Tételekhez felvesszük az értékesíteni kívánt terméket:



A felvett adatokkal elmentjük a rendelésünket.  A menü sorban az eddig inaktív gombok aktiválódnak a további munkafolyamathoz. Rendelésünk státusza: Új.



Ezek után a Készletkezelés menüből rákattintunk a Kiszedési lista készítése menüre. 



A Szállítás módnál megadjuk a kívánt kiszállítási módot (esetünkben most a GLS-t), valamint a Kiszállítás dátumát:



Ezek után megnyitjuk a tételsort és visszaigazoljuk a kiszedett mennyiséget:



Elmentjük a kiszedési listánkat és ezzel aktiváljuk az oldalon a további munkafolyamathoz szükséges menűpontokat:



A menüsorból kiválasztjuk a Kiszállítás készítése menüt. 



Itt ellenőrizzük, hogy a Szállítás módja, valamint a Kiszállítás dátuma megfelelően ki legyen töltve:



Ezen az oldalon kel megadnunk az információt, hogy mennyi csomagban fogjuk teljesíteni a rendelést (esetünkben én most 3 csomagot állítok be):



A tételek menüsorában (a 3 pontra kattintva) megnyitjuk a Csomagok menüpontot:




Majd a Csomag generálás parancsgombbal létrehozzuk a csomagazonosítókat. 




Fontos: a csomagok súly és értékelosztását a rendszer a létrehozott csomagszámra arányosan osztja szét. Amennyiben eltérés van a valós adatokhoz képest, akkor ezt manuálisan kell korrigálni!


Láthatjuk, hogy létrejött három csomagazonosító, amelyeken a Címke státusz, a Csomag státusz és az Email státusz is 'Új' státusszal szerepel.


A hozzáadás parancsgombbal újabb csomagot fel tudunk venni, ha arra lenne szükség.




Az esetünkben 'Utánvétes' fizetésű csomagokat kezelünk. Az utánvétes csomagoknál az utánvét összegét minden esetben a vezér, vagyis az első csomagnál tüntetjük fel:



Amennyiben szükséges, akkor a tételsor kijelölésével lehetőségünk nyílik a törlésre is. 



Csomagfeladáshoz jelöljük ki a kívánt vagy minden csomagot:



Majd ezek után kattintsunk a Csomag feladás gombra. Itt felugrik egy ablak, amely megerősítést vár tőlünk, hogy csak a kijelölt csomag adatait küldjük át, vagy az összes csomagét. Szükség szerint eldönthetjük.



A feldolgozás után láthatjuk, hogy a Csomag státusz módosult Új → Feladva státuszra.



Csomag címkéket úgy tudunk nyomtatni, hogy kijelöljük a tételsorokat, majd rákattintunk a Címke nyomtatás parancsgombra.

Itt a rendszer ismételten visszakérdez, hogy csak a kijelölt tételsor csomagjára, vagy minden csomagra nyomtassunk címkét.



Egy új felugró ablakban megjelennek a kinyomtatható címkék.



Itt kinyomtathatjuk a címkéket.

Ezek után, kiértesítjük Email-ben a vevőt a Csomagszám küldés parancsgombbal:




Lehetőségünk van a levélbe a rendeléshez előzőleg feltöltött dokumentumok csatolására is.

Amennyiben a levelet elküldtük, akkor a csomag tételsoron az Email státuszunk 'Elküldve'-re módosul.

Ezek után a Kiszállításunkat a Kiszállítás menüből Szállítólevél nyomtatással vagy Lezárással tudjuk lezárni.



Szállítólevél nyomtatás esetén kinyomtathatjuk a szállítólevelet



Mindkét lépés után a Szállítási feladatunk lezárt státuszt kap.


Kiszállítási folyamatból indított csomagfeladás


Amennyiben már egy létrehozott kiszállítási igényből szeretnénk csomagfeladást létrehozni, akkor megnyitjuk a Készletkezelés - Kiszállítás menüpontot.



Kiválasztjuk a csomagfeladásra szánt szállítást és megnyitjuk:



Megadjuk a szállítási módot, a Szállítás dátumát és a csomagok számát

 


A tételek menüsorában (a 3 pontra kattintva) megnyitjuk a Csomagok menüpontot:



Majd a Csomag generálás parancsgombbal létrehozzuk a csomagazonosítókat.



Láthatjuk, hogy létrejött kettő csomagazonosító, amelyeken a Címke státusz, a Csomag státusz és az Email státusz is 'Új' státusszal szerepel.

Fontos: a csomagok súly és értékelosztását a rendszer a létrehozott csomagszámra arányosan osztja szét. Amennyiben eltérés van a valós adatokhoz képest, akkor ezt manuálisan kell korrigálni!

A hozzáadás parancsgombbal itt is fel tudunk venni újabb csomagokat, ha arra lenne szükség.

Ebben az esetben 'Átutalás (30 nap)' fizetési mód van kiválasztva a rendelésen, ezért a vezér (első) csomagra nem kerül fel utánvétes költség.




Ebben az esetben is lehetőségünk van a kijelölt csomagok törlésére.

Csomagfeladáshoz jelöljük ki a kívánt vagy minden csomagot:



Majd ezek után kattintsunk a Csomag feladás gombra. Itt felugrik egy ablak, amely megerősítést vár tőlünk, hogy csak a kijelölt csomag adatait küldjük át, vagy az összes csomagét. Szükség szerint eldönthetjük.



A feldolgozás után láthatjuk, hogy a Csomag státusz módosult Új → Feladva státuszra.



Csomag címkéket úgy tudunk nyomtatni, hogy kijelöljük a tételsorokat, majd rákattintunk a Címke nyomtatás parancsgombra.

Itt a rendszer ismételten visszakérdez, hogy csak a kijelölt tételsor csomagjára, vagy minden csomagra nyomtassunk címkét.



Egy új felugró ablakban megjelennek a kinyomtatható címkék.



Itt kinyomtathatjuk a címkéket.

Láthatjuk, hogy a Címke státuszunk átváltott 'Nyomatva'-ra Ezek után, kiértesítjük Email-ben a vevőt a Csomagszám küldés parancsgombbal:




Lehetőségünk van a levélbe a rendeléshez előzőleg feltöltött dokumentumok csatolására is.

Amennyiben a levelet elküldtük, akkor a csomag tételsoron az Email státuszunk 'Elküldve'-re módosul.



Ezek után a Kiszállításunkat a Kiszállítás menüből Szállítólevél - Nyomtatással vagy Lezárással tudjuk lezárni.



Szállítólevél nyomtatás esetén kinyomtathatjuk a szállítólevelet



Bármelyik lépés után a Szállítási feladatunk Lezárt státuszt kap.



  • No labels