A csomagkezeléshez a rendszerben több paramétert be kell állítani.
Az Adminisztráció-Dokumentumkezelőben létre kell hoznunk egy adott mappát, amelybe a visszaküldött PDF állományokat tároljuk le:
Az Adminisztráció-Folyamati paraméterekben be kell állítanunk a következő paramétereket:
A GLS inetrfész esetén pár további folyamati paramétert is be kell állítanunk: 2. GLS_INTERFASCE_USEPRODUCTION: FALSE esetén a MyGLS tesztrendszernek küldjük az adatokat. Éles GLS kapcsolathoz True-ra kell állítanunk a státuszt. 3. GLS_INTERFASCE_USERNAME: MyGLS felhasználónév. Ez tartalmazza a GLS felé megadott email címet is. 4. GLS_INTERFASCE_PASSWORD: MyGLS jelszó. A GLS kommunikációhoz szükséges jelszó. 5. GLS_INTERFASCE_CLIENTNUMBER: 1, sok nulla és még néhány szám. |
A rendszerben pár további beállításra is szükség van:
Az Értékesítés/Értékesítési alapadatok Szállítási módok fülön kell rögzíteni.
Az Adminisztráció – Adminisztrációs alapadatok menüben a Bizonylatszámok altabon be kell rögzítenünk a cimkékhez tartozó paraméterezést.
Esetünkben CSOM előtaggal és hat numerikus karakterrel vettük fel:
A nyomtatvány szövegeknél lehet rögzíteni a az email sablon szöveget, amit az email küldésnél automatikusan előtöltünk, ha az hozzá van rendelve a csomag szállítási módjához.
3 különböző sablon rögzíthető.
A csomagkezelés funkciót két külön folyamat során is használni tudjuk a rendszerben.
Megnyitjuk az Értékesítés - Rendelések menüt.
Az új gombbal létrehozunk egy új rendelést. A rendelésen megadjuk a kötelező mezők adatait (sárgával jelölve).
Tételekhez felvesszük az értékesíteni kívánt terméket:
A felvett adatokkal elmentjük a rendelésünket. A menü sorban az eddig inaktív gombok aktiválódnak a további munkafolyamathoz. Rendelésünk státusza: Új.
Ezek után a Készletkezelés menüből rákattintunk a Kiszedési lista készítése menüre.
A Szállítás módnál megadjuk a kívánt kiszállítási módot (esetünkben most a GLS-t), valamint a Kiszállítás dátumát:
Ezek után megnyitjuk a tételsort és visszaigazoljuk a kiszedett mennyiséget:
Elmentjük a kiszedési listánkat és ezzel aktiváljuk az oldalon a további munkafolyamathoz szükséges menűpontokat:
A menüsorból kiválasztjuk a Kiszállítás készítése menüt.
Itt ellenőrizzük, hogy a Szállítás módja, valamint a Kiszállítás dátuma megfelelően ki legyen töltve:
Ezen az oldalon kel megadnunk az információt, hogy mennyi csomagban fogjuk teljesíteni a rendelést (esetünkben én most 3 csomagot állítok be):
A tételek menüsorában (a 3 pontra kattintva) megnyitjuk a Csomagok menüpontot:
Majd a Csomag generálás parancsgombbal létrehozzuk a csomagazonosítókat.
Fontos: a csomagok súly és értékelosztását a rendszer a létrehozott csomagszámra arányosan osztja szét. Amennyiben eltérés van a valós adatokhoz képest, akkor ezt manuálisan kell korrigálni!
Láthatjuk, hogy létrejött három csomagazonosító, amelyeken a Címke státusz, a Csomag státusz és az Email státusz is 'Új' státusszal szerepel.
A hozzáadás parancsgombbal újabb csomagot fel tudunk venni, ha arra lenne szükség.
Az esetünkben 'Utánvétes' fizetésű csomagokat kezelünk. Az utánvétes csomagoknál az utánvét összegét minden esetben a vezér, vagyis az első csomagnál tüntetjük fel:
Amennyiben szükséges, akkor a tételsor kijelölésével lehetőségünk nyílik a törlésre is.
Csomagfeladáshoz jelöljük ki a kívánt vagy minden csomagot:
Majd ezek után kattintsunk a Csomag feladás gombra. Itt felugrik egy ablak, amely megerősítést vár tőlünk, hogy csak a kijelölt csomag adatait küldjük át, vagy az összes csomagét. Szükség szerint eldönthetjük.
A feldolgozás után láthatjuk, hogy a Csomag státusz módosult Új → Feladva státuszra.
Csomag címkéket úgy tudunk nyomtatni, hogy kijelöljük a tételsorokat, majd rákattintunk a Címke nyomtatás parancsgombra.
Itt a rendszer ismételten visszakérdez, hogy csak a kijelölt tételsor csomagjára, vagy minden csomagra nyomtassunk címkét.
Egy új felugró ablakban megjelennek a kinyomtatható címkék.
Itt kinyomtathatjuk a címkéket.
Fontos: Cimke újranyomtatási funkció nincs a rendszerben. Amennyiben szükség lenne címke újranyomtatásra akkor azt az Adminisztráció - Dokumentumkezelő - Csomagcimkék (jelenleg a labelPrint mappa) mappából tehetjük meg. |
Ezek után, kiértesítjük Email-ben a vevőt a Csomagszám küldés parancsgombbal:
Lehetőségünk van a levélbe a rendeléshez előzőleg feltöltött dokumentumok csatolására is.
Amennyiben a levelet elküldtük, akkor a csomag tételsoron az Email státuszunk 'Elküldve'-re módosul.
Ezek után a Kiszállításunkat a Kiszállítás menüből Szállítólevél nyomtatással vagy Lezárással tudjuk lezárni.
Szállítólevél nyomtatás esetén kinyomtathatjuk a szállítólevelet
Mindkét lépés után a Szállítási feladatunk lezárt státuszt kap.
Amennyiben már egy létrehozott kiszállítási igényből szeretnénk csomagfeladást létrehozni, akkor megnyitjuk a Készletkezelés - Kiszállítás menüpontot.
Kiválasztjuk a csomagfeladásra szánt szállítást és megnyitjuk:
Megadjuk a szállítási módot, a Szállítás dátumát és a csomagok számát
A tételek menüsorában (a 3 pontra kattintva) megnyitjuk a Csomagok menüpontot:
Majd a Csomag generálás parancsgombbal létrehozzuk a csomagazonosítókat.
Láthatjuk, hogy létrejött kettő csomagazonosító, amelyeken a Címke státusz, a Csomag státusz és az Email státusz is 'Új' státusszal szerepel.
Fontos: a csomagok súly és értékelosztását a rendszer a létrehozott csomagszámra arányosan osztja szét. Amennyiben eltérés van a valós adatokhoz képest, akkor ezt manuálisan kell korrigálni!
A hozzáadás parancsgombbal itt is fel tudunk venni újabb csomagokat, ha arra lenne szükség.
Ebben az esetben 'Átutalás (30 nap)' fizetési mód van kiválasztva a rendelésen, ezért a vezér (első) csomagra nem kerül fel utánvétes költség.
Ebben az esetben is lehetőségünk van a kijelölt csomagok törlésére.
Csomagfeladáshoz jelöljük ki a kívánt vagy minden csomagot:
Majd ezek után kattintsunk a Csomag feladás gombra. Itt felugrik egy ablak, amely megerősítést vár tőlünk, hogy csak a kijelölt csomag adatait küldjük át, vagy az összes csomagét. Szükség szerint eldönthetjük.
A feldolgozás után láthatjuk, hogy a Csomag státusz módosult Új → Feladva státuszra.
Csomag címkéket úgy tudunk nyomtatni, hogy kijelöljük a tételsorokat, majd rákattintunk a Címke nyomtatás parancsgombra.
Itt a rendszer ismételten visszakérdez, hogy csak a kijelölt tételsor csomagjára, vagy minden csomagra nyomtassunk címkét.
Egy új felugró ablakban megjelennek a kinyomtatható címkék.
Itt kinyomtathatjuk a címkéket.
Fontos: Cimke újranyomtatási funkció nincs a rendszerben. Amennyiben szükség lenne címke újranyomtatásra akkor azt az Adminisztráció - Dokumentumkezelő - Csomagcimkék (jelenleg a labelPrint mappa) mappából tehetjük meg. |
Láthatjuk, hogy a Címke státuszunk átváltott 'Nyomatva'-ra Ezek után, kiértesítjük Email-ben a vevőt a Csomagszám küldés parancsgombbal:
Lehetőségünk van a levélbe a rendeléshez előzőleg feltöltött dokumentumok csatolására is.
Amennyiben a levelet elküldtük, akkor a csomag tételsoron az Email státuszunk 'Elküldve'-re módosul.
Ezek után a Kiszállításunkat a Kiszállítás menüből Szállítólevél - Nyomtatással vagy Lezárással tudjuk lezárni.
Szállítólevél nyomtatás esetén kinyomtathatjuk a szállítólevelet
Bármelyik lépés után a Szállítási feladatunk Lezárt státuszt kap.