Tartalomjegyzék

Csomagkezelés funkció célja


A csomagkezelési funkció célja, hogy a megadott szállítmányozó partnert értesítsük az általunk feladandó csomagokról, majd a tőle kapott csomagazonosítók alapján elkészítsük a csomagcímkéket. Ez mellett értesítsük a vevőt a kiszállítási adatokról, illetve a csomag aktuális státuszáról.


Alapvető beállítások


A szállítási módok


Az Értékesítés/Értékesítési alapadatok Szállítási módok fülön kell rögzíteni.


Szállítási módok beállítása

  • Külső azonosító:
    Ezt kell megadni az interfészt bekapcsoló folyamati paraméter értékeként.

  • Csomag információ email szövege:
    Az az előre berögzített Nyomtatvány szöveg, amit az email kiküldés használ. Rögzítése az Adminisztráció/Nyomtatvány szövegek menüpontban történik.

  • Szállítói címkés:
    A szállítási mód esetén lehet-e csomag címkét nyomtatni. Amennyiben nincs bejelölve az adott szállító csomagjairól nem készülhet csomagcímke.


Szállítási mód rögzítése


Csomagazonosítószám (bizonylattömb) beállítása


Az Adminisztráció / Adminisztrációs alapadatok menüben a  Bizonylatszámok fülön be kell rögzítenünk a címkékhez tartozó paraméterezést.


Csomagazonosítószám beállítása


Esetünkben CSOM előtaggal és hat numerikus karakterrel vettük fel:


Csomagazonosítószám beállítása

Email sablon szöveg beállítás


A nyomtatvány szövegeknél lehet rögzíteni a az email sablon szöveget, amit az email küldésnél automatikusan előtöltünk, ha az hozzá van rendelve a csomag szállítási módjához.

Három különböző sablon rögzíthető.


Email sablon szövegek beállítása


Például:

  1. GLS csomag email sablon (amennyiben a csomagot GLS-el kézbesítjük) - Ebben az esetben Típushoz használjuk a Csomag információ email törzsszöveg1-et
  2. Személyes csomag átvétel email sablon (amennyiben a csomagot személyesen veszi át az ügyfél) - Ebben az esetben Típushoz használjuk a Csomag információ email törzsszöveg2-t
  3. Saját címkés csomag email sablon (amennyiben nem GLS által küldött adatok alapján hozzuk létre a címkét - Ebben az esetben Típushoz használjuk a Csomag információ email törzsszöveg3-t


Csomagkészítés folyamata


A csomagkezelés funkciót két külön folyamat során is használni tudjuk a rendszerben. 


  1. Rendelés -> Kiszedés -> Kiszállítás -> Csomagfeladás -> Címke nyomtatás -> Email küldés - Ebben az esetben már a rendelés létrehozása során olyan beállításokat használunk, ahol az adott rendelést csomagos kiszállításként tervezzük az ügyfélhez eljuttatni.
  2. Csomagkészítés korábbi kiszállításból - ebben az esetben egy olyan rendelést irányítunk át csomagkezelési ágra, ahol már létrehoztuk a kiszállítást.

Rendelésből létrehozott csomagszállítás


Megnyitjuk az Értékesítés / Rendelések menüt. 


Rendelések listája



Az Új gombbal létrehozunk egy új rendelést. A rendelésen megadjuk a kötelező mezők adatait (sárgával jelölve) és ha már tudjuk, akkor a Szállítás módját is.


Új rendelés létrehozása


Tételekhez felvesszük az értékesíteni kívánt terméket:


Tételek felvétele rendelésbe


A felvett adatokkal elmentjük a rendelésünket.  A menü sorban az eddig inaktív gombok aktiválódnak a további munkafolyamathoz. Rendelésünk státusza: Új.


Rendelés rögzítése


Ezek után a Készletkezelés menüből rákattintunk a Kiszedési lista készítése gombra, majd elvégezzük a kiszedést. 


Rendelés kiszedése


A Szállítás módnál (ha a rendelésen még nem adtuk meg) megadjuk a kívánt kiszállítási módot (esetünkben most a GLS-t), valamint a Kiszállítás dátumát (nem kötelező):


Rendelés kiszedése


Ezek után megnyitjuk a tételsort és visszaigazoljuk a kiszedett mennyiséget:


Rendelés kiszedése


Elmentjük a kiszedési listánkat és ezzel aktiváljuk az oldalon a további munkafolyamathoz szükséges menüpontokat, majd a kiválasztjuk a Kiszállítás készítése menüpontot. 


Rendelés kiszedése


Itt ellenőrizzük, hogy a Szállítás módja, valamint a Kiszállítás dátuma megfelelően ki legyen töltve. A Kiszállítás dátumát mindig kötelező megadni, míg a Szállítási mód csak csomagkezelés esetén szükséges.


Kiszállítás kötelezően kitöltendő adatai


Ezen az oldalon kell megadnunk az információt, hogy mennyi csomagban fogjuk teljesíteni a rendelést (esetünkben ez most 3):


Csomagok számának megadása


A tételek menüsorában (a 3 pontra kattintva) megnyitjuk a Csomagok menüpontot:



Csomagok fül megnyitása


Majd a Csomag generálás parancsgombbal létrehozzuk a csomagazonosítókat. 


Legenerált csomagok listája

Fontos!

A csomagok súly és értékelosztását a rendszer a létrehozott csomagszámra arányosan osztja szét. Amennyiben eltérés van a valós adatokhoz képest, akkor ezt manuálisan kell korrigálni!

Láthatjuk, hogy létrejött három csomagazonosító, amelyeken a Címke státusz, a Csomag státusz és az Email státusz is Új státusszal szerepel.

A hozzáadás parancsgombbal újabb csomagot fel tudunk venni, ha arra lenne szükség.



Újabb csomagok hozzáadása a kiszállításhoz


Az esetünkben Utánvétes fizetéssel rendelkező csomagokat kezelünk. Az utánvétes csomagoknál az utánvét összegét minden esetben csak a vezér, vagyis az első csomagnál tüntetjük fel.


Utánvét összeg a csomagokon


Amennyiben szükséges, akkor a tételsor kijelölésével lehetőségünk nyílik a törlésre is. 


Csomag törlése


Csomagfeladáshoz jelöljük ki a feladandó vagy akár az összes csomagot.


Csomagfeladás


Majd ezek után kattintsunk a Csomag feladás gombra. Itt felugrik egy ablak, amely megerősítést vár tőlünk, hogy csak a kijelölt csomag adatait küldjük át, vagy az összes csomagét. Szükség szerint eldönthetjük.



A feldolgozás után láthatjuk, hogy a Csomag státusz módosult Új státuszról Feladva státuszra.



Csomag címkéket úgy tudunk nyomtatni, hogy kijelöljük a tételsorokat, majd rákattintunk a Címke nyomtatás parancsgombra.


Itt a rendszer ismételten visszakérdez, hogy csak a kijelölt tételsor csomagjára, vagy minden csomagra nyomtassunk címkét.



Egy új felugró ablakban PDF formátumban megjelennek a kinyomtatható címkék. Itt kinyomtathatjuk a címkéket.


Csomagcímkék nyomtatási képe


A címkék újra nyomtatására is van lehetőség a Címkenyomtatás újbóli megnyomásával.

Ezek után, kiértesítjük Email-ben a vevőt a Csomagszám küldés parancsgombbal:



Ügyfél értesítő Email



Itt lehetőség van a levélbe a rendeléshez előzőleg feltöltött dokumentumok csatolására is.

Amennyiben a levelet elküldtük, akkor a csomag tételsoron az Email státuszunk Elküldve-re módosul.

Ezek után a Kiszállításunkat a Kiszállítás menüből Szállítólevél nyomtatással vagy Lezárással tudjuk lezárni.

Fontos!

A Kiszállítás lezárás történhet a csomagok generálása és feladása előtt és után is. 


Szállítólevél nyomtatás esetén kinyomtathatjuk a szállítólevelet


Szállítólevél nyomtatási kép


Mindkét lépés után a Szállítási feladatunk lezárt státuszt kap.


Kiszállítás státusz Lezárás vagy Nyomtatás után

Kiszállítási folyamatból indított csomagfeladás


A Kiszállításból indított csomagfeladás folyamata megegyezik a Rendelésből indított csomagfeladás folyamattal, annyi különbséggel, hogy ilyenkor nem történik rendelés rögzítés és a kiszedési lista készítés. 


Csomagkészítés a Csomagkezelés menüpontban


A Készletkezelés / Csomagkezelés menüpontot megnyitva láthatjuk a rendszerben lévő korábban már elkészített csomagokat.

Ezen az oldalon tudunk új csomagot létrehozni, a szállító felé feladni, címkét nyomtatni illetve a csomagszámokat emailben kiküldeni vagy a csomag adatokat kimenteni Excel-be.


Csomagkezelés menüpont


Néhány mező jelentése a teljesség igénye nélkül:

  1. Csomagazonosító: A Smartfront ERP által generált belső azonosító.
  2. Csomagszám: A szállító cég által visszaküldött azonosító.
  3. E-mail státusz
    1. Új
    2. Elküldve
  4. Cimke Státusz
    1. Új
    2. Nyomtatva
  5. Csomag Státusz
    1. Új
    2. Feladva
  6. Csomag értéke: A csomaghoz kapcsolódó kiszállításokon szereplő tételek bruttó értékeinek az összege.
  7. Csomag súlya (kg): A csomaghoz kapcsolódó kiszállításokon szereplő tételek bruttó súlyainak az összege.

Csomag feladás a Csomagkezelés menüből


Az Új gomb megnyomásával lehet úgy csomagot létrehozni.


Új csomag létrehozása


A kötelező mezők megadásával kitöltődnek a jobb oldalon a szállítási adatok is.


Új csomag létrehozása - Partner kiválasztása


A csomag értékét, az utánvét értékét illetve a súly adatokat szükség szerint kitölthetjük.

Ezek után a Bizonylatok fülön, a Hozzáadás gombbal felvehetjük a csomaghoz a kiszállításokat.

A rendszer leválogatja számunkra a már korábban létrehozott és lezárt Kiszállításokat. 


Új csomag létrehozása - Kiszállítás hozzáadás


Kiválasztjuk azt a kiszállítást, amelyet csomagként szeretnénk feladni. 

Az OK gomb megnyomásával a kiválasztott kiszállítások rögzítve lesznek a Bizonylatok listára és a bizonylatok érték és súly adatai alapján frissülnek a Csomag értéke és Csomag súlya adatok valamint amennyiben a kiválasztott kiszállítások között van utánvétes, akkor az Utánvét összege mező értéke is frissül.


Csomaghoz rendelt kiszállítások listája a Bizonylatok fülön


Amennyiben téves szállítást vettünk volna fel a tétel listára, akkor azt kijelölve még a csomag feladása előtt lehetőség van törölni.

Ha minden kívánt szállításunkat felvettünk a listára, akkor a Csomag Feladás gombbal feladjuk a csomagokat. Ekkor, ha a szállító céggel van interfész kapcsolatunk, akkor a csomag adatait elküldjük a szállítónak és a csomagot Feladva státuszra állítjuk, egyébként ha nincs interfész kapcsolatunk, akkor csomag adatokat nem küldünk csak a csomagot állítjuk Feladva státuszra.


Csomagfeladás


Miután jeleztük a szállítócég felé csomagküldési szándékunkat, a visszaküldött csomagszámmal kinyomtathatjuk a csomagcímkénket  az aktívvá vált Címke nyomtatás gombbal.

A címke kinyomtatása után a Címke státusz Feladva lesz.

Amennyiben a címkénket újra ki kellene nyomtatni, akkor azt megtehetjük a Címke nyomtatás gomb újbóli megnyomásával.


Címke nyomtatás


A címke kinyomtatása után, értesíthetjük az ügyfelet a csomag küldeményről. Ezt a Csomagszám küldés gombbal tehetjük meg.

Az email elküldése után az Email státusz Elküldve lesz.


Csomagszám küldés emailben


A csomagkészítés folyamat végén a következőket kell látnunk.


  1. Csomag státusz: Feladva
  2. Csomagszám:  Ki van töltve a szolgáltató által küldött csomagszámmal. (Csak interfész kapcsolat esetén.)
  3. Címke státusz: Nyomtatva
  4. Email státusz: Elküldve


Végleges csomag státuszok

  • No labels