Tartalomjegyzék


Keresés

Ajánlat


Ajánlat létrehozása

Amikor az értékesítés az ajánlati szakaszba lép, akkor kezdődik el az Ajánlat elkészítéséhez szükséges információk összeállítása.
Az Értékesítés / Ajánlat menüpontban látjuk a korábban rögzített ajánlatokat, valamint az Új gombbal itt készíthetünk új Ajánlatot. Az ajánlat elkészíthető még egy Ügyletből vagy a Partnertörzsről egy partner kiválasztása után.
Ajánlat létrehozásakor kötelezően kitöltendő mezők:

  • Vevő
  • Fizetési feltételek

A vevő partnerlapján beállított Fizetési feltétellel előtöltődik.

  • Ajánlatadás dátuma

További mezők:

  • Szállítási és Számlázási cím

A partnerlapon megadott címekkel tölti elő a rendszer.

  • Pénznem

A partnerlapon megadott Értékesítés devizájával tölti elő a rendszer.

  • Árlista

A korábban létrehozott árlisták közül lehet választani, amennyiben azokon szerepel a kiválasztott termék és hozzá vannak rendelve a kiválasztott vevőhöz.
Az ajánlathoz tételeket is kell adni, melyeket a Tételek fülön a Hozzáadás gombbal kell rögzíteni.
Tétel rögzítés kötelező mezői:

  • Terméknév
  • Mennyiség
  • Egységár

A terméklapon megadott Nettó egységárral tölti elő a rendszer.

  • Áfa

A terméklapon megadott Áfa.
További mezők:

  • Megjelenítendő név
  • Egység

A terméklapon megadott Alapértelmezett mennyiségi egység.

  • Akciós

Ha a kiválasztott árlistában a termék akciósként van megjelölve, akkor ez a jelölés az ajánlaton és majd az ajánlatból készített vevői rendelésen is megjelenik.

  • Raktár

Amennyiben már az ajánlatadás fázisában tudjuk, hogy melyik raktárból szeretnénk majd a vevőt kiszolgálni, akkor érdemes megadni. Vevői rendelés késztésekor ezt a mezőt nem kell majd kitölteni. Ha közvetlenül az ajánlatból készítünk számlát, akkor a rendszer ennek a raktárnak fogja készletét az ajánlatban szereplő tételekkel csökkenteni.
Az ajánlat elkészítése után a teljes élettartam alatt követhető az ajánlat státusza. A rendszer támogatja az ajánlatok verziókezelését is, mely a bizonylatszám végén megjelenő / jel után látható.
Amennyiben ugyanezt vagy egy nagyon hasonló ajánlatot szeretnénk készíteni, akkor az ajánlat másolásával majd szükség esetén a másolta módosításával ez is könnyedén elvégezhető.


A Nyomtatvány megjegyzések alfülön fontos, hogy amennyiben hosszabb szöveget szeretnénk bevinni, akkor az Alsó megjegyzés mezőt használjuk, a Felső megjegyzésbe kb. 40 word sor jeleníthető meg.




Az ajánlat státuszai:

  • Nyitott

Az újonnan létrehozott ajánlatok Nyitott státuszba kerülnek.

  • Kiküldött

A vevőknek kiküldött ajánlatokat Kiküldött státuszba kell tenni, hogy a további státuszok elérhetők legyenek.

  • Elutasított
  • Lejárt
  • Elfogadott

Az Elfogadott státuszú ajánlatból lehet Vevői rendelést vagy Számlát készíteni.

  • Rendelés létrehozva

Rendelés létrehozva státuszba akkor kerül az ajánlat, ha már elkészült belőle a rendelés, de az még nincs kiszállítva vagy számlázva.

  • Részlegesen kiszállítva

Amikor a vevői rendelés tételei közül nem az egész lett kiszállítva, akkor az Ajánlat Részlegesen kiszállítva státuszba kerül.

  • Részlegesen számlázva

Amikor a Részlegesen kiszállított státuszt kiváltó Szállítólevél vagy Szállítólevelek már ki lettek számlázva.

  • Kiszállítva

Kiszállítva státuszba, akkor kerül az ajánlat, ha annak az abból készült vevői rendelés összes tételéből készült szállítólevél.

  • Számlázás alatt
    • Az Ajánlatból elkészült a számla, de még nem lett lezárva.
    • Az ajánlatból létrehozott vevői rendelésből elkészült a számla, de még nem lett lezárva.
    • Az ajánlatból létrehozott vevői rendelés összes tétele ki lett szállítva és az összes tételből elkészült a számla, ami még nem lett lezárva.
  • Számlázva
    • Az Ajánlatból elkészült a számla és már le lett lezárva.
    • Az ajánlatból létrehozott vevői rendelésből elkészült a számla és már le lett lezárva.
    • Az ajánlatból létrehozott vevői rendelés összes tétele ki lett szállítva és az összes tételből elkészült a számla és már le lett lezárva.


A közvetlenül az ajánlatból készített számla lemozgatja a készletről a számlázott készletkezelt termékeket.
A Nyomtatvány megjegyzések fülön a nyomtatványra az ajánlat Nyitott státuszában megjeleníthetők a korábban elkészített megjegyzések valamit új egyedi megjegyzések is készíthetők.
Az Emailek fülön az Ajánlat küldés e-mailben funkcióval kiküldött levelek jelennek meg.
A Feladatok fülön a Feladathoz kapcsolódó feladatok jelennek meg.

Vevői rendelés



A vevői rendelések az Értékesítés / Rendelések menüpontban találhatók. A rendelés elkészíthető önállóan az Új gombra kattintva, létrehozható Ügyletből vagy a Ajánlatból.



A rendelés létrehozásakor kötelező mezők:

  • Vevő
  • Fizetési feltételek: előtöltődik a kiválasztott vevő partnertörzsben megadott „Fizetési feltétellel".
  • Pénznem: előtöltődik a kiválasztott vevő partnertörzsben megadott Értékesítés devizával.
  • Megrendelés dátuma: előtöltődik az adott napi dátummal.
  • Raktár: az a raktár, ahonnan a rendelést ki fogjuk szolgálni.

További mezők:

  • Szállítási és Számlázási cím: Előtöltődik a kiválasztott vevő partnertörzsben megadott címével.
  • Árlista: A partner által használható árlisták közül lehet választani. Árlista kiválasztása esetén a tételek hozzáadásakor csak az árlistán szereplő tételek közül lehet választani.
  • Kiszállítás dátuma: Az a dátum, amikor a kiszállítást tervezzük. Az itt megadott dátum öröklődik a szállítólevére.
  • Szállítás módja: Az Adminisztrációs alapadatok Szállítási módok fülén rögzített szállítási módok közül lehet választani.
  • Nyomtatvány nyelve: A nyomtatvány alapértelmezett nyelve magyar, de választható angol vagy német is. Angol vagy német esetén a nyomtatvány kétnyelvű lesz (magyar/angol vagy magyar/német).
  • Kereskedő: az értékesítést végző kereskedő
  • Dimenziók: A Pénzügyi alapadatok Dimenzió értékek fülén rögzített dimenziók közül lehet választani.
  • Kapcsolattartó: A partnerlap Elérhetőségek fülén rögzített kapcsolattartók közül lehet választani. Alatta megjelenik a kiválasztott kapcsolattartó telefonszáma és email címe.



Vevői rendelés létrehozása


Tételek hozzáadása

A kötelező mezők kitöltése után lehet rögzíteni a tételeket a Tételek fül Hozzáadás gombra kattintva.



Tétel hozzáadása rendeléshez


A tétel rögzítésekor kötelező mezők:

  • Terméknév
  • Mennyiség
  • Egység (mennyiségi egység)
  • Egységár/Darab
  • ÁFA
  • Raktár

További mezők:

  • Átlagos beszállítási idő

A terméklapon beállított átlagos beszállítási idő jelenik meg.

  • Kedvezmény
  • Munkaszám és Részlegszám

A Pénzügyi alapadatok Dimenzió értékek fülén rögzített dimenziók közül lehet választani.
Készlet adatok jelentése:

  • Szabad készlet

A Raktárkészlet a kiválasztott raktárban a Céges összekészlet pedig a teljes cégben megtalálható Normál státuszú mennyiséget mutatja.

  • Függő raktárközi készlet

Egy másik raktárból a kiválasztott raktárba (raktárközi átadással) érkező mennyiségeket mutatja.

  • Függő beszerzés készlet

A Raktárkészlet a kiválasztott raktárra a Céges összekészlet pedig a cég összes raktárára létrehozott beszerzési rendelések mennyiségeit mutatja.

  • Egyéb vevői igények

A többi vevői rendelésen szereplő mennyiség.

  • Egyenleg

Amennyiben sarzskezelt vagy gyáriszámos terméket választunk ki, a készletadatok alatt megjelennek a készleten lévő sarzsszámok azok mennyige és lejárati dátuma (amennyiben a termék nem lejárati dátumos a mező üresen marad). A Sarzsok száma mező a készleten lévő sarzsszámok mennyiségét mutatja.
A mennyiség megadása után megjelenek a Rendelés kiszolgálhatóságát mutató adatok. Megmutatja, hogy a rendelt mennyiségből mennyit tudunk az aktuális készletről kiszolgálni, mennyi szolgálható ki az egyes beérkezésekből (dátumokkak jelölve) és mennyi a nem kiszolgálható.



Tétel kiszolgálhatósága


A ceruza ikonra kattintva lehet látni az összes függő vevői és beszerzési rendelést, amin az adott termék szerepel és melyek a kiszolgálhatóságot befolyásolják.



Tétel kiszolgálhatóság részletei


A Több tétel hozzáadása gombra kattintva a vevő korábbi rendelésein szereplő termékek közül vagy egy kiválasztott termékkategóriába tartozó termékek közül tudunk a rendeléshez tételeket hozzáadni



Több tétel hozzáadása


A rendelendő mennyiségek megadása után a Hozzáadás gombra kattintva rögzítésre kerülnek a tételek.
Lehetőség van a tételek importálására is. A betöltő sablon a Rendelés tétel betöltősablon gombra kattintva tölthető le.
A betöltő sablonban kötelezően kitöltendő mezők:

  • Termékkód
  • Nettó ár

Csak akkor kötelező, ha nem lett kiválasztva árlista vagy a termék nem szerepel a kiválasztott árlistán.

  • Mennyiség
  • Mennyiség egység

A tételen importálásakor minden tétel csak egy soron szerepelhet.


Vevői rendelés fülei

  • Tételek
  • Kapcsolódó bizonylatok

A vevőirendeléshez közvetlenül kapcsolódó bizonylatok listája. Azok a bizonylatok, amiből a rendelés készült vagy melyek a rendelésből készültek.

  • Csatolt fájlok

A rendeléshez tetszőleges dokumentum csatolható (például szerződés).

  • Receptúra komponensek

Amennyibe a rendelés tételek között receptúrás tételek is szerepelnek, itt megjelennek azok összetevői.

  • Megjegyzés
  • Nyomtatvány megjegyzések
  • Emailek

Az Email küldése gombbal a vevőnek küldött levelek adatai jelennek itt meg.

  • Események

A rendeléssel kapcsolatok főbb események, módosítások jelennek meg.


Rendelés nyomtatása

A Rendelés nyomtatása gombra kattintva lehet kinyomtatni a rendelést, ami egyben a kiszedési lista is.
Receptúrás termék esetén a nyomtatványon megjelennek a szükséges összetevők is.

Rendelés lezárása

A vevői rendelés automatikusan lezáródik, ha annak az összes tétele ki lett szállítva.
Amennyiben nem tudjuk a teljes rendelést kiszállítani az nyitott állapotban marad. Ilyenkor a rendelést manuálisan kell lezárni.
A vevői rendelés manuális lezárásakor, amennyiben vannak rögzített lezárás okok, kötelező azt megadni. Ha nincsenek lezárási okok rögzítve, akkor a rendszer nem kéri a lezárás okának a megadását.
A rendszerbe alapértelmezetten rögzítve lett néhány rendelés lezárás ok, melyek a következők:

  • Készlethiány
  • Meggondolta magát
  • Olcsóbbat talált

Rendelés lezárásának okai

A vevői rendelés lezárásának okai tetszőlegesen szerkeszthetők az Adminisztráció / Adminisztrációs alapadatok / Rendelés lezárásának okai fülön.



Rendelés lezárásának okai


Alapértelmezetten rögzítve lett néhány vevői rendelés lezárás ok, melyeket azokra duplán kattintva lehet módosítani vagy a Törlés gombbal lehet törölni.


Visszaigazolás

A Visszaigazol gombra kattintva a rendelés státusza Visszaigazolt lesz. A Státusz-visszalépés gombbal ismét Új státuszba kerül a rendelés.

  • No labels