Ajánlat

Ajánlat létrehozásaAmikor az értékesítés az ajánlati szakaszba lép, akkor kezdődik el az Ajánlat elkészítéséhez szükséges információk összeállítása. Az Értékesítés / Ajánlat menüpontban látjuk a korábban rögzített ajánlatokat, valamint az Új gombbal itt készíthetünk új Ajánlatot. Az ajánlat elkészíthető még egy Ügyletből vagy a Partnertörzsről egy partner kiválasztása után. Ajánlat létrehozásakor kötelezően kitöltendő mezők: A vevő partnerlapján beállított Fizetési feltétellel előtöltődik. További mezők: - Szállítási és Számlázási cím
A partnerlapon megadott címekkel tölti elő a rendszer. A partnerlapon megadott Értékesítés devizájával tölti elő a rendszer. A korábban létrehozott árlisták közül lehet választani, amennyiben azokon szerepel a kiválasztott termék és hozzá vannak rendelve a kiválasztott vevőhöz. Az ajánlathoz tételeket is kell adni, melyeket a Tételek fülön a Hozzáadás gombbal kell rögzíteni. Tétel rögzítés kötelező mezői: - Terméknév
- Mennyiség
- Egységár
A terméklapon megadott Nettó egységárral tölti elő a rendszer. A terméklapon megadott Áfa. További mezők: A terméklapon megadott Alapértelmezett mennyiségi egység. Ha a kiválasztott árlistában a termék akciósként van megjelölve, akkor ez a jelölés az ajánlaton és majd az ajánlatból készített vevői rendelésen is megjelenik. Amennyiben már az ajánlatadás fázisában tudjuk, hogy melyik raktárból szeretnénk majd a vevőt kiszolgálni, akkor érdemes megadni. Vevői rendelés késztésekor ezt a mezőt nem kell majd kitölteni. Ha közvetlenül az ajánlatból készítünk számlát, akkor a rendszer ennek a raktárnak fogja készletét az ajánlatban szereplő tételekkel csökkenteni. Az ajánlat elkészítése után a teljes élettartam alatt követhető az ajánlat státusza. A rendszer támogatja az ajánlatok verziókezelését is, mely a bizonylatszám végén megjelenő / jel után látható. Amennyiben ugyanezt vagy egy nagyon hasonló ajánlatot szeretnénk készíteni, akkor az ajánlat másolásával majd szükség esetén a másolta módosításával ez is könnyedén elvégezhető.
A Nyomtatvány megjegyzések alfülön fontos, hogy amennyiben hosszabb szöveget szeretnénk bevinni, akkor az Alsó megjegyzés mezőt használjuk, a Felső megjegyzésbe kb. 40 word sor jeleníthető meg.

Az ajánlat státuszai:
Az újonnan létrehozott ajánlatok Nyitott státuszba kerülnek. A vevőknek kiküldött ajánlatokat Kiküldött státuszba kell tenni, hogy a további státuszok elérhetők legyenek. - Elutasított
- Lejárt
- Elfogadott
Az Elfogadott státuszú ajánlatból lehet Vevői rendelést vagy Számlát készíteni. Rendelés létrehozva státuszba akkor kerül az ajánlat, ha már elkészült belőle a rendelés, de az még nincs kiszállítva vagy számlázva. Amikor a vevői rendelés tételei közül nem az egész lett kiszállítva, akkor az Ajánlat Részlegesen kiszállítva státuszba kerül. Amikor a Részlegesen kiszállított státuszt kiváltó Szállítólevél vagy Szállítólevelek már ki lettek számlázva. Kiszállítva státuszba, akkor kerül az ajánlat, ha annak az abból készült vevői rendelés összes tételéből készült szállítólevél. - Számlázás alatt
- Az Ajánlatból elkészült a számla, de még nem lett lezárva.
- Az ajánlatból létrehozott vevői rendelésből elkészült a számla, de még nem lett lezárva.
- Az ajánlatból létrehozott vevői rendelés összes tétele ki lett szállítva és az összes tételből elkészült a számla, ami még nem lett lezárva.
- Számlázva
- Az Ajánlatból elkészült a számla és már le lett lezárva.
- Az ajánlatból létrehozott vevői rendelésből elkészült a számla és már le lett lezárva.
- Az ajánlatból létrehozott vevői rendelés összes tétele ki lett szállítva és az összes tételből elkészült a számla és már le lett lezárva.

A közvetlenül az ajánlatból készített számla lemozgatja a készletről a számlázott készletkezelt termékeket. A Nyomtatvány megjegyzések fülön a nyomtatványra az ajánlat Nyitott státuszában megjeleníthetők a korábban elkészített megjegyzések valamit új egyedi megjegyzések is készíthetők. Az Emailek fülön az Ajánlat küldés e-mailben funkcióval kiküldött levelek jelennek meg. A Feladatok fülön a Feladathoz kapcsolódó feladatok jelennek meg.
Vevői rendelés

A vevői rendelések az Értékesítés / Rendelések menüpontban találhatók. A rendelés elkészíthető önállóan az Új gombra kattintva, létrehozható Ügyletből vagy a Ajánlatból.

A rendelés létrehozásakor kötelező mezők:
- Vevő
- Fizetési feltételek: előtöltődik a kiválasztott vevő partnertörzsben megadott „Fizetési feltétellel".
- Pénznem: előtöltődik a kiválasztott vevő partnertörzsben megadott Értékesítés devizával.
- Megrendelés dátuma: előtöltődik az adott napi dátummal.
- Raktár: az a raktár, ahonnan a rendelést ki fogjuk szolgálni.
További mezők: - Szállítási és Számlázási cím: Előtöltődik a kiválasztott vevő partnertörzsben megadott címével.
- Árlista: A partner által használható árlisták közül lehet választani. Árlista kiválasztása esetén a tételek hozzáadásakor csak az árlistán szereplő tételek közül lehet választani.
- Kiszállítás dátuma: Az a dátum, amikor a kiszállítást tervezzük. Az itt megadott dátum öröklődik a szállítólevére.
- Szállítás módja: Az Adminisztrációs alapadatok Szállítási módok fülén rögzített szállítási módok közül lehet választani.
- Nyomtatvány nyelve: A nyomtatvány alapértelmezett nyelve magyar, de választható angol vagy német is. Angol vagy német esetén a nyomtatvány kétnyelvű lesz (magyar/angol vagy magyar/német).
- Kereskedő: az értékesítést végző kereskedő
- Dimenziók: A Pénzügyi alapadatok Dimenzió értékek fülén rögzített dimenziók közül lehet választani.
- Kapcsolattartó: A partnerlap Elérhetőségek fülén rögzített kapcsolattartók közül lehet választani. Alatta megjelenik a kiválasztott kapcsolattartó telefonszáma és email címe.
 Vevői rendelés létrehozása
Tételek hozzáadása
A kötelező mezők kitöltése után lehet rögzíteni a tételeket a Tételek fül Hozzáadás gombra kattintva.
 Tétel hozzáadása rendeléshez
A tétel rögzítésekor kötelező mezők:
- Terméknév
- Mennyiség
- Egység (mennyiségi egység)
- Egységár/Darab
- ÁFA
- Raktár
További mezők: A terméklapon beállított átlagos beszállítási idő jelenik meg. - Kedvezmény
- Munkaszám és Részlegszám
A Pénzügyi alapadatok Dimenzió értékek fülén rögzített dimenziók közül lehet választani. Készlet adatok jelentése: A Raktárkészlet a kiválasztott raktárban a Céges összekészlet pedig a teljes cégben megtalálható Normál státuszú mennyiséget mutatja. Egy másik raktárból a kiválasztott raktárba (raktárközi átadással) érkező mennyiségeket mutatja. A Raktárkészlet a kiválasztott raktárra a Céges összekészlet pedig a cég összes raktárára létrehozott beszerzési rendelések mennyiségeit mutatja. A többi vevői rendelésen szereplő mennyiség. Amennyiben sarzskezelt vagy gyáriszámos terméket választunk ki, a készletadatok alatt megjelennek a készleten lévő sarzsszámok azok mennyige és lejárati dátuma (amennyiben a termék nem lejárati dátumos a mező üresen marad). A Sarzsok száma mező a készleten lévő sarzsszámok mennyiségét mutatja. A mennyiség megadása után megjelenek a Rendelés kiszolgálhatóságát mutató adatok. Megmutatja, hogy a rendelt mennyiségből mennyit tudunk az aktuális készletről kiszolgálni, mennyi szolgálható ki az egyes beérkezésekből (dátumokkak jelölve) és mennyi a nem kiszolgálható.
 Tétel kiszolgálhatósága
A ceruza ikonra kattintva lehet látni az összes függő vevői és beszerzési rendelést, amin az adott termék szerepel és melyek a kiszolgálhatóságot befolyásolják. 
 Tétel kiszolgálhatóság részletei
A Több tétel hozzáadása gombra kattintva a vevő korábbi rendelésein szereplő termékek közül vagy egy kiválasztott termékkategóriába tartozó termékek közül tudunk a rendeléshez tételeket hozzáadni
 Több tétel hozzáadása
A rendelendő mennyiségek megadása után a Hozzáadás gombra kattintva rögzítésre kerülnek a tételek. Lehetőség van a tételek importálására is. A betöltő sablon a Rendelés tétel betöltősablon gombra kattintva tölthető le. A betöltő sablonban kötelezően kitöltendő mezők:
Csak akkor kötelező, ha nem lett kiválasztva árlista vagy a termék nem szerepel a kiválasztott árlistán. - Mennyiség
- Mennyiség egység
A tételen importálásakor minden tétel csak egy soron szerepelhet. Vevői rendelés fülei
- Tételek
- Kapcsolódó bizonylatok
A vevőirendeléshez közvetlenül kapcsolódó bizonylatok listája. Azok a bizonylatok, amiből a rendelés készült vagy melyek a rendelésből készültek. A rendeléshez tetszőleges dokumentum csatolható (például szerződés). Amennyibe a rendelés tételek között receptúrás tételek is szerepelnek, itt megjelennek azok összetevői. - Megjegyzés
- Nyomtatvány megjegyzések
- Emailek
Az Email küldése gombbal a vevőnek küldött levelek adatai jelennek itt meg. A rendeléssel kapcsolatok főbb események, módosítások jelennek meg. Rendelés nyomtatása
A Rendelés nyomtatása gombra kattintva lehet kinyomtatni a rendelést, ami egyben a kiszedési lista is. Receptúrás termék esetén a nyomtatványon megjelennek a szükséges összetevők is. Rendelés lezárásaA vevői rendelés automatikusan lezáródik, ha annak az összes tétele ki lett szállítva. Amennyiben nem tudjuk a teljes rendelést kiszállítani az nyitott állapotban marad. Ilyenkor a rendelést manuálisan kell lezárni. A vevői rendelés manuális lezárásakor, amennyiben vannak rögzített lezárás okok, kötelező azt megadni. Ha nincsenek lezárási okok rögzítve, akkor a rendszer nem kéri a lezárás okának a megadását. A rendszerbe alapértelmezetten rögzítve lett néhány rendelés lezárás ok, melyek a következők: - Készlethiány
- Meggondolta magát
- Olcsóbbat talált
Rendelés lezárásának okaiA vevői rendelés lezárásának okai tetszőlegesen szerkeszthetők az Adminisztráció / Adminisztrációs alapadatok / Rendelés lezárásának okai fülön.
 Rendelés lezárásának okai
Alapértelmezetten rögzítve lett néhány vevői rendelés lezárás ok, melyeket azokra duplán kattintva lehet módosítani vagy a Törlés gombbal lehet törölni.
Visszaigazolás
A Visszaigazol gombra kattintva a rendelés státusza Visszaigazolt lesz. A Státusz-visszalépés gombbal ismét Új státuszba kerül a rendelés. |