Tartalomjegyzék



Keresés

Általános felhasználói leírás Ajánlat – Szerviz kapcsolt folyamatok

Bevezető

A funkcióleírás célja, hogy bemutassa az ajánlat, szerviz feladat és a munkalap kapcsolatát és végigkövesse a szervizes munkavégzésre adott ajánlat kiszolgálási folyamatát.

Szervizes munkavégzésre adott ajánlat kiszolgálási folyamata

Ajánlat

A SmartFront ERP-ben történt ajánlatadási folyamat (………. dokumentum … fejezetben részletezettek szerint vagy link…) végén, a végleges Ajánlat ügyfél által történt elfogadását követően szükséges eldönteni, hogy a szervizesek közreműködésével szolgálják-e ki a megrendelést vagy sem.
Amennyiben igen, akkor az elfogadott státuszú ajánlaton (amelynek korábbi változatához nem tartozott szerviz feladat) megjelenő a „Szerviz feladat létrehozása" gomb segítségével lehet elindítani a folyamatot.

Fontos!

Kizárólag elfogadott státuszú ajánlat esetén jelenik meg a funkciógomb. A SmartFront ERP nem korlátozza, hogy csak szerviz feladat, vagy csak rendelés legyen létrehozható az ajánlatból, illetve egy ajánlatból korlátlan számú szerviz feladat létrehozható. 




Szerviz feladat létrehozása


A gombra kattintva a Szerviz > Szerviz feladat > Szerviz feladat szerkesztése nyílik meg.
Egyedi fejlesztéssel – külön megrendelés esetén - megvalósítható, hogy Ajánlatból kizárólag egy szerviz feladat legyen létrehozható. Szintén egyedi fejlesztéssel lehetőség van az ajánlat képernyőre, illetve az ajánlat listanézetre a létrehozott szerviz feladathoz kapcsolódó bizonyos információk megjelenítésére.

Szerviz feladat

Az ajánlatból létrehozott szerviz feladat esetén a SmartFront ERP összekapcsolja az új szerviz feladatot a meglévő ajánlattal, így a bizonylatok láncolatán keresztül nyomonkövethető, hogy melyik ajánlathoz melyik szerviz feladat tartozik.



Ajánlatból létrehozott szerviz feladat


A szerviz feladat létrehozásakor a rendszer automatikusan előtölti az ajánlat alapján az alapadatokat. További adatok beállítása, rögzítése szabadon megtehető. A szerviz feladat funkcionalitásáról, használatáról részletes leírás a Szervizfeladatok fejezetben található.
Az ajánlaton szereplő tételek külön, az „Ajánlati tételek" fülön tekinthetők meg, így a szerviz feladaton ellenőrizhető, hogy az ajánlat milyen tételekből állt és ezek milyen értékben kerültek kiajánlásra, milyen alkatrészek szükségesek a szereléshez és milyen szolgáltatásokat kell elvégezni. Nem szükséges a teljes ajánlati listában keresni vagy hozzáférést adni.
Az ajánlati tételeket módosítani, újat hozzáadni, kiegészíteni, törölni nem lehet.
A munkavégzés adminisztráláshoz az adott szerviz feladatból indított munkalap készítése szükséges, mely a „Munkalap létrehozása" gombra kattintva tehető meg.
Egyedi fejlesztéssel – külön megrendelés esetén - megvalósítható, hogy szerviz feladatra, illetve a szerviz feladat listanézetre, szűrőkbe és aggregációba az eredeti ajánlathoz kapcsolódó bizonyos információk megjelenítésére kerüljenek.

Munkalap

Szerviz feladatból indított új munkalap esetén (amennyiben ajánlatból jött létre a szerviz feladat) a SMART ERP automatikusan megnyitja a Szerviz > Munkalapok > Munkalap szerkesztése képernyőt. A munkalap alapadatai a szerviz feladat alapján automatikusan kitöltésre kerülnek.



Szerviz feladatból létrehozott munkalap (ajánlatból induló szerviz feladat esetén)


A Munkalap funkcionalitásáról, használatáról részletes leírás a Munkalapok fejezetben található.
A SmartFront ERP automatikusan felveszi a ráfordítás és tranzakció tételek az ajánlaton szereplő tételekből az alábbiak szerint:

  • Tranzakciók: minden olyan ajánlati tétel, melynek termékéhez nem tartozik szerviz tétel típus (lásd: Szerviz tétel típus), a tranzakciók altabra került felvételre automatikusan olyan mennyiségben és árral/kedvezménnyel, mely az ajánlaton szerepel. Minden esetben az „Eszköztípus" „Alkatrész" és a „Típus" „Kihelyezés" lesz


Automatikusan felvett tranzakciós tétel

  • Ráfordítás: minden olyan ajánlati tétel, melynek termékéhez tartozik szerviz tétel típus, a tranzakciók altabra került felvételre automatikusan olyan mennyiségben és árral/kedvezménnyel, mely az ajánlaton szerepel.


Automatikusan felvett ráfordítás tétel


A munkalapokon a SmartFront ERP által automatikusan felvett tételek szerkeszthetők, azonban a munkalap „Ajánlati tételek" altabján az eredeti tételek szerepelnek, így a változások összehasonlítására van lehetőség.

Fontos!

Automatikusan nem küld figyelmeztetést a SmartFront ERP, amennyiben az ajánlati tételek és a munkalapon szereplő tételek között akár mennyiségben, akár tételben, vagy akár árban eltérés tapasztalható. Több munkalap létrehozása esetén minden alakalommal az összes tétel szerepel minden egyes munkalapon. 

A kapcsolódó bizonylatokon keresztül közvetlenül elérhető a munkalaphoz kapcsolódó ajánlat is, illetve szintén ellenőrizhető és összehasonlítható az „Ajánlati tételek" altabon.
Egyedi fejlesztéssel – külön megrendelés esetén - megvalósítható, hogy szerviz feladatra, illetve a szerviz feladat listanézetre, szűrőkbe és aggregációba az eredeti ajánlathoz kapcsolódó bizonyos információk megjelenítésére kerüljenek.

Szervizes munkavégzésre adott ajánlat lehetséges kiszolgálási folyamata szerepkörönként


Az alábbi ábra szerepkörönként mutatja be a javasolt teljes kiszolgálási folyamatot az ajánlat létrehozásától a munkalap lezárásáig.


Kiszolgálási folyamat szerepkörönként

Szükséges beállítások

Funkciójog – Szerviz feladat létrehozása

Jogosultság

Funkció jogosultság

Működés/ Tanács

Értékesítés/Ajánlat

Szerviz feladat létrehozása ajánlatból

Szerviz feladat létrehozása ajánlatból gomb megjelenik


Amennyiben a felhasználó jogosult ajánlatból szerviz feladatot létrehozni, abban az esetben a szerepkörök szerkesztése menüpontban a funkció-jogosultságok közül a szerviz feladat létrehozása ajánlatból jogosultságot szükséges megadni a felhasználó szerepkörének.

  • No labels