Általános felhasználói leírás Ajánlat – Szerviz kapcsolt folyamatok
BevezetőA funkcióleírás célja, hogy bemutassa az ajánlat, szerviz feladat és a munkalap kapcsolatát és végigkövesse a szervizes munkavégzésre adott ajánlat kiszolgálási folyamatát. Szervizes munkavégzésre adott ajánlat kiszolgálási folyamataAjánlatA SmartFront ERP-ben történt ajánlatadási folyamat (………. dokumentum … fejezetben részletezettek szerint vagy link…) végén, a végleges Ajánlat ügyfél által történt elfogadását követően szükséges eldönteni, hogy a szervizesek közreműködésével szolgálják-e ki a megrendelést vagy sem.
Amennyiben igen, akkor az elfogadott státuszú ajánlaton (amelynek korábbi változatához nem tartozott szerviz feladat) megjelenő a „Szerviz feladat létrehozása" gomb segítségével lehet elindítani a folyamatot. Kizárólag elfogadott státuszú ajánlat esetén jelenik meg a funkciógomb. A SmartFront ERP nem korlátozza, hogy csak szerviz feladat, vagy csak rendelés legyen létrehozható az ajánlatból, illetve egy ajánlatból korlátlan számú szerviz feladat létrehozható. |
 Szerviz feladat létrehozása
A gombra kattintva a Szerviz > Szerviz feladat > Szerviz feladat szerkesztése nyílik meg. Egyedi fejlesztéssel – külön megrendelés esetén - megvalósítható, hogy Ajánlatból kizárólag egy szerviz feladat legyen létrehozható. Szintén egyedi fejlesztéssel lehetőség van az ajánlat képernyőre, illetve az ajánlat listanézetre a létrehozott szerviz feladathoz kapcsolódó bizonyos információk megjelenítésére.
Szerviz feladatAz ajánlatból létrehozott szerviz feladat esetén a SmartFront ERP összekapcsolja az új szerviz feladatot a meglévő ajánlattal, így a bizonylatok láncolatán keresztül nyomonkövethető, hogy melyik ajánlathoz melyik szerviz feladat tartozik.
 Ajánlatból létrehozott szerviz feladat
A szerviz feladat létrehozásakor a rendszer automatikusan előtölti az ajánlat alapján az alapadatokat. További adatok beállítása, rögzítése szabadon megtehető. A szerviz feladat funkcionalitásáról, használatáról részletes leírás a Szervizfeladatok fejezetben található. Az ajánlaton szereplő tételek külön, az „Ajánlati tételek" fülön tekinthetők meg, így a szerviz feladaton ellenőrizhető, hogy az ajánlat milyen tételekből állt és ezek milyen értékben kerültek kiajánlásra, milyen alkatrészek szükségesek a szereléshez és milyen szolgáltatásokat kell elvégezni. Nem szükséges a teljes ajánlati listában keresni vagy hozzáférést adni. Az ajánlati tételeket módosítani, újat hozzáadni, kiegészíteni, törölni nem lehet. A munkavégzés adminisztráláshoz az adott szerviz feladatból indított munkalap készítése szükséges, mely a „Munkalap létrehozása" gombra kattintva tehető meg. Egyedi fejlesztéssel – külön megrendelés esetén - megvalósítható, hogy szerviz feladatra, illetve a szerviz feladat listanézetre, szűrőkbe és aggregációba az eredeti ajánlathoz kapcsolódó bizonyos információk megjelenítésére kerüljenek.
MunkalapSzerviz feladatból indított új munkalap esetén (amennyiben ajánlatból jött létre a szerviz feladat) a SMART ERP automatikusan megnyitja a Szerviz > Munkalapok > Munkalap szerkesztése képernyőt. A munkalap alapadatai a szerviz feladat alapján automatikusan kitöltésre kerülnek.
 Szerviz feladatból létrehozott munkalap (ajánlatból induló szerviz feladat esetén)
A Munkalap funkcionalitásáról, használatáról részletes leírás a Munkalapok fejezetben található. A SmartFront ERP automatikusan felveszi a ráfordítás és tranzakció tételek az ajánlaton szereplő tételekből az alábbiak szerint:
- Tranzakciók: minden olyan ajánlati tétel, melynek termékéhez nem tartozik szerviz tétel típus (lásd: Szerviz tétel típus), a tranzakciók altabra került felvételre automatikusan olyan mennyiségben és árral/kedvezménnyel, mely az ajánlaton szerepel. Minden esetben az „Eszköztípus" „Alkatrész" és a „Típus" „Kihelyezés" lesz

Automatikusan felvett tranzakciós tétel - Ráfordítás: minden olyan ajánlati tétel, melynek termékéhez tartozik szerviz tétel típus, a tranzakciók altabra került felvételre automatikusan olyan mennyiségben és árral/kedvezménnyel, mely az ajánlaton szerepel.
 Automatikusan felvett ráfordítás tétel
A munkalapokon a SmartFront ERP által automatikusan felvett tételek szerkeszthetők, azonban a munkalap „Ajánlati tételek" altabján az eredeti tételek szerepelnek, így a változások összehasonlítására van lehetőség.
Automatikusan nem küld figyelmeztetést a SmartFront ERP, amennyiben az ajánlati tételek és a munkalapon szereplő tételek között akár mennyiségben, akár tételben, vagy akár árban eltérés tapasztalható. Több munkalap létrehozása esetén minden alakalommal az összes tétel szerepel minden egyes munkalapon. |
A kapcsolódó bizonylatokon keresztül közvetlenül elérhető a munkalaphoz kapcsolódó ajánlat is, illetve szintén ellenőrizhető és összehasonlítható az „Ajánlati tételek" altabon. Egyedi fejlesztéssel – külön megrendelés esetén - megvalósítható, hogy szerviz feladatra, illetve a szerviz feladat listanézetre, szűrőkbe és aggregációba az eredeti ajánlathoz kapcsolódó bizonyos információk megjelenítésére kerüljenek. Szervizes munkavégzésre adott ajánlat lehetséges kiszolgálási folyamata szerepkörönként Az alábbi ábra szerepkörönként mutatja be a javasolt teljes kiszolgálási folyamatot az ajánlat létrehozásától a munkalap lezárásáig.
Kiszolgálási folyamat szerepkörönként
Szükséges beállításokFunkciójog – Szerviz feladat létrehozása Jogosultság | Funkció jogosultság | Működés/ Tanács | Értékesítés/Ajánlat | Szerviz feladat létrehozása ajánlatból | Szerviz feladat létrehozása ajánlatból gomb megjelenik |
Amennyiben a felhasználó jogosult ajánlatból szerviz feladatot létrehozni, abban az esetben a szerepkörök szerkesztése menüpontban a funkció-jogosultságok közül a szerviz feladat létrehozása ajánlatból jogosultságot szükséges megadni a felhasználó szerepkörének.
|