Tartalomjegyzék


Keresés

Tárgyi eszköz rögzítés manuálisan

Új tárgyi eszközt rögzíteni a Tárgyi eszköz > Tárgyi eszközök menüben, az új gomb megnyomásával lehet.

Mentés: Az eszköz elmentéséhez elegendő a Név és a tárgyi eszköz csoport megadása.

Mentéskor történő események:

  • Az eszköz nyilvántartási számot kap az Adminisztrációs alapadatok > Bizonylatszámok > Tárgyi eszközök beállítás alapján
  • Az eszköz státusza Új lesz (Kisértékű eszköz esetén egyből 0-ra leírt)

A mentett, de nem aktivált eszközök zöld színnel jelennek meg a tárgyi eszköz listában, a tárgyi eszköz analitika nem tartalmazza ezeket.


Aktiválás: További mezők kitöltése kötelező az aktiváláshoz:

  • Név: az eszköz megnevezése
  • Szállító
  • Bizonylatszám
  • Bekerülési érték: az eszköz bruttó értéke
  • Beszerzés dátuma
  • Aktiválás dátuma
  • Tárgyi eszköz csoport: az eszköz kategóriája, a tranzakciókhoz kapcsolódó főkönyvi számok ez alapján kerülnek meghatározásra. Lásd
  • Telephely

Értékcsökkenéshez kapcsolódó kötelező beállítások:

SZtv szerinti értékcsökkenés:

  • Leírási mód
  • Amortizáció %-ban
  • Maradványérték

TAO szerinti értékcsökkenés

  • Leírási mód
  • Amortizáció %-ban
  • Fejlesztési tartalék

Egyéb mezők, amiknek kitöltése nem kötelező:

  • Mennyiség: csak információs mező, nem számol vele a rendszer
  • Támogatási arány: a támogatási arány a szerkesztő felületen megadható információjellegű adat, melyre később lekérdezéseket lehet végezni.

A fejlesztési tartalék aktiválás előtt megadandó érték, ami csak a TAO szerinti értékcsökkenést befolyásolja. A fejlesztési tartalék értékével csökkentett nyitó értékcsökkenés jelenik meg a tárgyi eszköz kartonon, valamint a leltárban

Az aktiváláskor a felhasznált fejlesztési tartalékot a Tao. törvény szerint elszámolt értékcsökkenési leírásnak tekinti a rendszer, azaz a következő években a társasági adóalap csökkentő tételként csak a bekerülési érték és a felhasznált fejlesztési tartalék különbözete számolható el. A leírási kulcsot azonban a bekerülési értékre számolja a rendszer.

Aktiváláskor történő események:

  • Az eszköz nyilvántartási számot kap az Adminisztrációs alapadatok > Bizonylatszámok > Tárgyi eszközök beállítás alapján (ha még nem volt)
  • Az eszköz státusza Aktivált lesz (Kisértékű eszköz esetén egyből 0-ra leírt)
  • Az eszközhöz kapcsolódó tranzakciók legenerálásra kerülnek mind az adótörvény mind a számviteli törvény szerint

Az eszköz aktiválása, a tranzakciók generálása még nem jelenti azt, hogy ezek a tranzakciók könyvelésre kerültek. Külön főkönyvi feladás szükséges! Lásd


Aktiválás törlése

Ha még nincs könyvelt tranzakció az eszközzel kapcsolatosan, akkor hibás adat esetén van lehetőség az eszköz aktiválásának törlésére.

Ha már van könyvelt tranzakció, akkor előbb a könyveléseket törölni kell a Tárgyi eszköz alapadatok > Tárgyi eszköz időszakok > Időszak visszanyitás gomb megnyomásával, majd ezután válik elérhetővé az Aktiválás törlése funkció.

Tárgyi eszköz rögzítés beszállítói számlából

A gyorsabb tárgyi eszközök rögzítés érdekében lehetőség van beszállítói számlából tárgyi eszközt rögzíteni.

Lezárt beszállítói számlán aktív a Tárgyi eszköz létrehozása gomb. A gomb tételszinten működik, így, ha egy számlán több tétel szerepel, amiből tárgyi eszköz bejegyzést szeretnénk létrehozni, akkor minden tételnél külön- külön kell megnyomni a gombot.

A rendszer automatikusan kitölti a számla adatai közül, amit ki tud tölteni (pl. megnevezés, érték, szállító, beszerzés dátuma), minden más adat manuálisan kitöltendő.

A beszállítói számlából létrehozott eszközök automatikusan Új státuszba kerülnek, működésük innentől megegyezik egy manuálisan létrehozott eszközével.

Tárgyi eszköz import

Lehetőség van a tárgyi eszközök importálására. A mintafájl a Tárgyi eszközök > Továbbiak > Mintafájl gomb megnyomásával érthető el, és ugyanitt az excelfájl importálás gomb megnyomásával lehet felvinni a rendszerbe.

Az importált eszközökön az importált checkbox aktív.

A nyitó tárgyi eszköz állományt is ennek segítségével lehet feltölteni.


Tárgyi eszköz nyomtatványok

A nyomtatványok az adott Tárgyi eszköz megnyitásakor érhetők el, a nyomtatványok gomb megnyomásával. A legördülő menüben megjelenik az összes lehetőség, amiből ki lehet választani a szükséges nyomtatványt.

Elérhető tárgyi eszköz nyomtatványok

Jogosultság

JogosultságFunkció jogosultságMűködés / Tanács
Tárgyi eszköz / Tárgyi eszközök

Tárgyi eszköz / Tárgyi eszköz alapadatok

Pénzügy / Beszállítói számlaTárgyi eszköz létrehozásA jog mellett lehetőség van a szállítói számla tételekből tárgyi eszközt létrehozni
  • No labels