- Created by Lenzsér Adrienn, last modified by Smartfront User on Oct 06, 2022
Tartalomjegyzék
Keresés
Általános áttekintő
A dokumentum a több részre bontott szervizes folyamatok könnyebb átvételét segíti elő.
- Eszközök
- Szerződések
- Szerviz feladatok
- Munkalapok
- Átalánydíjak
- Ráfordítások
- Szerviz tétel típus
- Szerviz megtérülés riport
Szerviz modul
A SMARTFRONT ERP-ben a szerviz modul a már használatra átvett eszközökre, illetve a szerződéseket, és utókövető javítási, vagy bővítési munkálatokat, azoknak adminisztrációját fedi le.
A szerződéskezelés alatt tipikusan átalánydíjas, azaz rendszeresen számlázandó tételekkel rendelkező szerződések rögzítésére van lehetőség. A szerződések rendszerben történő rögzítésekor beállíthatók időszakra vonatkozóan a szerződésben megállapodott tételek (pl. adott ügyfélnél munkadíj egységára, kiszállási díj egységára, üzemeltetés havi átalánydíja.
Az operatív szerviztevékenység során a rendszerben adminisztrálhatók az ügyfél bejelentések, melyek technikus számára szerviz feladatként kioszthatók, munkalapokon a felhasznált anyag és a munkavégzés során ráfordított szolgáltatások is berögzíthetők.
Az eszközök minden esetben egyedi azonosítóval rendelkező fizikai termékek.
A szerviz modul az alábbi modulokkal van összeköttetésben.
- Minden képernyőn elérhető partner adat
- Az eszköz mögött minden esetben egy termék kerül beállításra, a termék fizikai megnyilvánulása az eszköz, mely szériaszámmal rendelkezik
- Számlázás két módon lehetséges
- Szerződéshez kapcsolódó átalánydíjas tételekhez számla generálás lehetséges
- Munkalapokon elvégzett, szerződés hatálya alá nem tartozó munkák számlázhatók
- Különböző menüpontokból indított számlázás esetén a számlák nem vonhatók össze
- Készletkezelés:
- Munkalapokhoz kapcsolódóan beszerzési indítása lehetséges
- Munkavégzés során készletről felhasznált anyag kiadása, így raktárkészlet csökkentése lehetséges
A folyamatok részletes leírása a további fejezetekben kerülnek kifejtésre.
Szerződéskezelés
Az alábbi fejezetben bemutatásra kerül, hogyan javasolt felparaméterezni a rendszert a szerződések kezeléséhez, illetve hogyan lehet szerződés rögzíteni. A SMARTFRONT ERP rendszerben a szerződések főbb adatai rögzíthetők, melyek segítségével átalánydíjas számla generálás, illetve automatikusan generált szerviz feladatok hozhatók létre.
Fontos!
A rendszerből szerződés nyomtatására nincs lehetőség, a szerződésben megállapodott adatok rögzíthetők és a kapcsolódó számlázás végezhető.
Szerviz tétel típusok rögzítése
Szerződés tételek paraméterezése a Szerviz/Szerviz tétel típus menüpontban elérhető. Itt minden olyan tételt szükséges rögzíteni, ami pénzügyileg elszámolható az ügyfelek felé, a munkalapokon, mint ráfordítás (szolgáltatás típusú tevékenység) vagy egy szerződésben külön tételsorként szerepelhet. A szerviz tétel típusok listája az éles indulás után is bármikor rugalmasan bővíthető fejlesztői vagy konzulensi beavatkozás nélkül.
Szerviz - Szerviz tétel típus / paraméterezési képernyő
A szerződés tételek rögzítésekor szükséges megadni egy technikai háttér terméket. (Ennek oka, hogy a SMARTFRONT ERP a pénzügyi, kontrolling és könyvelés tevékenységhez mindig a TERMÉKTÖRZSET használja.) Amilyen termék megadásra kerül itt, a számlán is az a terméknév fog szerepelni, illetve a szerviz megtérülés riportban az itt megadott egységköltség alapján kalkulálja a rendszer a tételhez kapcsolódó költségeket (egy szerviz tétel típushoz csak egy költség adható meg fixen).
Szerződések rögzítésének módja
A szerződés listanézetről indítható új szerződés rögzítése, illetve a korábbiak megtekintése. A szerződések meghatározott szolgáltatási elemekből állnak össze, melyekhez elemenként beállíthatók szolgáltatási árak.
Az általánosan kezelt szolgáltatási elemek (bővíthető lista):
- Átalánydíj
- Kiszállás
- Munkadíj
Szerződés listanézetről indítható új szerződés rögzítése. Először a szerződés alapadatait kell beállítani:
- Szerződés bizonylatszáma: a rendszer a szerződés mentését követően automatikusan bizonylatszámot ad (a rögzítés időpontját alapul véve folyamatos sorszámozássa), mely nem módosítható
- Szerződés neve: eltéríthető az egy ügyfélhez tartozó több szerződés név alapján, mely a listanézeten történő szűrést segíti
- Partnernév: listából választható, minden kapcsolódó bizonylat ehhez a partnerhez tartozik. Amennyiben a partnertörzsben még nem szerepel a Partner, a ceruza ikonra kattintva új partner létrehozása képernyő nyílik meg, ahol létrehozható a szerződésképernyő bezárása nélkül.
- Deviza: listából választható
- Szerződés érvényesség kezdete: naptárból választható, ez alapján a szerződés tételeken is előtöltődik az időszak eleje
- Szerződés érvényesség vége: naptárból választható ez alapján a szerződés tételeken is előtöltődik az időszak vége
- Megjegyzés: szabadszavas nem kapcsolódik egyéb rendszerlogika, a szűréseknél, besorolásnál lehet hasznos információ
Szerviz - Új szerződés létrehozássa
Következő lépésként a szerződés tételek felvétele történhet meg a szerződés tételek altabon a hozzáadás gomb segítségével az ábrán látható felugró ablak szerint.
- Időzített checkbox (Automatikus szerviz feladat létrehozása): ha ez bepipálásra került, akkor megjelenik a Tartomány mező is. A tartományban adható meg, hogy hány havi gyakorisággal generáljon a rendszer automatikus feladatokat (minden esetben az aktuális hónap első napja lesz a generálás napja és a feladat határideje is).
- Átalánydíjas checkbox (Átalánydíjas számlázás): meghatározott gyakorisággal, rendszeres, elszámolandó szerződéstételt jelez. Ha ez bekattintásra kerül, akkor jelenik meg a Számlázás gyakorisága (Havi, Éves), ahol azt lehet kiválasztani, hogy milyen gyakran jöjjön létre számla. Mindig az adott időszak első hónapjában generálódik. Így éves esetben januárban, vagy év közben az első generálásnál_Szerviz - Szerződés tételek altab_
Ha egy meglévő szerződés valamelyik tételének egységára módosításra kerül, akkor a korábbi szerződés tételt a hatályossága végével kell lezárni, majd egy új sorban felvehető ugyanaz a tétel a korábbit követő dátummal. (Tehát nem szükséges új szerződést létrehozni, vagy bármi bonyolultabb megoldást alkalmazni.)
Pl.: a határozatlan idejű szerződés 2018.06.30-tól indult, tartalmaz egy Átalánydíjas tételt 100.000 Ft értékben. Ha ezt az értéket 2020-tól meg kell emelni, akkor a korábbi Átalánydíjas szerződés tételhez kell 2019.12.31-es vége dátumot beállítani, majd egy új sort kell rögzíteni, a szerződés tétel szintén legyen Átalánydíj, ennek az érvényességének a kezdete 2020.01.01. Így 2020-től az automatikus számlázás a magasabb összeggel fog számlát kiállítani.
A szerződés altabokon megtekinthetők az adott szerződéshez kapcsolódó bizonylatok, csatolt fájlok, szerviz feladatok, munkalapok, kihelyezés helyek.
Automatikusan létrehozott feladatok
A szerződésből meghatározott időközönként a rendszer képes automatikusan (felhasználói beavatkozás nélkül) szerviz feladatokat generálni, pl. bizonyos időszakonkénti átvizsgálás miatt. Az ilyen Szerviz feladatokat Felelős nélkül hozza létre a rendszer és a megjegyzésben a szerviz tétel típusa látható.
Szerződés tételen az Időzített és a Tartomány adatok megadásával beállítható, hogy a szerződés tétel kezdési dátumához viszonyítva milyen gyakran (egész hónap) szükséges feladatokat létrehozni, a rendszer ez alapján generálja a szerviz feladatokat. Havi rendszerességű feladatoknál hónap első napján, negyedéves rendszerességgel a negyedéves időszak hónapjának első napjánál. Ha egy szerződésen belül több szerződés tételnél kerül beállításra az időzített checkbox és kerül kitöltésre a Tartomány mező, akkor több tételhez is generál a rendszer feladatot. Tételenként külön feladat jön létre, melynek megjegyzésébe a szerviz tétel típus kerül be, illetve a befejezés dátuma a kezdés dátumával kitöltésre kerül, mely minden esetben a generálási hónap első napja.
Fontos:
A Szerviz feladatok listanézeten a felelős nélküli, azonos kezdési és befejezési dátummal szereplő szerviz feladatok azonosítható be, mint automatikusan létrehozott feladatok, melyek leírásában szerepel a szerződés tétel.
A feladatok szerkeszthetők, kijelölhető a felelős, illetve módosíthatók az adatok.
Eszköz kezelés
A SMARTFRONT ERP-ben általánosan használt fogalom az Eszköz, mely egyedi szériaszámmal rendelkező (gyáriszámos), szervizkezelt termék. Ezek nyilvántartására is lehetőséget ad a rendszer.
Eszköz rögzítése
Eszköz automatikusan is létrejöhet a rendszerben, illetve manuálisan is rögzíthető.
Szerviz – Eszköz rögzítése
Amennyiben egy terméknél a készletezés típusa gyári szám kezelés, illetve bejelölésre kerül a szervizkezelt pipa a terméklapon, akkor raktárbevét vagy gyártás esetén automatikusan legenerálódik a rendszerben az eszköz, kitöltésre kerül a szériaszám, termék, illetve a raktárnál megjelenik az a raktár, ahová bevételezésre került (a raktár nem szerkeszthető – ebből látható, hogy az adott eszköz készleten van-e, vagy sem).
Emellett kézzel is rögzíthető a tétel (rögzítés előtt érdemes ellenőrizni a listanézeten az egyedi azonosítóra szűrve, hogy szerepel-e már az eszköztörzsben). Mivel maga az Eszköz képernyő a háttérben nem mozgat készletet, ezért fontos, hogy ha manuálisan történik meg a rögzítés, akkor az Eszköz nem kerül készletre, így javasoljuk, hogy (a szerviz történet töltése miatt) csak a korábban már kiadott, szervizelés alatt álló eszközök rögzítése történjen meg ilyen módon, ami később szerelés történik.
A megjegyzés mezőben kiegészítő információk is megadhatók, melyek a munkalap adatlapon is megjelennek (ezek nem kerülnek rá a nyomtatványra), ezért javasoljuk itt megadni, hogy pl. egy adott kompresszor szerelésekor milyen KIT + olaj szükséges.
Amennyiben egy adott eszközön történik szerviztevékenység, akkor az eszköz képernyőn a munkalapok altabon jelenik meg a kapcsolódó munkalap. Erre duplán kattintva megnyílik a munkalap adatlap és az úgynevezett fejadatban látható az eszköz, tehát ezen végeztek el szerelési munkát (pl. egy kompresszor állomás esetén).
Amennyiben egy adott eszköznél készletmozgatás történik munkalappal, raktári kiadással vagy bevéttel, akkor a szerviz történet altabon láthatók a bizonylatok, melyekre duplán kattintva szintén elérhető az adott bizonylat (kivételt képez a létrehozás, mert az egy technikai bejegyzés a szerviz történet altabon). A típus alapján határozható meg, hogy a mozgás iránya (mozgás ki vagy kihelyezés esetén lekerült a készletről, mozgás be vagy leszerelés esetén bekerült a készletre). A Készletkezelés/Mozgástörténet menüpontban a sarzs/gyártási szám mezőben az eszköz szériaszámára keresve ugyanezen mozgások listája szintén elérhető, itt a mozgás iránya a mennyiség oszlopban található előjel alapján is látható.
Operatív szerviztevékenység
Szerviztevékenység
Ebben a fejezetben kerül bemutatásra, hogy általánosan a szerviztevékenység folyamata a SMARTFRONT ERP-ben milyen lépések szerint rögzíthető.
- Bejelentőlap létrehozás: amennyiben van olyan szerepkör, akik szakmailag nem tudják megítélni az ügyfél által elmondott problémát, célszerű bejelentőlapot használni a bejelentésekhez kapcsolódó, ügyfél által elmondott adatok rögzítésére.
- Szerviz feladat létrehozása: a bejelentésekhez kapcsolódó alapadatok rögzítése. A kapott információk és háttéradatok adminisztrálása tehető meg ebben a menüpontban. A konkrét munkavégzés szerviz technikusok számára ez alapján osztható ki. Egy feladat több munkalapra is bontható, de az adott szerviz feladatokhoz tartozó munkalapokat ez fogja össze.
- Munkalap: a konkrét feladat elvégzésének adminisztrációját és a szervizelés során történt készletmozgatást biztosítja. A szervizes számára létrehozott munkalapon rögzíthetők a szolgáltatás típusú (ráfordítás) tételek és az alkatrész/eszköz felhasználás vagy leszerelés (tranzakció). A munkalapból indítható Anyagigény (Logisztika felé történő jelzés egy ún. raktárközi átadás), amennyiben nem áll rendelkezésre megfelelő készlet. A munka elvégzését követően a munkalapon szereplő tételek számlázhatók.
- Számla generálása (átalánydíj/munkalap):
Munkalap listanézet: munkalapokon szereplő tételek alapján partnerenként (de megegyező partnerenként lehetséges aggregálva) számla előkészítése pénzügy számára
Átalánydíj: szerződéshez kapcsolódó átalánydíjak számlagenerálás pénzügy számára
Bejelentő lapok
A Bejelentőlapok menüpont a bejelentésekhez kapcsolódó ügyfél által elmondott alapadatok rögzítését teszi lehetővé.
Szerviz – Bejelentőlap
Új Bejelentőlap a listanézetről hozható létre. Az adatok rögzítését és mentést követően a bejelentőlap automatikusan egy bizonylatszámot kap. A bejelentőlap státuszai: Új -> Folyamatban -> Lezárt. A státuszokat a bejelentőlaphoz kapcsolódó szerviz feladatok nem mozgatják, ezeket manuálisan kell kezelni.
Szerviz feladatok
A Szerviz feladatok menüpont a bejelentésekhez kapcsolódó alapadatok rögzítését teszi lehetővé.
Új szerviz feladat a listanézetről hozható létre az Új gombra kattintva vagy automatikusan is létrejöhet (1.3. Automatikus szerviz feladatok fejezetben leírtak szerint).
Szerviz – Szerviz feladat rögzítése
Az adatok rögzítését és mentést követően a szerviz feladat automatikusan egy bizonylatszámot kap, illetve megjelenik a munkalap létrehozása gomb. Ennek segítségével hozható létre a szerviz feladatból munkalap, melyen előtöltődnek a szerviz feladaton beállított adatok.
A szerviz feladat leírása mezőbe rögzíthető a partner bejelentése (vagy belső feladat esetén, hogy milyen munkát kell elvégezni), mely később a szerviz feladatból generált munkalapon és nyomtatványon is megjelenik, így fontos, hogy ide csak a partnerek számára is publikus információk kerüljenek.
A szerviz feladat felelőse lehet bárki, aki a rendszerben szerepel, a szerviz feladatból létrehozott munkalapoknál a szerviz feladaton szereplő felelős lesz a munkalapon a szervizes.
A szerviz feladatok státusza új, folyamatban, illetve lezárt lehet. A státuszokot a szerviz feladathoz kapcsolódó munkalapok nem mozgatják. A feladat folyamatban, illetve lezárt státuszba történő mozgatása manuálisan történik. A lezárást akkor érdemes megtenni, mikor az összes munkalap (ami az adott szerviz feladathoz tartozik) lezárásra kerül.
Lezárt szerviz feladaton módosítani, a szerviz feladatot visszanyitni nem lehet.
Munkalap
A Munkalap a konkrét feladat elvégzésének és a szervizelés során történt készletmozgás adminisztrációját biztosítja. Státuszváltó gombok segítségével állítható az adott munkalap aktuális állapota.
Munkalap kezelése
Munkalap önállóan, a munkalap listanézetről, szerviz feladatból is létrehozható, utóbbi esetekben a fejadatokat automatikusan előtölti a rendszer.
Munkalapok státusza a státuszváltó gombok segítségével módosítható. A státuszok az alábbi ábrán szereplő módon kapcsolódnak.
Visszalépésre, visszanyitásra nincs lehetőség, azonban a lezárva státuszig a munkalapon az adatok módosíthatók, azonban lezárt munkalapon módosítani már nem lehet.
A munkalap szerkesztőképernyő az alábbi képernyőkép szerinti mezőket tartalmazza.
Szerviz – Munkalap
A Partner, Deviza és Raktár kötelezően kitöltendő mezők, a többi opcionális, illetve nem kötelező tételt (sem tranzakciót, sem ráfordítást) hozzáadni a munkalaphoz.
A munkavégzés során két úgynevezett altabon rögzíthetők tevékenységhez kapcsolódó anyagfelhasználások/szolgáltatások. A tranzakciók altabon a fizikai, készletmozgással járó tételek, a ráfordítások altabon a szolgáltatások adhatók meg.
Tranzakciók (anyagmozgatás): kihelyezett vagy leszerelt alkatrészek tételes rögzítését teszi lehetővé. A kihelyezés irány a készlet lemozgatását, azaz valamely alkatrész vagy eszköz partnerhez történő kihelyezését, gépbe történő beszerelését jelenti, a leszerelés pedig saját készletre történő bevétet jelent, partnertől történő behozatalt jelent.
Szerviz – Tranzakció
Fontos:
Anyagmozgatással járó tétel rögzítés esetén a tranzakciók altabon a hozzáadás gombra kattintva lehet a tétel szerkesztőt megnyitni. Alkatrészt teljes cikktörzsből lehet választani.
Amennyiben az eszköztörzsben lévő, szériaszámmal rendelkező, szervizkezelt tételt kell a munkalapon mozgatni, akkor kihelyezés típus esetén a munkalap adatlap fejadatában választott raktáron aktuálisan készleten lévők közül lehet választani (leszerelés, tehát készletrevétel során viszont azokból, amik aktuálisan nincsenek készleten). Mikor a tranzakcióknál Eszköz/Kihelyezést választ, akkor csak az az egy tétel jelenik meg (szériaszámmal) a választó listában.
Fontos!
Ráfordítások: szolgáltatás típusú tételek rögzítése tehető meg, melynek tételei a korábban felparaméterezett szerviz tétel típusok közül választhatók ki.
Szerviz – Ráfordítás
A ráfordítás altabon szintén a hozzáadás gombbal érhető el egy felugró ablakban a ráfordítás tétel rögzítő.
Mivel egy munkalapon akár több szervizes is dolgozhat, ezért a felelős mezőben kiválasztható, hogy ki végezte az adott szolgáltatás (csak azok a jelennek meg a listában, akik a felhasználói beállításokban szervizes kolléga megjelölést kaptak).
A szerviz tétel típus szintén listából választható, ennek megadását követően lehet a mennyiséget (pl. 1 óra) beírni.
Fontos
Munkalapok státusza a státuszváltó gombok segítségével módosítható.
Visszalépésre, visszanyitásra nincs lehetőség, lezárt munkalapon módosítani már nem lehet.
Munkalap nyomtatvány
Munkalap nyomtatása a folyamat során bármikor, lezárást követően is elérhető és mindig az adatlapon szereplő információk alapján jelennek meg a nyomtatványon szereplő adatok. Munkalap nyomatása gombra kattintva egy új ablakban nyílik meg
Szerviz számlázása
Munkalapok számlázása
Munkalap(ok) alapján a számlák generálása ebből a menüpontból történhet. A munkalap listanézeten Lezárt státuszú munkalap/munkalapok kijelölését követően a számlázás gomb aktív lesz. Egy számlára egy adott partnerhez tartozó több munkalap is előkészíthető.
A listanézeten az ugyanahhoz a partnerhez tartozó, lezárt munkalapok kijelölését követően a számlázás gomb aktívvá válik. A számla előkészítése munkalaponként vagy megegyező partnerenként történhet, azonban egy gombnyomással egyszerre több partner számlája nem készíthető elő a munkalap listanézetről.
Amennyiben csak olyan munkalapok kerülnek kijelölésre, melyeken az összes tétel nem számlázandóként jelölt, vagy már számlázott a munkalap, akkor hibaüzenetet ír a rendszer, tehát minden esetben a kijelölt munkalapok közül legalább egy munkalap egy tételének számlázandónak kell lennie (ha a munkalapra már egy számlázás elindításra került, egy új státuszú számla kapcsolódó bizonylatai között szerepel a munkalap – ebből adódóan a munkalap kapcsolódó bizonylatai között megjelenik egy számla sor, mely nem rendelkezik még bizonylatszámmal -, akkor is hiba üzenet jelenik meg, így nem fordulhat elő, hogy többször is kiszámlázás történjen).
A gombra kattintva megnyílik egy új számla szerkesztő képernyő, mely nem jelent automatikus számlázást, ezzel egy új státuszú, előkészített „számla-vázlat" készül, mely módosítható nyomtatás/lezárás gomb megnyomása előtt.
A számlához kapcsolódó tételek altabon megjelennek a kijelölt munkalapok tételei, illetve a vevő neve és számlázási címe, raktár és dimenziók is előtöltésre kerülnek. A tételek módosíthatók, illetve korábbi előlegszámlák beszámíthatók.
Az előkészített számlát az adatok ellenőrzését követően a nyomtatás vagy lezárás gombbal lehet véglegesíteni.
A számlázással kapcsolatos bővebb leírást a Pénzügy felhasználói dokumentáció tartalmaz.
Átalánydíjak
Az átalánydíjas számlákat havi rendszerességgel a szerviz modul segítségével lehet generálni, amennyiben a szerződések, illetve szerződés tételek beállításra kerültek. Szerződésenként egy átalánydíj számla készíthető egy hónapra. A havi számlákon típusonként, tételenként szerepelnek szerződésben meghatározott tételeknek.
Ezek a Szerződésen rögzített, átalánydíjas tételekből generált számlák normál számlák.
Az átalánydíjak listanézeten kell kiválasztani a generálás dátumát, először az év, majd a hónap megadásával. Ezt követően a Generálás gombra kattintva a rendszer szerviz tétel típusonként kilistázza, hogy az adott időszakra mely tételeket kell kiszámlázni. Ekkor a tételek státusza Generált lesz.
Szerviz – Átalánydíj
A számlák generálása gombra kattintva a rendszer előkészíti az összes, adott időszakra vonatkozó számlát, mely nem jelent automatikus számlázást, (ezzel új státuszú, előkészített „számla-vázlat" készül a Pénzügy/Számla menüpontban, mely módosítható nyomtatás/lezárás gomb megnyomása előtt), de szerviz szempontjából számlázottnak minősül. (Az előkészített számlán minden tétel mennyisége 1 lesz, mert a szerződés tételeken mennyiség nem állítható be.)
Amennyiben a számlázás valóban megtörtént, az átalánydíjak számla oszlopban megjelenik a számla bizonylatszáma.
Riportok
Ráfordítások
A ráfordítások riportban kizárólag a munkalapokon rögzített szolgáltatás típusú tételek jelennek meg listaszerűen. Az adatok excelbe exportálhatók.
Szerviz – Ráfordítások riport
Szerviz megtérülés riport
A riport a múltbéli készletmozgás és szolgáltatási tevékenység kimutatására alkalmas, melyet munkalapon adminisztráltak.
Szerviz – Szerviz megtérülés riport
- A képernyőn lekérdezhető, hogy milyen tételek voltak a fizetős kategóriába sorolt munkalapokon, illetve ezek számlázva lettek-e már, ha igen, melyik számlán.
- Lekérdezhető, hogy melyik partner/melyik szerződése alatt milyen munkavégzések voltak időszakra bontva.
- Lekérdezhető technikusonként, hogy adott időszakon belül hány munkalapon dolgoztak, milyen típusú munkát végeztek, melyik szervezeti egység megrendelésére (az erre szolgáló dimenzión keresztül)
A Nettó összeg és a Tételhez kapcsolódó költség alábbiak szerint kerülnek kitöltésre:
- Nettó ár:
- Felhasznált termék tranzakciók esetében a munkalapon rögzített nettó ár számolva. Ez az ár a Munkalap/Tranzakciók tabon előtölthető Árlista vagy Terméklapon rögzített ár alapján, de manuálisan is beírható. Az itt szereplő árakhoz képest további kedvezmények adhatók, melyik fix összegű, vagy a fentiekhez képest % mértékben lehet megadni. Abban az esetben, ha egy termék egységára 10.000 Ft, de ebből a termékből 2 db kerül felhasználásra, akkor a Nettó ár mezőbe az egységár és a mennyiség szorzata kerül.
- Szolgáltatás típusú ráfordítások esetében a Munkalapra az előtölthető Árlista vagy listaár alapján a szerviz tétel ára tölthető elő, vagy bármely ide rögzített tétel ára manuálisan a Szerviz Adminisztrátor felhasználó által átírható. Ráfordítások esetében is a fenti kedvezménykezelés érhető el.
- Tételhez kapcsolódó költség (önköltségi ár):
- Felhasznált Termék tranzakciók esetében a kapcsolódó raktári kiadás önköltségi ára automatikusan töltve. Manuálisan, Szerviz modulhoz tartozó képernyőn nem átírható az összeg.
- Szolgáltatás típusú ráfordítások bekerülési ára a Szerviz tétel típusok alatt állítható be az Egységköltség nevű mezőben. Ezekhez a tételekhez rendszer szinten egy egységköltség rendelhető, azaz pl. a Technikusonként a munkabérük bekerülési ára nem téríthető el. Kiszállítás típusú szerviz tételek esetében km egységárat és km alapú egységköltséget érdemes beállítani, hogy a mennyiségi egységenként eltérő árak egységköltsége is nyomonkövethető legyen.
Funkciójogosultságok és értesítések beállítása a rendszerben
Funkciójogosultságok | ||||
Modul | Képernyő | Funkció | Funkció | |
Szerviz | Szerviz feladatok | Szerviz feladat és munkalap felelős módosítása | Munkalap és Szerviz feladat delegálás csak akkor lehetséges, ha ez a jog be van kapcsolva | |
Szerviz | Munkalapok | Munkalap jóváhagyás | ||
Szerviz | Munkalapok | Termékek bármelyik raktárból | ||
Szerviz | Munkalapok | Munkalap módosítása megoldva státuszba | ||
Szerviz | Munkalapok | Munkalap lezárás | ||
A képernyőket csak akkor érik el a felhasználók, ha a jogosultságnál be van állítva az adott szerepkörnél. Pl. ha valakinek nem kell elérnie a szerződések képernyőt, akkor annál a szerepkörnél azt ki kell kapcsolni. | ||||
Értesítések | ||||
Modul | Képernyő | Esemény | Ki kap értesítést | |
Szerviz | Szerviz feladat | Szerviz feladat létrehozva | Mindenki, ha nincs felelőse, a felelős, ha egy felhasználóhoz hozzárendelt | |
Szerviz | Szerviz feladat | Szerviz feladat delelgálva | Ha a folyamat során bármikor rákerül egy felhasználóra a szerviz feladat, akkor erről értesítést kap | |
Szerviz | Szerviz feladat | Megjegyzések | Olyan szerviz feladaton megjegyzés lett létrehozva, aminek a felhasználó a felelőse |
- No labels