- Created by Lenzsér Adrienn, last modified by Smartfront User on Oct 17, 2022
Tartalomjegyzék
Keresés
Bevezetés
A SMARTFRONT ERP rendszerben összesen 6 előre beállított és paraméterezett dimenziót lehet kezelni. A dimenziók neve személyre szabható, illetve a dimenziók közti logika is. A használt dimenziók köre és típusa a bevezetés fázisában kerül kialakításra.
Dimenziót a rendszer legtöbb bizonylatán be lehet állítani. A vezetői riport szempontjából a pénzügyi bizonylatokon szereplő dimenzióknak van szerepe.
A dimenziókat két módon lehet beállítani:
- Fejadat szinten: amennyiben a tételek dimenziói megegyeznek, akkor nem kell tétel szinten rögzíteni ezeket, elég a fejadatban ezt megtenni
- Tételszinten: a dimenziók egy számlán belül lehetnek eltérőek, ebben az esetben tételszinten van lehetőség a beállításra.
A dimenziók kitehetők minden lista nézetre.
A bizonylatok nagy részén a dimenziók utólagos módosítására is van lehetőség. A pénzügyi bizonylatokon mindegyiken.
Dimenzió felvétel
Új dimenziót felvenni az Adminisztrációs alapadatok > Dimenzió értékek menüpontban lehet.
Dimenzió szerkesztő képernyő
A Dimenzió választóban a cég által használt értékkészletből kell kiválasztani a dimenzió típusát.
Lehetőség van dimenzió hierarchia beállítására. Ehhez adatbázisban kell egy beállítást megtenni adott dimenzió típusra, így kérje hozzá konzulens vagy a support osztály segítségét.
Az adatbázis paraméterezés következtében megjelenik egy plusz funkció az Adminisztrációs alapadatok > Dimenzió értékek között – be lehet állítani Gyűjtő dimenzióértéket és meg lehet adni Szülő dimenziót.
- Gyűjtő dimenzió: könyvelni nem lehet rá, nyomtatványokon nem kiválasztható. Szűrni lehet rá.
Gyűjtő dimenzió szerkesztő képernyő
A gyűjtőt manuálisan kell létrehozni és be kell jelölni rajta, hogy ez gyűjtő. Mivel ez manuálisan létrehozott, ezért bármilyen neve lehet, célszerű olyat beállítani neki, ami árulkodik arról, hogy gyűjtő és minek a gyűjtője.
Ha erre szűrünk, akkor azok a tételek, nyomtatványok jelennek meg, ami az alá beállított dimenziókkal vannak rögzítve.
- Normál dimenzió: könyvelni lehet rá, nyomtatványokon kiválasztható. Szűrni lehet rá. Ha alábontás, akkor Szülő dimenziót kell megadni hozzá.
Azt a dimenziót amelyiket alá szeretném rendelni, azt dupla klikkel kell megnyitni és a Szűlő rublikában ki kell választani a megfelelő gyűjtő költséghelyet.
Szülő dimenzió beállítás
Gyűjtő dimenzióra tehát nem lehet rögzíteni, csak könyvelhetőkre. A tételek rögzítése során a listában is csak a könyvelhető dimenzió jelenik meg, a gyűjtő nem.
A listákban könyvelhető és gyűjtő dimenziókra egyaránt lehet keresni, riportálni. Ha van szülő dimenzió megadva, akkor a szűréseknél a dimenzióra és a szűlőként megadott gyűjtő dimenzióra való keresésnél is meg fog jelenni a bizonylat.
Dimenzió típus kötelezőség
Amennyiben szükséges a Könyvelés > Dimenzió típus kötelezőség menüben meg lehet adni, hogy mely főkönyvi számok esetén legyen kötelező, mely dimenziók megadása. A kötelezőség a pénzügyi bizonylatokra vonatkozik. Akár egy-egy főkönyvi számra, akár az összes bevétel, költség és ráfordítás számlára lehet kötelezőséget megadni. Az itt megadott értékek alapján a rendszer összes bizonylatára érvényes lesz a beállítás és nem dimenzió megadás nélkül nem lesznek lezárhatók a bizonylatok.
Kötelezőség esetén az automatikus könyvelések elszámolásához bizonyos főkönyvi számokhoz (Pl. kerekítés, árfolyamkülönbözet) a Pénzügy > Számlatükörben a főkönyvi számhoz szükséges dimenziót beállítani.
Jogosultság
Jogosultság | Funkció jogosultság | Működés / Tanács |
---|---|---|
Adminisztráció / Adminisztrációs alapadatok | Dimenziók szerkesztése | |
Pénzügy / Pénzügyi alapadatok | Dimenzió értékek tab megjelenítése | Az adminisztrációs alapadatok mellett is itt megjeleníthető a menüpont |
Pénzügy / Számla | Vevő számla könyvelési dimenziók módosítása | |
Pénzügy / Beszállítói számla | Beszállítói számla könyvelési dimenziók módosítása | |
Pénzügy / Pénztárbizonylat | Pénztárbizonylat könyvelési dimenziók módosítása |
- No labels