|
|
BevezetésA SMARTFRONT ERP rendszerben összesen 6 előre beállított és paraméterezett dimenziót lehet kezelni. A dimenziók neve személyre szabható, illetve a dimenziók közti logika is. A használt dimenziók köre és típusa a bevezetés fázisában kerül kialakításra. Dimenziót a rendszer legtöbb bizonylatán be lehet állítani. A vezetői riport szempontjából a pénzügyi bizonylatokon szereplő dimenzióknak van szerepe. A dimenziókat két módon lehet beállítani:
A dimenziók kitehetők minden lista nézetre. A bizonylatok nagy részén a dimenziók utólagos módosítására is van lehetőség. A pénzügyi bizonylatokon mindegyiken. Dimenzió felvételÚj dimenziót felvenni az Adminisztrációs alapadatok > Dimenzió értékek menüpontban lehet.
A Dimenzió választóban a cég által használt értékkészletből kell kiválasztani a dimenzió típusát. Lehetőség van dimenzió hierarchia beállítására. Ehhez adatbázisban kell egy beállítást megtenni adott dimenzió típusra, így kérje hozzá konzulens vagy a support osztály segítségét. Az adatbázis paraméterezés következtében megjelenik egy plusz funkció az Adminisztrációs alapadatok > Dimenzió értékek között – be lehet állítani Gyűjtő dimenzióértéket és meg lehet adni Szülő dimenziót.
A gyűjtőt manuálisan kell létrehozni és be kell jelölni rajta, hogy ez gyűjtő. Mivel ez manuálisan létrehozott, ezért bármilyen neve lehet, célszerű olyat beállítani neki, ami árulkodik arról, hogy gyűjtő és minek a gyűjtője. Ha erre szűrünk, akkor azok a tételek, nyomtatványok jelennek meg, ami az alá beállított dimenziókkal vannak rögzítve.
Azt a dimenziót amelyiket alá szeretném rendelni, azt dupla klikkel kell megnyitni és a Szűlő rublikában ki kell választani a megfelelő gyűjtő költséghelyet.
Gyűjtő dimenzióra tehát nem lehet rögzíteni, csak könyvelhetőkre. A tételek rögzítése során a listában is csak a könyvelhető dimenzió jelenik meg, a gyűjtő nem. A listákban könyvelhető és gyűjtő dimenziókra egyaránt lehet keresni, riportálni. Ha van szülő dimenzió megadva, akkor a szűréseknél a dimenzióra és a szűlőként megadott gyűjtő dimenzióra való keresésnél is meg fog jelenni a bizonylat. Dimenzió típus kötelezőségAmennyiben szükséges a Könyvelés > Dimenzió típus kötelezőség menüben meg lehet adni, hogy mely főkönyvi számok esetén legyen kötelező, mely dimenziók megadása. A kötelezőség a pénzügyi bizonylatokra vonatkozik. Akár egy-egy főkönyvi számra, akár az összes bevétel, költség és ráfordítás számlára lehet kötelezőséget megadni. Az itt megadott értékek alapján a rendszer összes bizonylatára érvényes lesz a beállítás és nem dimenzió megadás nélkül nem lesznek lezárhatók a bizonylatok.
Jogosultság
|