Tartalomjegyzék


Keresés

A csomagkezelés funkció célja, hogy az általunk létrehozott kiszállításokat a rendszerből közvetlenül feladhassuk az általunk kívánt csomagkézbesítő cég felé. Minden csomagkézbesítő cég egyedi azonosítókat használ a rendszerükbe történő bejelentkezéshez. Ezeket a belépési adatokat egy Application Propeties fileban tároljuk le és a tanácsadó kollégák férnek hozzá. Ezért, bármilyen módosítás történik a belépési paraméterek kapcsán, akkor azt a következő csomagfeladás előtt jelezni kell a Smartfront felé.

Beállítások

Azonosítók szolgáltatók felé

Minden csomagszolgáltató más-más belépési paramétereket használ.

  1. GLS: E-mail cím; Jelszó; Ügyfélszám – GLS-nél van teszt szerver, amit PP-ből vezérelünk, hogy hova történjen a kommunikáció
  2. DPD: Felhasználónév; Jelszó
  3. ExpressOne: E-mail cím; Jelszó; Ügyfélszám


Csomagfeladási módok

A különböző csomagküldő vállalatok felé különböző módokon tudunk csomagot feladni:

  1. GLS: csomagonként egyéni vagy csomagösszetartásos feladás
  2. DPD: Csomagonként lehet egyedi feladás (mint GLS esetében) vagy csomagösszetartással (1/2; 2/2).
  3. ExpressOne: Csomag vagy raklap, egyedi vagy csomagösszetartásos feladás, biztosítás lehetőséggel

A rendszerben lévő belső csomagazonosítók egyediek.

Csomag és raklap belsőazonosító

A csomagok és raklapok elkülönítéséhez külön Bizonylattömböt használunk. Ezt az ADMINISZTRÁCIÓ – ADMINISZTRÁCIÓS ALAPADATOK- Bizonylatszámok menüben tudjuk beállítani.

Csomagszámok:

  1. Név (Csomagazonosító - tetszőleges)
  2. Típus (packageNumber)
  3. Előtag (általunk használt CSOM – tetszőleges)
  4. Utótag (igény szerint használható)
  5. Számjegyek (6 karakter – tetszőleges)

Raklapszámok:

  1. Név (Raklapszám - tetszőleges)
  2. Típus (packagePalletNumber)
  3. Előtag (általunk használt RAKL – tetszőleges)
  4. Utótag (igény szerint használható)
  5. Számjegyek (6 karakter – tetszőleges)

Csomagcímke mappa

A csomagküldőcég által visszaküldött címkéket az ADMINISZTRÁCIÓ-DOKUMENTUMKEZELŐ-ben tároljuk le. Ehhez nyitunk egy új mappát Csomagcímkék néven.



Szállítási módok

Minden csomagküldő céget külön szállítási mód alatt fel kell vennünk a rendszerbe. Ezt az ÉRTÉKESÍTÉS - ÉRTÉKESÍTÉSI ALAPADATOK – Szállítási módok tabon tudjuk megtenni.

Ezeknél a szállítási módoknál fontos, hogy az Intrastat kategóriát minden esetben ’csomagkézbesítő’. A csomagkézbesítő paraméter több helyen szolgál szűrő csoportként, a csomagkezelés funkciónál. A szállítási módoknál három szállítási módot vehetünk fel szükség szerint:


  1. GLS
  2. DPD
  3. ExpressOne

A GLS-nél mint azt a bevezetőben is említettem, egyedi és csomagösszetartásos csomagfeladási móddal is rendelkezünk. A szállítási módban a beállítások a következők:

  1. Név GLS
  2. Intrastat kategória csomagkézbesítő
  3. Külső azonosító GLS
  4. Csomag információ email szövege GLS csomag email sablon
  5. Szállítói címkés GLS biztosítja a címkét ezért bepipáljuk
  6. Raklapos szállítás GLS-nél nincs használatban
  7. Biztosítás GLS-nél nincs használatban

A DPD-nél mint azt a bevezetőben is említettem, egyedi és csomagösszetartásos csomagfeladási móddal rendelkezünk. A szállítási módban a beállítások a következők:

  1. Név DPD
  2. Intrastat kategória csomagkézbesítő
  3. Külső azonosító DPD
  4. Csomag információ email szövege DPD csomag email sablon
  5. Szállítói címkés DPD biztosítja a címkét ezért bepipáljuk
  6. Raklapos szállítás DPD-nél nincs használatban
  7. Biztosítás DPD-nél nincs használatban



Az ExpressOne-nál mint azt a bevezetőben is említettem, egyedi és csomagösszetartásos csomagfeladási móddal adhatunk fel csomagot, illetve raklapot. Van lehetőség biztosított csomagfeladásra. A szállítási módban a beállítások a következők:

  1. Név ExpressOne
  2. Intrastat kategória csomagkézbesítő
  3. Külső azonosító EXPRESS_ONE
  4. Csomag információ email szövege ExpressOne csomag email sablon
  5. Szállítói címkés ExpressOne biztosítja ezért bepipáljuk
  6. Raklapos szállítás ExpressOne-nál bepipáljuk
  7. Biztosítás ExpressOne-nál bepipáljuk





E-mail sablonok és E-mailek

Az ügyfeleknek történő E-mail kiértesítést is létre kell hoznunk. Minden Csomagkézbesítő egyedi levélsablont kap, melyben a Csomagkezelő weboldalán található csomagszámkövetés linkjét mellékeljük, illetve a csomagszámokat. Az E-mail sablonokat a ADMINISZTRÁCIÓ - NYOMTATVÁNY SZÖVEGEK-ben tudjuk rögzíteni.




GLS csomag email sablon eset

DPD csomag email sablon esetében a Típus = ’Csomag információ email törzsszöveg 4’                                           

ExpressOne csomag email sablon esetében a Típus = ’Csomag információ email törzsszöveg 5

Ezek így néznek ki az alap rendszerben:              ’

GLS kiküldött E-mail                                                                                                                                                 

DPD kiküldött E-mail                                                                                                                                                 

ExpressOne kiküldött E-mail                                                                                                                               

Csomagfeladás

Rendelés

A csomagfeladási szándékunkat már a vevői rendelés fejlécében meghatározzuk kiválasztva a megfelelő szállítási módot.

Normál rendelés kezelés során elvégezzük a kiszedést. Majd kiszedésből elindítjuk a kiszállítást.


Kiszállítás


Amennyiben szükséges, akkor a kiszállításnál meg tudjuk módosítani a Szállítási módot. A Kiszállítás dátuma itt már kötelező.

A Csomagok száma mezőben (amennyiben csomag és nem raklap feladást tervezünk) megadjuk a csomagok számát. 

A Csomagok altabon Csomag generálás gombbal létrehozzuk a csomagjainkat a Csomagok Száma mezőben megadott darabszámnak megfelelően. Itt megtalálhatjuk a csomagokra arányosan leosztott súly és érték adatokat, valamint a kiszámított utánvét összeget. Ebben a fázisban a Csomag, a Címke és az Email státusz is ’Új’ státuszban van.

Amennyiben ebben a fázisban szükséges, akkor a 'Hozzáadás' gombbal vehetünk fel további csomagokat.

Ezek után a Kiszállításunkat Mentjük, majd lezárjuk. A Csomagok altabon találunk egy Csomagkezelés gombot, ez átirányít bennünket a csomagkezelés felületre. Ugyanezt mi is megtehetjük, ha megnyitjuk a Készletkezelés -Csomagkezelés menűpontot.

Csomagkezelés

A Készletkezelés – Csomagkezelés menű listájában láthatjuk a csomagjainkat felsorolva a csomagokhoz tartozó információkkal. A csomagunkhoz tartozó aktuális státuszok itt is fel vannak tüntetve.

Egyszerűsített csomagfeladás

A fejben több szűrő is fel van véve, amelyek segítenek számunkra, hogy szűkíthessük a keresett tételeinket.

Csomagunkat több módon is feladhatjuk. Amennyiben GLS (nem csomagösszetartásos módban) szeretnénk a csomagot feladni, akkor elég tetszőlegesen kijelölni a listából a még fel nem adott csomagjainkat.

A Csomag feladás gombbal fel is adhatjuk azt a Szolgáltató felé.

Ilyenkor a Csomag státuszunk ’Feladva’ státuszba kerül, és kitöltődik a szolgáltató által visszaküldött csomagszám.

Az általunk kezelt csomagot/csomagokat kijelölve a Címke nyomtatás gombbal megjeleníthetjük a címkéket, amit a böngésző ablakból kinyomtathatunk.



Rendelésből csomagfeladás

Ettől eltérő funkció a Rendelésből feladás.

Itt a felületre belépve három szűrőt találunk:

  1. Partner - itt a partnerek között tudunk szelektálni
  2. Státusz - itt a rendelések státusza között tudunk választani
  3. Szállítás módja – itt a csomagküldő cégek között tudunk választani

*A Szállítás módjában az alapján válogatjuk le csomagszállító cégeket, hogy a Szállítási módnál beállított Intrastat kategória értéke ’csomagkézbesítő’.

A Partner szűrő alatt lévő Biztosítás checkbox akkor válik aktívvá, ha az Szállítási módban a Biztosítás checkbox be lett pipálva. Amennyiben a Biztosítás checkbox aktív akkor azt használhatjuk arra, hogy biztosítottan adjuk fel a csomagunkat.

A listánk tartalmaz minden olyan rendelést, amelyhez tartozik olyan Kiszállítás, amelyben van Csomagszám nélküli (még nem feladott) csomagazonosító. A rendelés kiválasztása után, a ’Rendelés feladása’ gombra kattintva feladunk a rendeléshez tartozó minden ’Új’ státuszú csomagot.

Létrehoztam egy olyan rendelést, amelyből 2 kiszállítást készítettem, az egyik egy a másik 2 csomagot tartalmazott. Kijelölöm az adott rendelésemet.

A 'Rendelés feladása' gombbal átadom a csomagok adatait a szolgáltató felé. A rendszer visszairányít a Csomagkezelés alapfelületre, ahol rászűrök a Rendelés számomra.

Ezek után a csomagkezelés felületről kiválasztva az adott csomagsorokat kinyomtathatjuk a csomaghoz tartozó címkéinket a ’Címke nyomtatás’ gombbal.

Látható, hogy a két külön kiszállítást a Rendelésszám alapján összevontuk egy összetartó csomagküldeménybe.

Új csomag

Létrehozhatunk új csomagot is olyan kiszállításokból, amelyeknél nem vettünk fel eredetileg csomagazonosítókat. Ebben a funkcióban rendeléstől függően több kiszállítást is felvehetünk egy csomagba vagy raklapra akkor is, ha azok nem egy rendeléshez tartoznak, viszont nincs lehetőségünk adott Kiszállítást többször felvenni, illetve több csomagot generálni az adott funkcióval.

A fejlécben megadjuk a Partner nevét és kiszállítási címét.

Ezek után megadjuk a Szállítás módját.

Amennyiben az adott szállítási módhoz a Raklapos szállítás és/vagy a Biztosítás meg lett adva, akkor az adott checkbox megjelenik a Raktár mező alatt.

Ezek után megnyomjuk a ’Hozzáadás’ gombot a tétel soroknál. A rendszer a fejben megadott partnerhez és az itt megadott Szállítási módhoz leválogatja a kiszállításokat.

Kiválasztjuk a csomagba/raklapra szánt kiszállításokat. Esetünkben ez két rendelésnek az 1-1 kiszállítása (SZ-00347-21 és SZ-00348-21).

Megnyomjuk az OK gombot.

A fejben kitöltődik a Csomag értéke; szükség esetén az Utánvét összege, az adott kiszállításokhoz hozzárendelt Pénznem; a Rendelésszám (eltérő rendeléseknél mindig az első rendelésre hivatkozik, a többi rendelésszámot a megjegyzés mezőben tünteti fel), és a Csomag súlya. Választásunknak megfelelően a szállítmányhoz hozzárendelünk egy csomag vagy raklap azonosítót. A csomagunk ’Új’ státuszú.

A Csomag feladás gombbal feladhatjuk a csomagunkat a szállító felé. A csomagszám kitöltődésével biztosak lehetünk, hogy a rendelésünket sikeresen feladtuk.

Ezek után kinyomtathatjuk a címkénket.

Látható, hogy itt nem a rendellésszám lett az azonosító, hanem a RAKL előtagú csomagazonosítónk.

Utánvét

Utánvét esetén mindhárom szolgáltató saját egyediségekkel bír. 

  1. A GLS esetében minden esetben a vezér csomagra kerül fel az utánvét összeg.                                                             
  2. DPD esetén a jelenlegi beállításokkal több csomag esetében a vezér csomagra íratjuk ki az utánvét összegét. Ennek változtatására kérhető egyedi beállítás.               
  3. ExpressOne esetében minden csomagra felkerül az utánvét teljes összege.                                                                                                                                                       
  • No labels