|
|
A csomagkezelés funkció célja, hogy az általunk létrehozott kiszállításokat a rendszerből közvetlenül feladhassuk az általunk kívánt csomagkézbesítő cég felé. Minden csomagkézbesítő cég egyedi azonosítókat használ a rendszerükbe történő bejelentkezéshez. Ezeket a belépési adatokat egy Application Propeties fileban tároljuk le és a tanácsadó kollégák férnek hozzá. Ezért, bármilyen módosítás történik a belépési paraméterek kapcsán, akkor azt a következő csomagfeladás előtt jelezni kell a Smartfront felé. BeállításokAzonosítók szolgáltatók feléMinden csomagszolgáltató más-más belépési paramétereket használ.
Csomagfeladási módokA különböző csomagküldő vállalatok felé különböző módokon tudunk csomagot feladni:
A rendszerben lévő belső csomagazonosítók egyediek. Csomag és raklap belsőazonosítóA csomagok és raklapok elkülönítéséhez külön Bizonylattömböt használunk. Ezt az ADMINISZTRÁCIÓ – ADMINISZTRÁCIÓS ALAPADATOK- Bizonylatszámok menüben tudjuk beállítani. Csomagszámok:
Raklapszámok:
Csomagcímke mappaA csomagküldőcég által visszaküldött címkéket az ADMINISZTRÁCIÓ-DOKUMENTUMKEZELŐ-ben tároljuk le. Ehhez nyitunk egy új mappát Csomagcímkék néven.
Szállítási módokMinden csomagküldő céget külön szállítási mód alatt fel kell vennünk a rendszerbe. Ezt az ÉRTÉKESÍTÉS - ÉRTÉKESÍTÉSI ALAPADATOK – Szállítási módok tabon tudjuk megtenni. Ezeknél a szállítási módoknál fontos, hogy az Intrastat kategóriát minden esetben ’csomagkézbesítő’. A csomagkézbesítő paraméter több helyen szolgál szűrő csoportként, a csomagkezelés funkciónál. A szállítási módoknál három szállítási módot vehetünk fel szükség szerint:
A GLS-nél mint azt a bevezetőben is említettem, egyedi és csomagösszetartásos csomagfeladási móddal is rendelkezünk. A szállítási módban a beállítások a következők:
A DPD-nél mint azt a bevezetőben is említettem, egyedi és csomagösszetartásos csomagfeladási móddal rendelkezünk. A szállítási módban a beállítások a következők:
Az ExpressOne-nál mint azt a bevezetőben is említettem, egyedi és csomagösszetartásos csomagfeladási móddal adhatunk fel csomagot, illetve raklapot. Van lehetőség biztosított csomagfeladásra. A szállítási módban a beállítások a következők:
E-mail sablonok és E-mailekAz ügyfeleknek történő E-mail kiértesítést is létre kell hoznunk. Minden Csomagkézbesítő egyedi levélsablont kap, melyben a Csomagkezelő weboldalán található csomagszámkövetés linkjét mellékeljük, illetve a csomagszámokat. Az E-mail sablonokat a ADMINISZTRÁCIÓ - NYOMTATVÁNY SZÖVEGEK-ben tudjuk rögzíteni.
CsomagfeladásRendelésA csomagfeladási szándékunkat már a vevői rendelés fejlécében meghatározzuk kiválasztva a megfelelő szállítási módot. Normál rendelés kezelés során elvégezzük a kiszedést. Majd kiszedésből elindítjuk a kiszállítást. KiszállításAmennyiben szükséges, akkor a kiszállításnál meg tudjuk módosítani a Szállítási módot. A Kiszállítás dátuma itt már kötelező. A Csomagok száma mezőben (amennyiben csomag és nem raklap feladást tervezünk) megadjuk a csomagok számát. A Csomagok altabon Csomag generálás gombbal létrehozzuk a csomagjainkat a Csomagok Száma mezőben megadott darabszámnak megfelelően. Itt megtalálhatjuk a csomagokra arányosan leosztott súly és érték adatokat, valamint a kiszámított utánvét összeget. Ebben a fázisban a Csomag, a Címke és az Email státusz is ’Új’ státuszban van. Amennyiben ebben a fázisban szükséges, akkor a 'Hozzáadás' gombbal vehetünk fel további csomagokat. Ezek után a Kiszállításunkat Mentjük, majd lezárjuk. A Csomagok altabon találunk egy Csomagkezelés gombot, ez átirányít bennünket a csomagkezelés felületre. Ugyanezt mi is megtehetjük, ha megnyitjuk a Készletkezelés -Csomagkezelés menűpontot.
A Készletkezelés – Csomagkezelés menű listájában láthatjuk a csomagjainkat felsorolva a csomagokhoz tartozó információkkal. A csomagunkhoz tartozó aktuális státuszok itt is fel vannak tüntetve. Egyszerűsített csomagfeladásA fejben több szűrő is fel van véve, amelyek segítenek számunkra, hogy szűkíthessük a keresett tételeinket. Csomagunkat több módon is feladhatjuk. Amennyiben GLS (nem csomagösszetartásos módban) szeretnénk a csomagot feladni, akkor elég tetszőlegesen kijelölni a listából a még fel nem adott csomagjainkat. A Csomag feladás gombbal fel is adhatjuk azt a Szolgáltató felé. Ilyenkor a Csomag státuszunk ’Feladva’ státuszba kerül, és kitöltődik a szolgáltató által visszaküldött csomagszám. Az általunk kezelt csomagot/csomagokat kijelölve a Címke nyomtatás gombbal megjeleníthetjük a címkéket, amit a böngésző ablakból kinyomtathatunk. Rendelésből csomagfeladásEttől eltérő funkció a Rendelésből feladás. Itt a felületre belépve három szűrőt találunk:
*A Szállítás módjában az alapján válogatjuk le csomagszállító cégeket, hogy a Szállítási módnál beállított Intrastat kategória értéke ’csomagkézbesítő’. A Partner szűrő alatt lévő Biztosítás checkbox akkor válik aktívvá, ha az Szállítási módban a Biztosítás checkbox be lett pipálva. Amennyiben a Biztosítás checkbox aktív akkor azt használhatjuk arra, hogy biztosítottan adjuk fel a csomagunkat. A listánk tartalmaz minden olyan rendelést, amelyhez tartozik olyan Kiszállítás, amelyben van Csomagszám nélküli (még nem feladott) csomagazonosító. A rendelés kiválasztása után, a ’Rendelés feladása’ gombra kattintva feladunk a rendeléshez tartozó minden ’Új’ státuszú csomagot. Létrehoztam egy olyan rendelést, amelyből 2 kiszállítást készítettem, az egyik egy a másik 2 csomagot tartalmazott. Kijelölöm az adott rendelésemet. A 'Rendelés feladása' gombbal átadom a csomagok adatait a szolgáltató felé. A rendszer visszairányít a Csomagkezelés alapfelületre, ahol rászűrök a Rendelés számomra. Ezek után a csomagkezelés felületről kiválasztva az adott csomagsorokat kinyomtathatjuk a csomaghoz tartozó címkéinket a ’Címke nyomtatás’ gombbal. Látható, hogy a két külön kiszállítást a Rendelésszám alapján összevontuk egy összetartó csomagküldeménybe. Új csomagLétrehozhatunk új csomagot is olyan kiszállításokból, amelyeknél nem vettünk fel eredetileg csomagazonosítókat. Ebben a funkcióban rendeléstől függően több kiszállítást is felvehetünk egy csomagba vagy raklapra akkor is, ha azok nem egy rendeléshez tartoznak, viszont nincs lehetőségünk adott Kiszállítást többször felvenni, illetve több csomagot generálni az adott funkcióval. A fejlécben megadjuk a Partner nevét és kiszállítási címét. Ezek után megadjuk a Szállítás módját. Amennyiben az adott szállítási módhoz a Raklapos szállítás és/vagy a Biztosítás meg lett adva, akkor az adott checkbox megjelenik a Raktár mező alatt. Ezek után megnyomjuk a ’Hozzáadás’ gombot a tétel soroknál. A rendszer a fejben megadott partnerhez és az itt megadott Szállítási módhoz leválogatja a kiszállításokat. Kiválasztjuk a csomagba/raklapra szánt kiszállításokat. Esetünkben ez két rendelésnek az 1-1 kiszállítása (SZ-00347-21 és SZ-00348-21). Megnyomjuk az OK gombot. A fejben kitöltődik a Csomag értéke; szükség esetén az Utánvét összege, az adott kiszállításokhoz hozzárendelt Pénznem; a Rendelésszám (eltérő rendeléseknél mindig az első rendelésre hivatkozik, a többi rendelésszámot a megjegyzés mezőben tünteti fel), és a Csomag súlya. Választásunknak megfelelően a szállítmányhoz hozzárendelünk egy csomag vagy raklap azonosítót. A csomagunk ’Új’ státuszú. A Csomag feladás gombbal feladhatjuk a csomagunkat a szállító felé. A csomagszám kitöltődésével biztosak lehetünk, hogy a rendelésünket sikeresen feladtuk. Ezek után kinyomtathatjuk a címkénket. Látható, hogy itt nem a rendellésszám lett az azonosító, hanem a RAKL előtagú csomagazonosítónk. UtánvétUtánvét esetén mindhárom szolgáltató saját egyediségekkel bír.
|