A Készletkezelés menüponton belül található az egyszerűsített Intrastat jelentés.
Intrastat jelentés
Szükséges beállítások
A jelentés legyűjtése előtt a rendszerben a következő beállításokat szükséges elvégezni:
A partnereknél a Működési terület beállítása: a jelentés azon partnerekkel kapcsolatos ügyleteket gyűjti le, akiknél a Működési terület = Közösségen belül.
A Termékeknél a VTSZ kód beállítása; ezek közül amelyikhez szükséges, kiegészítő mértékegység érték beállítása.
A Termékeknél a Nettó súly beállítása.
A Partnereknél az Elérhetőség / Cím töltésekor az Ország mező kódtáblából választható. Az Intrastat mezők töltése a következő módon történik:
KN kód: a termék VTSZ kódja
Nettó érték: a gyűjtendő bizonylaton lévő nettó érték, saját pénznemben
Össz súly: a termék nettó súlyának és a jelentésben szerepeltetendő készletmozgásban lévő mennyiségének a szorzata
Kiegészítő egység érték: a termék kiegészítő mértékegység értékének és a jelentésben szerepeltetendő készletmozgásban lévő mennyiségének a szorzata
Kiegészítő egység: a termék VTSZ kód szerinti kiegészítő mennyiségi mértékegysége
Ország kód: a jelentésben szerepeltetendő készletmozgásban érintett partner központi címének országkódja.
Partner EU-s adószám: A KSH felé kiküldjük az EU-s adószámot a Kifelé történő szállítások esetében.
Tranzakció típusa: a jelentésben szerepeltetendő ügylet kódja (vevői visszáru: 20, beszállítói visszáru: 21, minden más készletmozgás:10-es kódú)
Szállítási mód
Szállítási országkód
A jelentés legyűjtéskor ki kell választani, hogy a Befelé vagy a Kifelé irányuló jelentést szeretnénk legyűjteni. A rendszer automatikusan legyűjti a kiválasztott hónap adatait a következő bizonylatok, készletmozgások alapján:
a raktárbevétekből,
a visszáru rendelésekből (amikre már készült raktárbevét),
és a kiszállításokból.
A riport a bizonylatok különböző dátumai alapján készülhet:
Létrehozás dátuma
Lezárás dátuma
Könyvelési dátum
Tipp
Könyvelési dátumot például a következő esetben kell választani: A termékek fizikailag szeptember 28-án a raktárba érkeznek, melyeket 30-án elkezdenek egy raktárbevét bizonylatra rögzíteni (Létrehozás dátuma), de a rögzítést csak október 1-én fejezik be (Lezárás dátuma). A riportban a valós raktárba érkezés dátumával szeretnék számolni.
A jelentés legyűjtése után lehet elkészíteni a Magyar intrastat gombbal az XML fájlt, ami a jelentéshez előírt struktúrában, formátumban készül el.
Amennyiben valahol az EU-s adószám nincs töltve ott figyelmeztető üzenetet küldünk, illetve az adott sorokat sárgával jelöljük. Az EU-s adószám töltése után az Adószámot automatikusan beírjuk a riportba.
Termék oldalon a partnereknek a származási országot tölteniük kell, mert az Intrastat riport csak ezzel együtt adható be. Mivel ennek kötelező jellegű töltése a hazai belföldi kereskedelemmel foglalkozó cégeknek többlet feladatot jelentene, így alapból nem tettük kötelezővé a mezőt a Termék oldalon.