You are viewing an old version of this page. View the current version.

Compare with Current View Page History

« Previous Version 2 Next »

Tartalomjegyzék


Keresés

Bevezető

A funkcióleírás célja, hogy bemutassa a rendszer automatikusan végzett módosításait a könyvelésben és a manuálisan végezhető könyvelés módosítási funkciók használatát.

Könyvelés működési elve

A modul bekapcsolása lehetővé teszi a vállalat teljes körű könyvelésének ellátását, ÁFA bevallásának elkészítését, naprakész adatszolgáltatást. A pénzügy modulban kiállított vevői számlák és rögzített beszállítói számlák automatikusan lekönyvelésre kerülnek a rendszerben, feladásra kerülnek a rendszerben, ÁFA analitikába bekerülnek. Bank és Pénztár rögzítésekor a számlák kiegyenlítésre kerülnek és könyvelése megjelenik a könyvelés modulban. A vállalatot érintő egyéb vegyes tételeket a Naplókönyvelés menüpontban tudják kezelni, ezzel teljeskörű könyvelést biztosítva.

A kontírozáshoz szükséges beállításokat a Pénzügy főmenüben kell elvégezni (Számlatükör, Pénzügyi alapadatok, Deviza adatok). A Könyvelés főmenüben pár könyveléshez kapcsolódó egyéb beállítást kell elvégezni (Kontrolling alapadatok). A megfelelő ÁFA könyveléshez még  a Pénzügyi alapadatokon kívül szükség van az ÁFA menüponton belül az ÁFA alapadatok és az ÁFA időszakok megfelelő beállítására is. 

Könyvelésben, a rendszer által végzett módosítások


Könyvelésben végezhető manuális módosítások

Számla

Lezárt számlán egyedül a kontír és a dimenzió módosítható a könyvelés módosítása gomb megnyomásával.
1. Tételen a kontír és/vagy a dimenzió(k) módosítása
2. Könyvelés módosítása gomb megnyomása – a karton ezzel frissítésre kerül
az újonnan megadott adatok alapján

Lezárt számla - Könyvelés módosítása 

Beszállítói számla

Amennyiben dimenzió vagy kontírozási hiba van, úgy lehetséges a beszállítói számla visszanyitás nélküli módosítása. Ezt a Módosítás gomb megnyomásával lehet megtenni.
A számla ebben az esetben marad lezárt, lezárt áfa időszak esetén az áfa zárás tartalma nem változik.


Lezárt beszállítói számla - Módosítás


A funkcióra jogosultságot kell adni, külön jog van a dimenzió és külön a könyvelés módosítására:

A megjegyzés és bankszámlaszám módosításra pedig egy harmadik jog szolgál:


A könyvelés módosításához nem szükséges a visszanyitás! Az időszak és a számla visszanyitása esetén a számla egyaránt kivételre kerül az ÁFA-ból és a főkönyvből! Kérjük, hogy csak megfelelő jogosultság mellett és különös figyelemmel járjon el visszanyitás esetén!


Bank

Általánosságban a bankszámlakivonatok rögzítésére/ módosítására/ törlésére vannak validációk:


● egy bankon belül egy napra egy bankbizonylat rögzíthető

● egy bankon belül egy bizonylatszám egyszer rögzíthető

● egy bankon belül az utolsó napra felrögzített bankszámlakivonat elé másik kivonat nem rögzíthető

● az utolsó bankszámlakivonat értékben és struktúrában is módosítható, csak az elvárt záró egyenleget kell átírni

● a köztes bankszámlakivonatok értékben nem, csak struktúrában módosíthatók

Pénztár

Amennyiben adott felhasználónak be van állítva a Pénztárbizonylat tétel könyvelési jogcím módosítása funkciójog, abban az esetben a jogcím és ezzel együtt a főkönyvi szám is módosítható.



A funkció csak akkor működik, ha nem vevő vagy nem szállító kiegyenlítés volt rajta, vagy nem arra akarják módosítani, vagy nem áfás a bizonylat.
A funkció akkor használható jól, ha egy egyéb típusú jogcímet akar valaki egy másik egyéb típusú jogcímre cserélni. (pl: a rögzítés során egyéb rendezendő tételre kerül, majd a könyvelő ráteszi bírságra (ami nem áfás)).

Vegyes könyvelés



Képernyőkép minta:
(képmetsző használata

  • csak az látszódjon, ami kell,
  • ha csak olyan helyről tudsz kivágni, ahol szenzitív adat van, akkor takard ki egy fehér dobozzal és már úgy illeszd be
  • majd adj neki egy keretet
  • használd a stílusoknál mentett Smart képaláírást)


Dashboard
Felsorolás minta:
használd a stílusoknál mentett Smart felsorolást

  • felsorolás
  • felsorolás
  • felsorolás

Ahol szükségesnek érzed, akkor bold és kettőspont, lásd Altabok jelölésénél. Ahol nem releváns, ott nyilván nem kell bold
Ahol pl folyamatot írsz le, de nem folyamatábrával, ott használj számoztást.
Egységesítés:
Egységesen hívjuk a rendszert SMART ERP -nek 😊
Lesz egy külön doksi fogalmakról, szócikkekről – így az ÁFD-be nem szükséges beletenni. Kérés – mindig bővítsd a szócikket, ha relevánsnak tartod.
Minden bekezdés előtt egy enter pl:

Figyelmeztetések jelölése:
Fontos, hogy Törlésre nincs lehetőség, mivel a rendszerben kapcsolódó bizonylatok keletkezhetnek a partnerhez!
Funkciógombok:

Funkciógombok

Új partner rögzítésére szolgáló gomb

Rendszerben rögzített partnerek exportálására való.
Kimeneti fájl: Microsoft Excel

Rendszerben rögzített partnerek ellenőrzésére szolgál.

Szűrő beállítások törlésére szolgál.

Mentett szűrőben létrehozott egyedi szűrés mentésére szolgál.

Atomszűrő: Részletes szűrési feltételek megadására szolgál.

A plusz és a mínusz gombok a részletes szűrőnél jelenik meg, ha több szűrési feltételnek szeretnénk megfeleltetni a rendszert. Ezek segítségével tudunk hozzáadni, illetve elvenni a szűrési feltétel(eke)t.

Oszlopok rendezésére szolgál. Ezzel a gombbal arra is lehetőség van, hogy elrejtsünk oszlopokat, amennyiben nem relevánsak számunkra a használat során.

Lapozó funkció.


ez csak példa – vegyétek úgy, hogy a nyilakat, atomszűrőt nem kell minden doksiba beilleszteni, ezekről lesz egy általános – csak a tényleges funckiógombokat írd fel
Jogosultságok:
Minden ÁFD végén legyen ott az adott folyamathoz szükséges Jogosultság és Funkciójogosultság. Ezeket tanácsokkal együtt írjuk fel, pl:

A folyamathoz használható Jogosultságok/ funkció jogosultságok


Jogosultság

Funkció jogosultság

Működés/ Tanács

Pénzügy/ Beszállítói számla

Könyvelés módosítás

Csak könyvelőnek adjuk meg





Rendszer, Mezők, Gombok elnevezése:
Amennyiben egy mondatban használsz gomb, modul, mező elnevezést akkor a következőképpen jelöld: A Pénzügy > Konfiguráció > Pénzügyi alapadatok menüpontban a „Vevő csoportok" és a „Beszállítói csoportok" altabon fel kell venni az „Új"gomb segítségével a releváns csoportokat.
Altabok jelölése:

  • Elérhetőségek: A cím adatokat van itt lehetőségünk megadni az "Elérhetőség hozzáad" és a "Címet hozzáad" gomb segítségével.
  • Kapcsolódó bizonylatok: A partnerhez a későbbiekben rögzített bizonylatok listája. A rendszer ezt automatikusan tölti.
  • Csatolt fájlok: A partnerhez itt van lehetőségünk rögzíteni bármilyen kiterjesztésű fájlt.
  • Bankszámlák: Ha tudjuk a partner bankszámláját itt lehetőségünk van megadni, ez azért is fontos, mert Banki átutalás során a rendszer az itt megadott adatok alapján felismeri a partnert és hozzárendeli a teljesítéshez.
  • Vevő számlák: Itt jelennek meg a partnernek kiállított vevő számlák.
  • No labels