Tartalomjegyzék


Keresés

Bejelentkezés


A POS felület megnyitásához először be kell jelentkezni.

A bejelentkezés történhet a felhasználóhoz rendelt vonalkód beolvasásával vagy a felhasználónév és a jelszó megadásával.


Bejelentkezés vonalkóddal

A felhasználónév és a jelszó megadásához a vonalkódra kell kattintani.


Bejelentkezés felhasználónévvel és jelszóval


A felhasználó bejelentkezési adatait, Felhasználónév, Jelszó, Vonalkód az Adminisztráció/Felhasználók/Felhasználók szerkesztése nézeten kell megadni.

POS felület


A POS felületen egy gombnyomással elérhetők a legfontosabb funkciók.


POS képernyő


A kezdőképernyőn különböző funkciók érhetők a felső sávban található ikonok segítségével.

Ikon - funkció

 Új kosár hozzáadása

 Vezérlőpult

 Termékinformáció megjelenítése

 Vonalkódolvasó újra csatlakoztatása

Törzsvásárló (partner) hozzáadása vagy választása

Napnyitás

 Göngyöleg visszaváltás

Napi zárás

 Ajándékkártya értékesítése vagy feltöltése

Címkenyomtatás

 Pénz befizetés és pénz kifizetés

 Blokktörténet

 Kosár bezárása

Kijelentkezés vagy átjelentkezés


Termékek megjelenítése POS-en

Ahhoz, hogy egy termék megjelenjen a POS felületen, és értékesíthető legyen, a terméknek rajt lennie a POS árlistán.


POS árlista

A POS egy dedikált árlista a POS-en értékesíthető termékek árainak karbantartására. Minden termék azzal az árral szerepel POS-on, mely ár a POS elnevezésű árlistán szerepel.


Termékkategória megjelenítése POS-en

A termékkategória POS felületen történő megjelenítése a Termékkategóriák menüpontban a Termékkategória kiválasztását követően a POS beállítások altabon lehet testre szabni. 


Termékkategóriák menüpont/Termékkategória/POS beállítások


Amennyiben a POS-en látható checkbox be van pipálva, a kategória megjelenik a megadott sorrendnek, színeknek megfelelően a POS-en, így a termékek kategória alapján is kereshetővé válnak. 


POS képernyő


Termékkép megjelenítése POS-en

A termékek könnyebb kiválasztása érdekében képek is megjeleníthetők, melyeket a Terméktörzs képfeltöltés altabon kell a termékhez feltölteni.


Terméktörzs/Képfeltöltés altab


Így a POS felületen a termékek képek alapján könnyebben megtalálhatók.


POS képernyő


Több kosár kezelése 


A POS felület lehetőséget biztosít arra, hogy egyszerre több, nyitott kosár is kezelhető legyen. Amennyiben egy kosárba felválogatták a termékeket, de a fizetés még nem történik meg, az Új kosár hozzáadása ( ) gombra kattintva új kosár is hozzáadható. Az ikonsor felett megjelenik a kosár megnyitásának időpontja (óra:perc), melyre kattintva a különböző kosarak között lehet váltani. Törzsvásárló kiválasztása utána annak neve jelenik meg a kosárnyitás időpontja helyett.

 


A fölösleges kosarak törlése a kosár törlése  gommal lehetséges.

Napnyitás


A nyugta készítés megkezdéséhez napnyitás szükséges. 

A Napnyitás gombra kattintva a megjelenő felugró ablakon kell megadni a kasszában lévő nyitó készpénz összeget. Az összeg csak 0 vagy 0-nál nagyobb érték lehet.

Az OK gombra kattintva megtörténik a napnyitás és a Cashboxból 2 példányban ki lesz nyomtatva a napnyitás bizonylat.


Napnyitás

Termék információ


A termék információ segítségével a kosárba tett termékeknek megtekinthetőek a részletei egy felugró ablakban.


Termék információ


Érdeklődés rögzítése


Amennyiben nincs készleten az adott termék, érdeklődés rögzíthető már meglévő törzsvásárlóhoz. A partnernek email címmel kell rendelkezni.

Érdeklődést a Termék információs lapon lehet rögzíteni.

Törzsvásárló (Partner) rögzítése


Törzsvásárlói regisztráció a POS felületen a Törzsvásárló gombra kattintva lehetséges.

A Partnertörzs képernyőn a már meglévő törzsvásárlók adatai érhetők el, név, illetve email cím alapján kereshetők a listából. A korábban megadott információk szerkeszthetők, illetve elérhető a vásárlóhoz tartozó Blokktörténet, Ajándékkártya és Érdeklődés.


Új törzsvásárló rögzítése


Új törzsvásárló rögzítésekor kötelező megadni a nevét, számlázási címét és jogi személy esetén az adószámát.

Pénz befizetés


A pénz befizetéssel készpénzt lehet a kasszába tenni.

A befizetéshez a Pénz befizetés jelölőnégyzetnek kell aktívnak lenni.

Az OK gombra kattintva megtörténik a befizetés és a Cashbox 2 példányban kinyomtatja a Pénz befizetés bizonylatot.


Pénz befizetés

Pénz kifizetés


A pénz kifizetéssel készpénzt és utalványt lehet a kasszából kivenni.

A kifizetéshez a Pénz kifizetés jelölőnégyzetnek kell aktívnak lenni.

Az OK gombra kattintva megtörténik a kifizetés és a Cashbox 2 példányban kinyomtatja a Pénz kifizetés bizonylatot.


Pénz kifizetés


Tételek rögzítése

A nyugta készítés a tételek megadásával kezdődik, történhet:

  • A termék vonalkódjának beolvasásával
  • A termék kiválasztásával a menüben
  • Gyorskód megadásával


A tételek rögzítésekor azok adatai megjelennek a Cashbox kijelzőjén. A kijelzőn megjelenő ár mindig a mennyiséggel felszorzott bruttó eladási ár.


A beolvasott termék mennyisége mindig 1, de ez a számbillentyűk segítségével átírható. A mennyiség átírásához a MENNY. gombnak () kell aktívnak lenni. Mennyiség módosítása esetén a Cashbox kijelzőjén megjelenik a mennyiség változása és frissül a mennyiséggel felszorzott érték is.

 


A tétel eladási árának megváltoztatásához az új ár megadása előtt az ÁR gombnak () kell aktívnak lenni. Ár módosítás esetén a Cashbox kijelzőjén frissül a mennyiséggel felszorzott érték.

 


Manuális kedvezményadás esetén a KEDV. gomnak () kell aktívnak lenni. A tételsor % oszlopában jelenik meg a kedvezmény mértéke és a kedvezmény mértékével frissül az Ár és az Érték is, valamint a  a Cashbox kijelzőn megjelenik a kedvezmény mértéke és frissül a kedvezménnyel felszorzott érték is.


Partner kedvezmény alkalmazásához a Partner listából ki kell választani a partnert. A partnernek rendelkeznie kell előre beállított partner kedvezménnyel.

Ha még nem lett tétel rögzítve, akkor a tételek már a kedvezménnyel együtt kerülnek a tétellistára. Ha a partnert a tételek rögzítése közben vagy után választjuk ki, akkor egy felugró ablakon meg kell adni, hogy mely tételekre kell a kedvezményt adni.


Továbbá lehetőség van vonalkódos kedvezmény beolvasásra: A kedvezményeknek adható meg vonalkód, melyek a POS felületen vonalkódolvasóval beolvasva a kedvezmény minden kosárban lévő termék esetén érvényre jut.

A kedvezmények az ÁFA megállapítás miatt kizárólag tételsorosan adhatók meg, a végösszeg kedvezmény megadására nincs lehetőség!


A Törlés gomb működése:

  • Ha a MENNY gomb az aktív és éppen mennyiséget rögzítettünk, akkor a Törlés gombbal lehet a tévesen megadott mennyiséget javítani.
  • Ha az ÁR gomb az aktív és éppen egy árat rögzítettünk, akkor a Törlés gombbal lehet a tévesen megadott árat javítani.
  • Ha a KEDV gomb az aktív és éppen egy kedvezményt rögzítettünk, akkor a Törlés gombbal lehet a tévesen megadott kedvezményt javítani.
  • Ha éppen nem mennyiséget, árat vagy kedvezményt módosítottunk (vagy már elkattintottunk), akkor a Törlés gomb a tételt törli, ha a felugró ablakon az Igent választjuk.


5.17 verziótól A fenti gombokhoz külön funkció jogosultságok tartoznak, ezekkel még inkább árnyalhatók a POS-t kezelő munkatárs feladatai, szerepei:

Új Funkció jogosultság megnevezések:

  • POS mennyiség módosítás
  • POS kedvezmény módosítás
  • POS ár módosítás

A jogosultságok tetszőlegesen kombinálhatók.


Funkció jogosultságok POS mennyiség, kedvezmény illetve ár módosítására




Fizetés

A tételek rögzítése után a FIZETÉS gomb megnyomásával a Cashboxon kijelzőn megjelenik a fizetendő összeg.


A fizetés történhet a következő fizetési módokkal.

  • Bankkártya
    Bankkártyás fizetés esetén a bankkártya gombot megnyomva a bankkártya mező kitöltődik a fizetendő összeggel.


    A visszáru összegének utalással történő visszafizetése esetén a bankkártya mezőben szereplő összeget a visszautalás gombra kattintva lehet a vevőnek visszautalni.

  • Készpénz
    Készpénzes fizetés esetén a készpénz ikonra kattintva a a fizetendő összeg beíródik a készpénz mezőbe.
  • Utalvány (egycélú vagy többcélú is)
    Utalvánnyal történő fizetéshez be kell olvasni az utalvány vonalkódját. Ekkor az utalvány összege megjelenik az utalvány mezőbe.
  • Egycélú utalvány használatára van lehetőség abban az esetben is, ha több ÁFA kódú terméket értékesítünk, azonban egy cég csak egyféle ÁFA%-ra bocsáthat ki egycélú utalványt, és az utalvány felhasználás csak abban az esetben lehetséges, ha a az adott kosárban kizárólag az utalvány ÁFA%-nak megfelelő ÁFA%-ú termék szerepel! Amennyiben az egycélú utalványt ebben a formában szeretnék használni, kérjük, vegyék fel a kapcsolatot az SF munkatársaival! 

  • Ajándékkártya
    Ajándékkártyával történő fizetés esetén az ajándékkártya vonalkódját kell beolvasni. Ekkor az ajándékkártya mező szerkeszthető lesz, ahova be kell írni az ajándékkártyával fizetendő összeget.
  • Idegen utalvány
    Idegen utalvánnyal történő fizetés esetén az idegen utalvány mezőbe kell beírni az utalvány összegét.
  • Pontbeváltás                                                                                                                                                                                                                                                                                           
  • Fizetés egyszerre több fizetési móddal
    A fizetés során lehetőség van egyszere több fizetési módot is használni. Az egyes fizetőeszközök rögzítése a fentiekkel megegyezik.


A megadott összeget a Törlés gomb segítségével javíthatók.

A fizetett összeg megadása után a Blokk vagy a Számla gombra kattintva elkészül a nyugta vagy az egyszerűsített számla, amit a Cashbox kinyomtat.


Fizetés Törzsvásárlói pontokkal több ÁFA kódos termékeket tartalmazó kosár esetén

Előfeltételek


A megszokott POS beállításokon felül az alábbi beállításokra van szükség ERP felületén:

  • Adminisztráció - Alapadatok - Kassza zárás fizetési típusok – vigyünk fel egy újat: Pontbeváltás
  • Pénzügy - Pénzügyi alapadatok - Fizetési feltételek - Új: Pont (egyéb,kelte,0)
  • Pénzügy- Pénzügyi alapadatok - Kisker könyvelés -Törzsvásárlói pont egycélú és Törzsvásárlói pont többcélú legyen beállítva (főkönyvi szám -POS átvezetési szla)

  • Pénzügy - Pénzügyi alapadatok - Jogcímek - Kisker árbevétel HUF és Kisker árbevétel EUR legyen átvezetési számlára állítva (Pl. 3894, ugyanarra, amire a POS egyéb ki-, befizetés, díjbeszedés van állítva)
  • Új folyamati paraméter beállítása – kérje Konzulens vagy Support segítségét! 


Ügyfélkártya oldalon szükséges beállítani az adott Partnernél a kártyát, valamint az azon szereplő pontokat. (A megfelelő beállítások után a POS felületen Partner választás esetén az aktuális pontegyenleg meg fog jelenni.)


Fizetés Törzsvásárlói pont felhasználásával:

Válasszunk ki több ÁFA kódot tartalmazó termékeket egy kosárba:

Több ÁFA kódos terméket tartalmazó kosár POS felületen

Nyomjuk meg a Fizetés gombot, ekkor többek közt megjelenik a Pontbeváltás is, mint fizetési mód ám ekkor még inaktív:


Pontbeváltás fizetési mód

Az aktívvá tétel feltétele a Partner kiválasztása a  partner ikon megnyomásával:


Partner kiválasztása


Ekkor megjelenik a Partner neve, címe valamint a Törzsvásárlói pont egyenlege és a Pontbeváltás mező is aktívvá válik:


POS felület törzsvásárlóhoz kapcsolva - fizetés gomb megnyomása után



A Pontbeváltás mennyiségét kézzel írjuk be, a fennmaradó összeg kifizetését a korábbaknak megfelelően tudjuk megtenni, például a Készpénz fizetés összegének kézi beírásával.


POS felület kifizetés Pontbeváltással és Készpénzzel


Ezután a Blokk vagy a Számla gombra nyomva lezárható a vásárlás a korábbi működésnek megfelelően.

Kasszazáráskor a Törzsvásárlói pont az ERP-ben beállítottak alapján mint Többcélú törzsvásárlói pont fog megjelenni, a forgalom alapján összesítve:


POS felület - Kasszazárás


A POS kasszazárások cashbox használat esetén átkerülnek az ERP rendszerébe, ahol az adott sort kijelölve aktívvá válik a Könyvelés gomb, aminek megnyomásával a kasszazárás valamint az abban szereplő pénztárbizonylatok a rendszerbeállítások alapján automatikusan könyvelődnek.


Kasszazárás ERP felületen

Egyszerűsített számla készítés


Az egyszerűsített számla készítéséhez a Partner listából ki kell választani a vevőt vagy új vevő esetén rögzíteni kell a vevő adatait.

A vevő megadása történhet a tételek rögzítése előtt, közben vagy a fizetés során is.

A egyszerűsített számla elkészítéséhez a fizetés után a Számla () gombot kell megnyomni. Ekkor a Cashbox 2 példányban kinyomtatja a számlát.

Bizonylat megszakítása

Az elakadt bizonylat megszakítására a Fizetés képernyőn a MEGSZA gomb ()  megnyomásával a van lehetőség.

Göngyöleges termékértékesítés


A göngyöleges termékek POS kiskereskedelmi értékesítése megegyezik a normál termékek értékesítésével.

A különbség annyiban jelentkezik, hogy göngyöleges termék beolvasásakor a termékhez kapcsolt Tapadó göngyöleg is automatikusan megjelenik a tétellistában. Ezzel egyidőben a Cashbox kijelzőjén is megjelenik a göngyöleges termék, majd pár másodperc múlva a hozzá kapcsolt tapadó göngyöleg fog megjelenni.


Göngyöleges termékértékesítés POS felületen

Göngyöleges termékértékesítés POS felületen és a Cashbox kijelzőn

Göngyöleg visszavétel


A göngyöleg visszavételhez először a göngyöleg gombot kell megnyomni. Az így rögzített tételek mennyisége és értéke negatív előjellel jelenik meg. Tapadó göngyöleges termék esetén a termékhez kapcsolt Önálló göngyöleg lesz felvéve a POS tétellistába továbbá megjelenik a Cashbox kijelzőn és ez lesz a bizonylatra is nyomtatva.

A termékek ára, amin visszavesszük őket az eladási áruk lesz.


FONTOS!

A mennyiség átírásakor figyelni kell, hogy a mennyiség negatív maradjon különben nem göngyöleg visszavétel, hanem értékesítés fog történni.

Csak azokat a termékeket lehet göngyölegként visszavenni, melyek Termék típusa Göngyöleg.


Göngyöleg visszavétel POS felületen


A göngyöleg értékének visszafizetés folyamata megegyezik a normál fizetési folyamattal.

Göngyöleg esetén Egyszerűsített számlát nem lehet készíteni.

A bizonylat nyomtatásával egy időben az göngyölegek visszavett mennyiségével növekszik a készlet.

Göngyöleg visszavétel értékesítéssel együtt POS felületen


Göngyöleget vissza lehet venni a az értékesítési folyamat közben is. Ebben az esetben az értékesített tétel közé lehetőség van a visszavételezendő göngyöleg tételt is rögzíteni.

A kinyomtatott bizonylaton a göngyöleg tétel negatív mennyiséggel és értékkel fog szerepelni.

FONTOS!

Az értékesítéssel összekötött visszavétel csak, akkor lehetséges, ha a vásárolt tételek áfaértéke magasabb, mint a visszavett göngyöleg áfaértéke.

Például:

  1. A vásárlás 5%-os (A) 1000 Ft áfaértékben történik és mellé rögzítünk egy 27%-os (C) 80 Ft áfaértékű göngyöleget, akkor a Fizetés gombra kattintva hibaüzenet jelenik meg.
  2. A vásárlás 27%-os (C) 500 Ft áfaértékben történik és mellé rögzítünk egy 27%-os (C) 80 Ft áfaértékű göngyöleget, akkor a Fizetés elvégezhető


Értékesítéssel egybekötött göngyöleg visszavétel POS felületen

Ajándékkártyák adminisztrálása

Az ajándékkártyák az admin felületen az értékesítés és a partner képernyő alatt érhetők el.

Az Ajándékkártyák kibocsátása, feltöltése, módosítása az Értékesítés/Ajándékkártyák menüpont megnyitásával indítható el. Itt egy listanézet fogadja a felhasználót, melyen a szokásos feltételek beállításával szűkíthetőek, illetve Excel exportálhatók az itt feltüntetett tételsorok.

Kártya kibocsátás

Új kártya kibocsátásakor kitöltendő adatok:

  • Tartomány kezdete (a rendszer automatikusan felkínálja a –kezdő - vonalkódot).
  • Kibocsátandó darabszámot.
  • Azt az időpontot, ameddig a kártya érvényes marad, a listanézeten a lejárat dátuma oszlopban kérhető le ez az adat.


Új ajándékkártya kibocsátása

Meglévő kártya megnyitása


A már meglévő kártyán az alábbi funkciók érhetők el:

    • Státusz módosítása (Elérhető státuszok: Kibocsátott, Értékesített, Érvénytelen)
    • Egyenleg feltöltés
    • Partner módosítás

Ezeket a funkciókat azonban csak azok a felhasználók tudják elérni, akik szerepköréhez be van állítva a Szerepkörök/Funkció-jogosultságok alatt.


Az ajándékkártyákon két részre lett bontva a történet lekérdezés:

    • A Tranzakciós történet alatt azt követhetjük nyomon, hogy a kibocsátott kártya kereskedelmi forgalma hogyan alakult.
    • A Történet alatt pedig azt, hogy az admin felületen milyen módosítások történtek a kibocsátás óta.

Ajándékkártyák értékesítése


Az Ajándékkártyák értékesítése kizárólag POS terminálon lehetséges.

Kártya vásárlás: Az ügyfél egy anonim kártyát vásárol. A POS felületen az Ajándékkártya gomb megnyomásával egy felugró ablakban a pénztárosnak az alábbi adatokat kell megadnia:

  • Kártyaszám (Vonalkód olvasóval)
  • Vevő (Partnertörzsből kiválasztható), opcionális
  • Kedvezmény (külön funkciójoggal rögzíthető)
  • Feltöltés összege (Amennyiben egy egyenleg nélküli ügyfél kártyaként funkcionál, a feltöltés összegénél 1 Ft-ot kell megadni).


Ha értékesített kártyával érkezik a vásárló: ebben az esetben lehetősége van fizetni az ajándékkártyával maximum a feltöltés összegének erejéig.

Egyenleg feltöltés: leolvassuk a feltöltendő kártyát, akkor a kártya adatait tartalmazó képernyő jelenik meg. Ekkor a kedvezmény és az összeg módosítható a mentés gomb megnyomásával.

Az összeg mezőbe írandó a feltöltés összege, mentés után a kártyaszám és a feltöltés összege rákerül a POS tétel listára. Erre az összegre nem jár az általános partner kedvezmény.


Ajándékkártya értékesítése


Előrendelések kezelése


A Smartfront ERP rendszerben a korábban létrehozott és összekészített rendelések, a rendelés kiválasztása után egyből értékesíthetők.

Ehhez a POS felületen a csomag ikonra kell kattintani.


Előrendelés értékesítés


A megjelenő rendelés listából kel kiválasztani. A rendelés megtalálását segíti a jobb felső sarokban található kereső mező, ami Bizonylatszám, Vevőkód és a Vevő neve alapján tud keresni.

Előrendelés kiválasztása


A rendelés kiválasztása után meg kell, adni, hogy a pertnerhez beállított kedvezmények, hogyan legyenek kezelve.

Kedvezmények kezelése


A rendelés kiválasztás végén a rendelés tételei megjelennek a tétellistában valamint a beállított késleltetéssel egymás után megjelennek a Cashbox vevő kijelzőjén is.

Kiválasztott előrendelés tételei


Az előrendelések fizetési folyamata megegyezik az általános fizetési folyamattal. 

A vevői rendeléseket admin felületen manuálisan le kell zárni, erre a célra definiált lezárás okkal.


Vevőkijelző késleltetés beállítása

A vevő kijelző késleltetését, a Munkaállomás szerkesztése menüponton belül a Cashbox kijelző késleltetés mezőben kell megadni.

Kijelző késleltetés


Címkenyomtatás


A Címkenyomtatás menüpontban lehet a bolti értékesítéshez szükséges címkék nyomtatást elvégezni.

Itt a dátumszűrőben megjelölt időszakban történt árváltozásokat, valamint a készleten lévő termékeket kérhetjük le listanézetre. Ha ez a jelölőnégyzet be van kapcsolva, akkor lehozza az adott boltban készlettel rendelkező és nem készletkezelt termékeket.

A jelölőnégyzetbe kattintással, majd a kijelöltekhez ad gomb megnyomásával egy sikeres hozzáadás üzenet jelenik meg. Ezt követően a „dupla nyíl”, képernyőváltás gomb megnyomása a kijelölt elemek listanézetéhez navigál. Itt tetszőlegesen törölhetőek a hibásan kiválasztott termékek, illetve a nyomtatás indítása is itt lehetséges.


Címkenyomtatás

Blokk történet


A Blokk történet riportban megjelennek a korábban kiállított bizonylatok és a Pénztárösszesítőt is lehet nyomtatni. Az egyes bizonylatokra kattintva megnyílik a Blokk áttekintő, ahol megjelennek a bizonylat részletei valamint lehetőség van a Sztornózásra és a Visszáru kezelésére.


Blokktörténet

Pénztárösszesítő nyomtatása


A Blokk történet nézeten a Pénztárösszesítő gombot megnyomva a lenti 5 riportot nyomtatja ki a Cashbox. A pénztárösszesítő nyomtatása nem zárja le a napot, hanem a legutolsó napnyitás óta rögzített bizonylatokból készít riportokat.

  • Napi Áfa jelentés
  • Napi részletes Áfa jelentés
  • Napi gyűjtő riport
  • PLU riport
  • Napi kezelői riport

Sztornózás


Bizonylatot sztornózni a Blokk történet nézeten a sztornózandó bizonylat kiválasztása után lehet a Sztornózás gomb megnyomásával.

A sztornó bizonylaton kötelező a vevő adatainak a feltüntetése, ezért ha a sztornózandó bizonylat rendelkezik vevő adatokkal, akkor a Cashbox 2 példányban kinyomtatja a sztornó bizonylatot. Azonban, ha a sztornózandó bizonylat még nem rendelkezik vevő adatokkal, akkor a Sztornózás gomb megnyomására a Partner lista nyílik meg, ahol ki kell választani a vevőt vagy új partner esetén rögzíteni kell a vevő adatait. A vevő kiválasztása után a Cashbox 2 példányban kinyomtatja a sztornó bizonylatot.


Bizonylat sztornózás

Visszáru kezelés


Visszáruzást indítani a Blokk történet nézeten az eredeti bizonylat kiválasztása után lehet a Visszáru gombot megnyomva.

A visszáru bizonylaton kötelező a vevő adatainak a feltüntetése, ezért ha az eredeti bizonylat rendelkezik vevő adatokkal, akkor a POS tétellista jelenik meg, ahol meg kell adni a visszáruzandó tételeket. A tételek megadása után a Fizetés következik, aminek a végén a Visszáru gombot megnyomva Cashbox 2 példányban kinyomtatja a visszáru bizonylatot.

Azonban, ha az eredeti bizonylat még nem rendelkezik vevő adatokkal, akkor a Visszáru gomb megnyomására a Partner lista nyílik meg, ahol ki kell választani a vevőt vagy új partner esetén rögzíteni kell a vevő adatait. A vevő kiválasztása után a a POS tétellista jelenik meg, ahol meg kell adni a visszáruzandó tételeket. A tételek megadása után a Fizetés következik, aminek a végén a Visszáru gombot megnyomva Cashbox 2 példányban kinyomtatja a visszáru bizonylatot.



Visszáru kezelés

Euró kezelés


Árfolyam beállítása

A kiskereskedelmi értékesítés során alkalmazott Euró árfolyamot az Értékesítési alapadatok menüpont Kisker deviza árfolyamok külön kell beállítani. Itt az árfolyam mellett az érvényesség kezdetét is rögzíteni kell. A legelsőnek rögzített árfolyam kivételével az érvényesség kezdete mindig a következő nap vagy egy későbbi dátum lehet.

Euró címletek beállítása

A napi záráskor megjelenő deviza címleteket az Adminisztrációs alapadatok Pénzneme fülén kell rögzíteni.

A pénzneme közül az EUR kiválasztása után felugró ablakba a Címlet mezőbe pontos vesszővel (;) elválasztva kell megadni a címleteket. az Euró cent váltópénzeket tizedesjegyekkel kell rögzíteni. (1 cent = 0,01)

Például: 0,01;0,02;0,05;0,1;0,2;0,5;1;2;5;10;20;50;100;200;500

Euró címletek rögzítése

Fizetés

A fizetés menete megegyezik a Forint készpénz alapú fizetéssel, azonban a Készpénz (EUR) mezőbe euróban kell megadni a kifizetett összeget.

A Fizetve, a Hátralék és a Visszajáró értékek a korábban rögzített árfolyammal átszámolva Forintban jelennek meg.


Fizetés euróval

Pénz kifizetés

A pénz kifizetés esetén a Készpénz (EUR) mezőben kell megadni a kasszából kivett euró összeget, majd az OK gombra kattintva megtörténik a tranzakció rögzítése.

Pénz kifizetés

Napi zárás

A Forgalom szekcióban a Készpénz (EUR) mező mutatja a vásárlások euróban kifizetett összegét. A Tételek összegében és az Árbevételben is megjelennek az euroban kifizetett összegek, de már a korábban rögzített árfolyamon Forintra átváltva.

A Pénz kifizetések Készpénz (EUR) mezőjében a kifizetett euró összegek jelennek meg.

A Deviza árfolyamok szekció tartalmazza az adott napon alkalmazott euró árfolyamot.

A napi zárás során a kasszában található euró címletek rögzítésére a Készpénz (EUR) gomb megnyomása után van lehetőség.

Euró címletek rögzítése napi záráskor

Vezérlőpult

Felhasználó átjelentkezés

A POS képernyőről a Felhasználó ikonra kattintva lehet átjelentkezni. A felugró ablakon kell beolvasni az átjelentkező felhasználó vonalkódját

Felhasználó kijelentkezés

A POS képernyőről a Felhasználó ikonra kattintva lehet kijelentkezni.


  • No labels