Raktárbevét
BR bevételezés
A bevételezést, akkor is el lehet végezni, ha a SmartFront ERP rendszerben már létezik beszerzési megrendelés, de nincs hozzá raktárbevét.
Bizonylat választás
A bevételezendő beszerzési rendelés bizonylatot kiválasztva megkezdődik a bevételezés, melynek folyamata megegyezik a raktárbevét folyamatával.
A bevételezés elkezdésével a SmartFront ERP-ben a beszerzési rendelés státusza „Bevételezés alatt”-ra vált és kapcsolódó bizonylatként létrejön egy raktárbevét, aminek a bevételezését végezzük.
Beszerzési rendelés nélkül
Tárhely nélküli raktárban
Amennyiben a bevételezendő termékekhez nincs beszerzési rendelés és még nem készült raktárbevét sem, akkor a mobileszközön a BR bevételezés menüponton belül a Beszerzési rendelés nélkül gombra kattintva lehet elvégezni a készletre vételt.
Bevételezés beszerzési rendelés nélkül tárhely nélküli raktárban
Először a Partnerkódot kell megadni, majd a tételek rögzítése következik a raktárbevéthez hasonlóan.
Ekkor a SmartFront ERP-ben létrejön egy új raktárbevét, ami a mobileszközös bevételezés után lezáródik és a bevételezett termékek készletre kerülnek.
Tárhelyes raktárban
Tárhelyes raktárban, amennyiben nem csak egy, hanem több Árubevét tárhelye is van az adott raktárnak, akkor először azt az árubevét tárhelyet kell megadni, ahova a tételeket bevételezzük.
Amennyiben az adott tárhelyes raktárnak csak egy Árubevét tárhelye van, akkor azt nem kell megadni, mert a rendszer egyből oda fogja készletre venni a termékeket.
Bevételezés beszerzési rendelés nélkül tárhelyes raktárban
Gyártási bevételezés
A Gyártás bevételezés folyamata többnyire megegyezik a raktárbevét folyamattal kettő különbséggel:
- A Partnert nem kell megadni
- A raktárbevét típusa Gyártás bevét lesz
A funkció alapvetően arra szolgál, hogy amennyiben a Gyártás modul be van kapcsolva, akkor a gyártásból érkező (már legyártott) termékeket a mobileszközzel gyorsan készletre lehessen venni.
Betárolás (csak tárhelyes raktár esetén)
Kétlépcsős bevételezés esetén a termékek a bevételezés (raktárbevét) során megadott áruátvételi tárhelyre kerülnek, ahonnan azokat a végső tárhelyükre kell pakolni. A SmartFront ERP rendszerben erre szolgál a Betárolás funkció.
Első lépésként meg kell adni a kiinduló áruátvételi tárhelyet, azt követően a termék cikkszámát, mennyiségét és sarzs vagy gyáriszámát, ha szükséges. Majd a cél tárhelyet kell megadni, ahova a terméket betároljuk.
A cél tárhely megadása után az Ok gombra kattintva megtörténik a rendszerben a termékek áthelyezése.
A Termék készlet tárhely lista gomb megmutatja, hogy az adott termékből, melyik tárhelyeken hány darab található.
Betárolás
Belső áttárolás (csak tárhelyes raktár esetén)
Első lépésként meg kell adni a kiinduló tárhelyet, azt követően a termék cikkszámát, mennyiségét és sarzs vagy gyáriszámát, ha szükséges. Majd a cél tárhelyet kell megadni.
A cél tárhely megadása után az Ok gombra kattintva megtörténik a rendszerben a termékek áthelyezése.
Belső áttárolás
Visszáru bevét
A mobileszközön a Visszáru bevét gombra kattintva a Partner és a Partner cím (ahonnan a terméket visszahozta) megadása után kell felvenni a visszáruzott tételeket.
A termékkód és a mennyiség megadásán kívül meg kell adni a termék sarzs vagy gyáriszámát, ha szükséges.
Tárhelyes raktár esetén a Tárhely megadása gombra kell kattintani, ahol az Áruátvétel tárhelyet kell megadni.
Visszáru bevét
Ha a partnernek van bizományos raktára, akkor a tételeket a rendszer a felvétel során egyesével ellenőrzi és figyelmeztet, ha olyan terméket rögzítünk, ami nem teljesíthető az adott partner bizományos készletéről (nincs elég mennyiség vagy nincs olyan tétel a bizományosi készleten).
Azokat a tételeket, melyek rögzítésekor a SmartFront ERP figyelmeztet, hogy nincs elég mennyiség vagy nincs olyan tétel a bizományosi készleten, célszerű fizikailag is külön tenni.
Így később könnyebb lesz azok kezelése.
Miután a rögzítendő tételek elfogytak a Befejezés gombra kell kattintani. Ekkor a rendszerben létrejön egy nyitott Visszáru bevét típusú raktárbevét a felvett tételekkel.
A Visszáru bevétet a mobileszköz csak abban az esetben zárja le, ha a vevőnek (vegy a vevő szállítási címének) nincs bizományosi raktára. Amennyiben a vevőnek van bizományos raktára, akkor a Lezárás gombra kattintva a mobileszköz figyelmeztet, hogy a vevőnek van bizományos raktára, ezért nem záródik le a bizonylat. A lezárást az adminisztrációs felületen kell elvégezni, így lehetőség van a bizományos tételek visszavételére.
Kiszedés
A Kiszedés a korábban már létrehozott kiszedési listákat tartalmazza.
Csak az új kiszedési listák jelennek meg a mobilfelületen.
Kiszedés
A mobilfelületen, ha új kiszedési feladat van a menüpont szövege pirossá válik.
A menüpontba lépve legördülő listában ki kell választani a kiszedési lista számát. A Kiszedési lista kód mezőbe a már kinyomtatott kiszedési listán szereplő vonalkódot beolvasva a beolvasott kiszedést kezdjük el vagy folytatjuk. A más által megkezdett kiszedést így magunkra tudjuk venni.
A mobileszköz kiírja, hogy melyik tárhelyen kell kezdeni, ezt meg kell erősíteni. (ez a fukció kikapcsolható) Ekkor megjelennek a termék részletei, itt meg kell adni a termékkódot, a mennyiséget és a sarzsot vagy gyári számot ha elérhető.
Tárhelyes raktárban beállítható, hogy sarzskezelt termékek esetén a kiszedendő sarzsszám előre ki legyen töltve.
Ha nincs készlet a termékből az adott tárhelyen, a Hiány gomb segítségével jelezhetjük. Ekkor a kiszedendő termék adott tárhelyen lévő teljes még ki nem szedett készletetét blokkolja, a szedőt pedig másik tárhelyre irányítja át. Az adatok rögzítése után megjelenik a céltárhely, ezt megerősítve a következő kiszedendő tételre ugrik a rendszer.
Amennyiben a kiszedés alatt a vevői rendelésen módosították a kiszedendő mennyiséget, de szedőnek még a módosítás előtti mennyiséget kellett kiszedni, akkor a következő termékre lépéskor a „A mennyiséget módosították a kiszedési listán!” hibaüzenet jelenik meg
A kiszedés folyamata addig ismétlődik, amíg van kiszedendő tétel
További beállítási lehetőségek:
- Foglalás algoritmus elindítása a kiszedési ista lezárásakor
- Kiszedési lista lezárásakor automatikusan elkészül a Kiszállítás, ami új státuszban marad
- Kiszedési lista lezárásakor automatikusan elkészül a Kiszállítás és az le is záródik
Készletlekérdezés
Tárhely nélküli raktárban
A Készletlekérdezés menüpont megmutatja, hogy az adott termékből hány darab van a raktárban.
A Termékkód megadása után az Ok gombra kattintva megjelennek a készletinformációk.
Készletlekérdezés
Tárhelyes raktárban
A Készletekérdezés menüpont megmutatja, hogy az adott termékből hány darab van a raktárban vagy az adott raktár egy tárhelyén milyen termékek találhatók.
A Termékkód vagy a Tárhely kód megadása után az Ok gombra kattintva megjelennek a készletinformációk.
Amennyiben a megadott termék több tárhelyen vagy a megadott tárhelyen több termék található, akkor azok a lefele és a felfele mutató nyilakkal lapozhatók.
Készletlekérdezés
Leltár
A mobileszközön elvégezhető az egyszerűsített és a vakleltár számolása is. Az egyszerűsített leltár azonban csak tárhely nélküli raktárban indítható.
Leltár típusok összehasonlítása:
| Egyszerűsített leltár | Vakleltár | Kétlépcsős vakleltár |
Tárhelyes raktárban is indítható | - | x | x |
Mobileszközön számolható | x | x | x |
Több felhasználó is számolhat egyszerre | x | x | x |
A számolás rögzíthető az admin felületen is | x | x | x |
Kötelező kétszeri számolás | - | - | x |
A mobileszköz főmenüjében a Leltár menüpont csak akkor jelenik meg, ha van nyitott leltár az adott raktárban.
A Termékkód beolvasása során a rendszer két típusú kódot fogad el:
- Termékkód
- Vonalkód (EAN)
Egyszerűsített leltár (csak tárhely nélküli raktárban)
A leltár generálása után a mobileszközön megjelenik a Leltár menüpont. Ha az adott raktárban csak egy nyitott egyszerűsített leltár van, akkor a menüpontba lépve megkezdődik a számolás, egyébként először ki kell választani azt a leltárat (leltárívet), amit számolni szeretnénk.
Először a termékkódot vagy a vonalkódot kell beolvasni. Ha a rendszer felismerte a megadott kódot, azt a Termékkód felirat zöld színezésével jelöli, amennyiben nem ismerte fel, akkor rózsaszín lesz a felirat.
A termékkód/vonalkód megadása után meg kell adni:
- Bevét / Lejárati / Gyártási dátumot (csak saját generált sarzsos termék esetén, a Kiadás típusa szerint)
- Sarzs számot (csak Gyártói sarzsos termék esetén)
- Gyáriszámot (csak Gyáriszámos termék esetén)
- Mennyiséget
A bevitel során az egyes mezők értékeinek megadása után Entert nyomva a kurzor a következő mezőbe ugrik.
A szükséges adatok megadása után az Új termék gombra kattintva kell a következő terméket rögzíteni. Ha az adott terméket korábban már valaki megszámolta, akkor a mobileszköz megkérdezi, hogy a megadott értéket hozzáadjuk a korábban számolt értékhez, vagy felülírjuk vele.
Amennyiben elfogytak a megszámolandó termékek, a Menü gombra kattintva fejezzük be a számolás.
A SmartFront ERP-ben a leltár, ekkor még nem záródik le. Az ellenőrzés és a lezárást az adminisztrációs felületen kell elvégezni.
Egyszerűsített leltár számolás
Vakleltár
A leltár menüpont csak akkor jelenik meg, ha van nyitott leltár a kiválasztott raktárban.
Tárhelyes raktárban először a megszámolandó tárhelyet kell megadni, tárhely nélküli raktár esetén erre nincs szükség. A tárhelykód megadása után a termékkód megadása következik.
A termékkód megadása után meg kell adni:
- Bevét / Lejárati / Gyártási dátumot dátumot (csak saját generált sarzsos termék esetén)
- Sarzs számot (csak Gyártói sarzsos termék esetén)
- Gyáriszámot (csak Gyáriszámos termék esetén)
- Mennyiséget
A bevitel során az egyes mezők értékeinek megadása után Entert nyomva a kurzor a következő mezőbe ugrik.
A szükséges adatok megadása után az Új termék gombra kattintva kell a következő terméket rögzíteni. Ha az adott terméket korábban már valaki megszámolta, akkor a mobileszköz megkérdezi, hogy a megadott értéket hozzáadjuk a korábban számolt értékhez, vagy felülírjuk vele.
Ha befejeztük az adott tárhely számolását, akkor a Tárhely lezárása gombra kell kattintanunk, ami után az új tárhelykód megadásával folytathatjuk a számolást. Amennyiben elfogytak a megszámolandó termékek, a számolást a Nincs további termék gomb megnyomásával fejezzük be.
A SmartFront ERP-ben a leltár, ekkor még nem záródik le. Az ellenőrzés és a lezárást az adminisztrációs felületen kell elvégezni.
Vakleltár számolás
Raktár
Annak a raktárnak a nevét mutatja, amiben éppen dolgozunk. A menüpontra kattintva választhatunk az elérhető raktárak közül.
Bejelentkezés után a rendszer automatikusan a felhasználóhoz hozzárendelt raktárba lép be.
Kijelentkezés
A menüpont megnyomásával lehet kijelentkezni a mobileszközből.
Felhasználó
A bejelentkezett felhasználó azonosítója.