Rendelések kezelése
A funkciócsoport integrált megoldásként támogatja a vevői rendelések összeállítását, kezelését és nyomon követését, így növelve az értékesítési folyamatok hatékonyságát.
Vevői rendelések keletkezése, létrehozása
Vevői rendelések több forrásból is keletkezhetnek a PULI ERP-ben:
- Ügyletből
- Ajánlatból
- Önállóan a felületen létrehozva
- Interfészen keresztül (open API)
- Webáruházból külső API használatával
- EDI-on keresztül
Új rendelés létrehozása, rendelések szerkesztése
Az Új gombra kattintva indíthatunk új rendelés rögzítését.
Rendelés szerkesztő felület
A felületen az alábbi mezők megadására van lehetőség:
1. Tárgy -Tetszőleges szabad szöveges mező.
2. Vevő *- Partnertörzsből kiválasztható érték.
3. Szállítási cím - Előtöltődik a kiválasztott vevő partnertörzsben megadott címével.
4. Szállítási név - A megadott szállítási cím neve. (Partner/Elérhetőségek altabon adható meg.)
5. Számlázási cím - Előtöltődik a kiválasztott vevő partnertörzsben megadott címével.
6. Fizetési feltételek *- Fizetési feltétel megadására szolgáló mező, alapértelmezetten a kiválasztott vevőben megadott partnernél beállított fizetési feltétellel töltjük.
7. Pénznem *- Pénznem megadására szolgáló mező, alapértelmezetten a kiválasztott vevőben megadott partnernél beállított pénznemmel töltjük.
8. Árlista - Értékesítési árlista megadására szolgáló mező, alapértelmezetten a kiválasztott vevőben megadott partnernél beállított árlistával töltjük.
9. Partner rendelési szám - Az EDI rendelés import funkció betölti a DOCUMENTNUMBER értékét beolvasás során.
10. Megrendelő részleg - Az ügyvitelben nincs funkcionalitása. Az értékkészletét fel tudjuk tölteni adatbázisban, de nincs rajta üzleti logika és a bizonylatokra sem lehet kihelyezni jelenleg.
11. Típus -Értékkészlete az Adminisztráció > Alapadatok > Értékesítési adatok > Rendelés típusa mappában vehető fel, de nincs rajta üzleti logika és a bizonylatokra sem lehet kihelyezni jelenleg.
12. Kereskedő - Az értékesítést végző kereskedő.
13. Kapcsolódó rendelés
14. Csatorna - A vevői rendelés beérkezésének módját azonosítja, automatikusan töltődik.
Lehetséges értékei:
- ’Értékesítőn keresztül’ – manuálisa, PULI-ban létrehozott rendelés.
- ’Webshopon keresztül’ – webshopon keresztül beérkezett rendelés. Megjegyzés: 2 webshop lesz rákötve a PULI-ra, érdemes lenne majd elkülöníteni őket egymástól.
- ’Interfészen keresztül’ – EDI-on/API végponton keresztül beérkezett rendelés.
- ’CRM-en keresztül’ – Ügyletből létrehozott rendelések esetén.
15. Fizetve - Webshopon beérkezett rendelések esetén köthető rá logika, amennyiben a vásárlás értékét előre megtérítették, jelöltre állítható.
16. Bizományos -Ezen checkbox jelzi, hogy az egy bizományos rendelés-e. A Bizományosi checkbox a partner Bizományos partner beállítása szerint automatikusan kitöltődik, de ez rendelésenként is módosítható.
17. Megrendelés dátuma * - év.hónap.nap formátumban, automatikusan előtöltődött információ, azonban értéke módosítható.
18. Kért kiszállítási dátuma - Az EDI-os rendelés esetén sokszor előre meghatározott dátumra kérik a kiszállítás, ez kerül automatikusan betöltésre, de értéke szabadon módosítható. A megrendelés dátumához hasonlóan év.hónap.nap formátumú. Az itt megadott dátum öröklődik a szállítólevére.
19. Kiszállítás dátuma - Az a dátum (év.hónap.nap), amikor a kiszállítás megtörtént. Az itt megadott dátum a szállítólevélről öröklődik.
20. Árufelvét napja - A generált kiszedési listára kerülő dátum (év.hónap.nap).
21. Lezárás dátuma - Értéke nem módosítható, automatikusan töltődik a rendelés lezárt státuszra állításának pillanatában. (Formátuma: év.hónap.nap.)
22. Szállítás módja - Az Adminisztrációs alapadatok/Szállítási módok fülén rögzített szállítási módok közül lehet választani.
23. Projekt menedzser -
24. Számlaküldés módja - A vevői rendeléshez tartozó számla továbbításának módját azonosítja, tetszőlegesen szerkeszthető, azonban értékét automatikusan átveszi a partnertörzsből, amennyiben a vevő esetében ki lett töltve a Számlaküldés módja mező.
Lehetséges értékei:
- Posta
- Fax
- Edi
- Nincs számlaküldés
25. Fizetés módja - Értéke nem módosítható, automatikusan betöltődik a Fizetési feltételek mező értéke alapján. (A Pénzügy > Pénzügyi alapadatok - Fizetési felételek tabján beállítottak alapján.)
26. Nyomtatvány nyelve - A nyomtatvány alapértelmezett nyelve magyar, de választható angol vagy német is. Angol vagy német esetén a nyomtatvány kétnyelvű lesz (magyar/angol vagy magyar/német).
27. Bizonylatszám - Értéke nem módosítható, a kötelező adatok meghatározását követően Mentés hatására automatikusan előálló egyedi azonosító, melynek felépítése tetszőlegesen paraméterezhető az Adminisztráció > Adminisztrációs alapadatok - Bizonylatszámok tab alatt.
28. Státusz - A rendelés státusza, mely automatikusan módosul a végrehajtott folyamatok hatására.
Lehetséges értékei:
- Új
- Visszaigazolt
- Kiszedés alatt
- Kiszedve
- Részlegesen kiszállítva
- Lezárt
29. Foglalás státusz - A rendeléshez tartozó készletfoglalás státusza, mely automatikusan módosul a végrehajtott folyamatok hatására
Lehetséges értékei:
- Nem foglalt
- Részben foglalt
- Foglalt
30. Számlaszám
31. Szállítólevél
32. Vállalat - Az értékesítő cég neve, az Adminisztráció >Cégek menüpontban állítható be, amennyiben egy cégről beszélünk, értéke automatikusan beállításra kerül a rendelés létrehozásának pillanatában és értéke nem módosítható.
33. Raktár * - Az a raktár, ahonnan a rendelést ki fogjuk szolgálni.
34. Kapcsolattartó - A Partnerlap Elérhetőségek fülén rögzített kapcsolattartók közül lehet választani.
35. E-mail - A kiválasztott kapcsolattartó email címe.
36. Telefon - A kiválasztott kapcsolattartó telefonszáma.
37. Szerepkör - A kiválasztott kapcsolattartóhoz beállított szerepkör
38. Megjegyzés – A rendeléshez kapcsolódó megjegyzés mezőt felmozgatjuk a fejadatokhoz. A telephelyen megadott megjegyzéssel töltjük.
39. Receptúra komponensek – Amennyiben receptúrás termékeket tartalmaz a rendeléshez, úgy az azokhoz kapcsolódó komponenseket listaszerűen megjelenítjük.
Új rendelés tételek létrehozása, rendelés tételek szerkesztése
A Hozzáadás gombra kattintva rögzíthetünk új rendelés tételeket.
A felületen az alábbi mezők megadására van lehetőség:
1. Árlista - Kiválasztott vevőhöz rendelt árlisták a rendelésen megadott devizában. Alapértelmezetten a rendelésen megadott árlista kerül ide, de eltéríthető.
2. Termékkód - Tételhez kapcsolódó termékkód; inaktív, a terméknév mező kitöltésekor töröljük.
3. Terméknév * - Terméktörzsből választható tételek.
4. Megjelenítendő név * - Termék megnevezése kerül ide alapértelmezetten, de eltéríthető a nyomtatványon.
5. Mennyiség *- Mennyiség megadására szolgáló mező.
6. Egység *- Mennyiségi egység megadására szolgáló mező.
7. Menny. (Alap) - A terméklapon megadott Alapértelmezett mennyiségi egység.
8. Egys. (Alap)
9. Egységár (Alap) - A terméklap megadott Nettó egységár, nem szerkeszthető.
10. ÁFA * - Terméklapon megadott ÁFA, eltéríthető.
11. Raktár *- Kiszolgáló raktár, alapértelmezetten a rendelésen megadott raktár, de eltéríthető.
12. Átlagos beszerzési idő - A kiválasztott terméken beállított átlagos beszerzési idő értékével töltjük.
13. Kiszállítás dátuma - Alapértelmezetten töltjük a rendelésen megadott értékkel, de eltéríthető.
14. Akciós
15. Kedvezmény típus - Ha van kedvezmény, akkor automatikusan töltjük. Eltéríthető.
16. Százalékos kedvezmény - Ha van kedvezmény, akkor automatikusan töltjük. Eltéríthető.
17. Fix kedvezmény - Ha van kedvezmény, akkor automatikusan töltjük. Eltéríthető.
18. Kedvezmény értéke - Ha van kedvezmény, akkor automatikusan töltjük. Eltéríthető.
19. Kedvezmény egységár - Ha van kedvezmény, akkor automatikusan töltjük. Eltéríthető.
20. Kedvezményes össz. ár - Ha van kedvezmény, akkor automatikusan töltjük. Eltéríthető.
21. Megjegyzés - Tetszőleges szabad szöveges mező, mely szerepelhet a rendeléshez tartozó nyomtatványon is.
22. Beszerzési ár - Terméken beállított beszerzés árral töltjük.
23. Árrés - Értékesítési ár - beszerzési ár különbséggel automatikusan töltjük.
24. Árrés százalék - Árrés százalékos értéke az értékesítési árban.
25. Szabad készlet - A Raktárkészlet a kiválasztott raktárban, a Céges összekészlet pedig a teljes cégben megtalálható Normál státuszú mennyiséget mutatja.
26. Függő raktárközi készlet - Egy másik raktárból a kiválasztott raktárba (raktárközi átadással) érkező mennyiségeket mutatja.
27. Függő beszerzési készlet - A Raktárkészlet a kiválasztott raktárra, a Céges összekészlet pedig a cég összes raktárára létrehozott beszerzési rendelések mennyiségeit mutatja.
28. Egyéb vevői igények - A többi vevői rendelésen szereplő mennyiség.
29. Egyenleg
30. Rendelt mennyiség - A rendelt mennyiségből mennyit tudunk az aktuális készletről kiszolgálni.
31. Nem kiszolgálható - Mennyi a nem kiszolgálható mennyiség.
A Rendelés szerkesztőfelület funkciógombjai
Rendelés funkciócsoport
Rendelés nyomtatása
Kattintás hatására előállítjuk a rendelés nyomtatványt. Új állapotban ez a kiszedési lista lesz.
Tétel importálás
Árlistáról exportált állomány beolvasására szolgáló funkció.
Rendelés másolása
Kattintás hatására létrejön egy új Rendelés ugyanazon paraméterekkel, amely rendelésről a másolat készült, mentés hatására egyedi azonosítóval ellátva kerül mentésre.
Rendelés lezárása
A vevői rendelés automatikusan lezáródik, ha annak az összes tétele ki lett szállítva.
Amennyiben nem tudjuk a teljes rendelést kiszállítani az nyitott állapotban marad. Ilyenkor a rendelést manuálisan kell lezárni.
A vevői rendelés manuális lezárásakor, amennyiben vannak rögzített lezárás okok, kötelező azt megadni. A vevői rendelés lezárásának okai tetszőlegesen szerkeszthetők az Adminisztráció / Adminisztrációs alapadatok / Rendelés lezárásának okai fülön. Amennyiben nincsenek lezárási okok rögzítve, akkor a rendszer nem kéri a lezárás okának a megadását.
Törlés
A rendelés törlődik a rendszerből, a továbbiakban nem lesz megtalálható a rendszerben.
Vevő funkciócsoport
Visszaigazol
Visszaigazolt státuszt állít be a rendelésen.
Státusz visszaléptetés
Új státuszt állít be a rendelésen.
Visszaigazolás nyomtatása
Kattintás hatására egy rendelés visszaigazolás nyomtatvány generálódik.
Visszaigazoló email küldése
Kattintás hatására email küldésre van lehetőségünk a vevő kapcsolattartói részére, a rendelés visszaigazolás nyomtatvánnyal együtt.
Sms küldése
A megadott telefonszámokra üzenetet tudunk küldeni.
Készletkezelés funkciócsoport
Kiszedési lista készítése
Kattintás hatására létrejön egy kiszedési lista a készletkezelés modulban. A szükséges és beállított adatokat áthozzuk a rendelésről. Ha több érintett raktár van, akkor raktáranként hozzuk létre a kiszedési listákat. Generálás után Kiszedés alatt státuszra vált a rendelés. Ha a Kiszedve gombra kattintunk a kiszedési listán, akkor a rendelés is Kiszedve állapotba kerül. Kiszedés után innen tudunk kiszállítást készíteni.
Szállítólevél készítése
Amennyiben a rendelésen szereplő tételek kiszolgálhatók a megadott raktár készletéből, akkor ezen funkciógomb megnyomásának hatására a Kiszállítás adatai szerkesztőfelület nyílik meg, ahol a szállításhoz tartozó adatokat megadására van lehetőség.
Raktárközi készítése
Amennyiben a kiválasztott raktárba nincs, viszont van olyan raktár, ahol van készleten a rendelt termékből a megadott mennyiségben, akkor Raktárak között Raktárközi átadással lehet a készleteket mozgatni.
Beszerzési rendelés készítése
Amennyiben a kiválasztott raktárba nincs készleten a rendelt termékből a megadott mennyiségben, akkor ezen funkciógomb megnyomásával automatikusan a Beszerzési rendelést létrehozó felületre irányít a rendszer.
Díjbekérő készítése
Amennyiben a vásárlás értéke vagy a vevő megbízhatósága miatt szükségessé válik a megrendelt termék árának vagy a nyújtott szolgáltatás díjának előzetes bekérése, lehetőség van díjbekérő létrehozására adott összegben. A Díjbekérő készítése funkciógombra kattintva, a Nettó összeg és az ÁFA meghatározása után, a rendszer automatikusan a Díjbekérő szerkesztőfelületére irányít.
Tételes díjbekérő készítése
Amennyiben a vásárlás értéke vagy a vevő megbízhatósága miatt szükségessé válik a megrendelt termék árának vagy a nyújtott szolgáltatás díjának előzetes bekérése, lehetőség van díjbekérő létrehozására a vásárlás meghatározott %-ára. A Tételes díjbekérő készítése funkciógombra kattintva, Bekért előleg arány meghatározása után, a rendszer automatikusan a Díjbekérő szerkesztőfelületére irányít.