Tartalomjegyzék


Keresés

Rendelések kezelése

A funkciócsoport integrált megoldásként támogatja a vevői rendelések összeállítását, kezelését és nyomon követését, így növelve az értékesítési folyamatok hatékonyságát.

Vevői rendelések keletkezése, létrehozása

Vevői rendelések több forrásból is keletkezhetnek a PULI ERP-ben:

  • Ügyletből
  • Ajánlatból
  • Önállóan a felületen létrehozva
  • Interfészen keresztül (open API)
  • Webáruházból külső API használatával
  • EDI-on keresztül

Új rendelés létrehozása, rendelések szerkesztése

Az Új gombra kattintva indíthatunk új rendelés rögzítését.

Rendelés szerkesztő felületRendelés szerkesztő felület


A felületen az alábbi mezők megadására van lehetőség: 

1. Tárgy -Tetszőleges szabad szöveges mező.
2. Vevő *- Partnertörzsből kiválasztható érték. 
3. Szállítási cím - Előtöltődik a kiválasztott vevő partnertörzsben megadott címével. 
4. Szállítási név - A megadott szállítási cím neve. (Partner/Elérhetőségek altabon adható meg.)
5. Számlázási cím - Előtöltődik a kiválasztott vevő partnertörzsben megadott címével. 
6. Fizetési feltételek *- Fizetési feltétel megadására szolgáló mező, alapértelmezetten a kiválasztott vevőben megadott partnernél beállított fizetési feltétellel töltjük. 
7. Pénznem *- Pénznem megadására szolgáló mező, alapértelmezetten a kiválasztott vevőben megadott partnernél beállított pénznemmel töltjük. 
8. Árlista - Értékesítési árlista megadására szolgáló mező, alapértelmezetten a kiválasztott vevőben megadott partnernél beállított árlistával töltjük. 
9. Partner rendelési szám - Az EDI rendelés import funkció betölti a DOCUMENTNUMBER értékét beolvasás során. 
10. Megrendelő részleg - Az ügyvitelben nincs funkcionalitása. Az értékkészletét fel tudjuk tölteni adatbázisban, de nincs rajta üzleti logika és a bizonylatokra sem lehet kihelyezni jelenleg.
11. Típus -Értékkészlete az Adminisztráció > Alapadatok > Értékesítési adatok > Rendelés típusa mappában vehető fel, de nincs rajta üzleti logika és a bizonylatokra sem lehet kihelyezni jelenleg.
12. Kereskedő - Az értékesítést végző kereskedő. 
13. Kapcsolódó rendelés 
14. Csatorna - A vevői rendelés beérkezésének módját azonosítja, automatikusan töltődik.
Lehetséges értékei:

      • ’Értékesítőn keresztül’ – manuálisa, PULI-ban létrehozott rendelés.
      • ’Webshopon keresztül’ – webshopon keresztül beérkezett rendelés. Megjegyzés: 2 webshop lesz rákötve a PULI-ra, érdemes lenne majd elkülöníteni őket egymástól.
      • ’Interfészen keresztül’ – EDI-on/API végponton keresztül beérkezett rendelés.
      • ’CRM-en keresztül’ – Ügyletből létrehozott rendelések esetén.

15. Fizetve - Webshopon beérkezett rendelések esetén köthető rá logika, amennyiben a vásárlás értékét előre megtérítették, jelöltre állítható.
16. Bizományos -Ezen checkbox jelzi, hogy az egy bizományos rendelés-e. A Bizományosi checkbox a partner Bizományos partner beállítása szerint automatikusan kitöltődik, de ez rendelésenként is módosítható.
17. Megrendelés dátuma * - év.hónap.nap formátumban, automatikusan előtöltődött információ, azonban értéke módosítható.
18. Kért kiszállítási dátuma - Az EDI-os rendelés esetén sokszor előre meghatározott dátumra kérik a kiszállítás, ez kerül automatikusan betöltésre, de értéke szabadon módosítható. A megrendelés dátumához hasonlóan év.hónap.nap formátumú. Az itt megadott dátum öröklődik a szállítólevére.
19. Kiszállítás dátuma - Az a dátum (év.hónap.nap), amikor a kiszállítás megtörtént. Az itt megadott dátum a szállítólevélről öröklődik.
20. Árufelvét napja - A generált kiszedési listára kerülő dátum (év.hónap.nap).
21. Lezárás dátuma - Értéke nem módosítható, automatikusan töltődik a rendelés lezárt státuszra állításának pillanatában. (Formátuma: év.hónap.nap.)
22. Szállítás módja - Az Adminisztrációs alapadatok/Szállítási módok fülén rögzített szállítási módok közül lehet választani. 
23. Projekt menedzser -
24. Számlaküldés módja - A vevői rendeléshez tartozó számla továbbításának módját azonosítja, tetszőlegesen szerkeszthető, azonban értékét automatikusan átveszi a partnertörzsből, amennyiben a vevő esetében ki lett töltve a Számlaküldés módja mező.
Lehetséges értékei:

    • E-mail
    • Posta
    • Fax
    • Edi
    • Nincs számlaküldés

25. Fizetés módja - Értéke nem módosítható, automatikusan betöltődik a Fizetési feltételek mező értéke alapján. (A Pénzügy > Pénzügyi alapadatok - Fizetési felételek tabján beállítottak alapján.)
26. Nyomtatvány nyelve - A nyomtatvány alapértelmezett nyelve magyar, de választható angol vagy német is. Angol vagy német esetén a nyomtatvány kétnyelvű lesz (magyar/angol vagy magyar/német). 
27. Bizonylatszám - Értéke nem módosítható, a kötelező adatok meghatározását követően Mentés hatására automatikusan előálló egyedi azonosító, melynek felépítése tetszőlegesen paraméterezhető az Adminisztráció > Adminisztrációs alapadatok - Bizonylatszámok tab alatt.
28. Státusz - A rendelés státusza, mely automatikusan módosul a végrehajtott folyamatok hatására.
Lehetséges értékei:

    • Új
    • Visszaigazolt
    • Kiszedés alatt
    • Kiszedve
    • Részlegesen kiszállítva
    • Lezárt

29. Foglalás státusz - A rendeléshez tartozó készletfoglalás státusza, mely automatikusan módosul a végrehajtott folyamatok hatására
Lehetséges értékei:

    • Nem foglalt
    • Részben foglalt
    • Foglalt

30. Számlaszám 
31. Szállítólevél 
32. Vállalat - Az értékesítő cég neve, az Adminisztráció >Cégek menüpontban állítható be, amennyiben egy cégről beszélünk, értéke automatikusan beállításra kerül a rendelés létrehozásának pillanatában és értéke nem módosítható.
33. Raktár * - Az a raktár, ahonnan a rendelést ki fogjuk szolgálni.
34. Kapcsolattartó - A Partnerlap Elérhetőségek fülén rögzített kapcsolattartók közül lehet választani.
35. E-mail - A kiválasztott kapcsolattartó email címe.
36. Telefon - A kiválasztott kapcsolattartó telefonszáma.
37. Szerepkör - A kiválasztott kapcsolattartóhoz beállított szerepkör
38. Megjegyzés – A rendeléshez kapcsolódó megjegyzés mezőt felmozgatjuk a fejadatokhoz. A telephelyen megadott megjegyzéssel töltjük. 
39. Receptúra komponensek – Amennyiben receptúrás termékeket tartalmaz a rendeléshez, úgy az azokhoz kapcsolódó komponenseket listaszerűen megjelenítjük.

 Új rendelés tételek létrehozása, rendelés tételek szerkesztése

A Hozzáadás gombra kattintva rögzíthetünk új rendelés tételeket.

A felületen az alábbi mezők megadására van lehetőség: 


 1. Árlista - Kiválasztott vevőhöz rendelt árlisták a rendelésen megadott devizában. Alapértelmezetten a rendelésen megadott árlista kerül ide, de eltéríthető.
 2. Termékkód - Tételhez kapcsolódó termékkód; inaktív, a terméknév mező kitöltésekor töröljük.
 3. Terméknév * - Terméktörzsből választható tételek.
 4. Megjelenítendő név * - Termék megnevezése kerül ide alapértelmezetten, de eltéríthető a nyomtatványon.
 5. Mennyiség *- Mennyiség megadására szolgáló mező.
 6. Egység *- Mennyiségi egység megadására szolgáló mező.
 7. Menny. (Alap) - A terméklapon megadott Alapértelmezett mennyiségi egység.
 8. Egys. (Alap) 
 9. Egységár (Alap) - A terméklap megadott Nettó egységár, nem szerkeszthető.
 10. ÁFA * - Terméklapon megadott ÁFA, eltéríthető.
 11. Raktár *- Kiszolgáló raktár, alapértelmezetten a rendelésen megadott raktár, de eltéríthető.
 12. Átlagos beszerzési idő - A kiválasztott terméken beállított átlagos beszerzési idő értékével töltjük.
 13. Kiszállítás dátuma - Alapértelmezetten töltjük a rendelésen megadott értékkel, de eltéríthető.
 14. Akciós 
 15. Kedvezmény típus - Ha van kedvezmény, akkor automatikusan töltjük. Eltéríthető.
 16. Százalékos kedvezmény - Ha van kedvezmény, akkor automatikusan töltjük. Eltéríthető.
 17. Fix kedvezmény - Ha van kedvezmény, akkor automatikusan töltjük. Eltéríthető.
 18. Kedvezmény értéke - Ha van kedvezmény, akkor automatikusan töltjük. Eltéríthető.
 19. Kedvezmény egységár - Ha van kedvezmény, akkor automatikusan töltjük. Eltéríthető.
 20. Kedvezményes össz. ár - Ha van kedvezmény, akkor automatikusan töltjük. Eltéríthető.
 21. Megjegyzés - Tetszőleges szabad szöveges mező, mely szerepelhet a rendeléshez tartozó nyomtatványon is.
 22. Beszerzési ár - Terméken beállított beszerzés árral töltjük.
 23. Árrés - Értékesítési ár - beszerzési ár különbséggel automatikusan töltjük.
 24. Árrés százalék - Árrés százalékos értéke az értékesítési árban.
 25. Szabad készlet - A Raktárkészlet a kiválasztott raktárban, a Céges összekészlet pedig a teljes cégben megtalálható Normál státuszú mennyiséget mutatja.
 26. Függő raktárközi készlet - Egy másik raktárból a kiválasztott raktárba (raktárközi átadással) érkező mennyiségeket mutatja.
 27. Függő beszerzési készlet - A Raktárkészlet a kiválasztott raktárra, a Céges összekészlet pedig a cég összes raktárára létrehozott beszerzési rendelések mennyiségeit mutatja.
 28. Egyéb vevői igények - A többi vevői rendelésen szereplő mennyiség.
 29. Egyenleg 
 30. Rendelt mennyiség - A rendelt mennyiségből mennyit tudunk az aktuális készletről kiszolgálni.
 31. Nem kiszolgálható - Mennyi a nem kiszolgálható mennyiség.


A Rendelés szerkesztőfelület funkciógombjai

Rendelés funkciócsoport

Rendelés nyomtatása

Kattintás hatására előállítjuk a rendelés nyomtatványt. Új állapotban ez a kiszedési lista lesz.

Tétel importálás

Árlistáról exportált állomány beolvasására szolgáló funkció.

Rendelés másolása

Kattintás hatására létrejön egy új Rendelés ugyanazon paraméterekkel, amely rendelésről a másolat készült, mentés hatására egyedi azonosítóval ellátva kerül mentésre.

Rendelés lezárása

A vevői rendelés automatikusan lezáródik, ha annak az összes tétele ki lett szállítva.
Amennyiben nem tudjuk a teljes rendelést kiszállítani az nyitott állapotban marad. Ilyenkor a rendelést manuálisan kell lezárni.
A vevői rendelés manuális lezárásakor, amennyiben vannak rögzített lezárás okok, kötelező azt megadni. A vevői rendelés lezárásának okai tetszőlegesen szerkeszthetők az Adminisztráció / Adminisztrációs alapadatok / Rendelés lezárásának okai fülön. Amennyiben nincsenek lezárási okok rögzítve, akkor a rendszer nem kéri a lezárás okának a megadását.

Törlés

A rendelés törlődik a rendszerből, a továbbiakban nem lesz megtalálható a rendszerben.


Vevő funkciócsoport

Visszaigazol

Visszaigazolt státuszt állít be a rendelésen.

Státusz visszaléptetés

Új státuszt állít be a rendelésen.

Visszaigazolás nyomtatása

Kattintás hatására egy rendelés visszaigazolás nyomtatvány generálódik.

Visszaigazoló email küldése

Kattintás hatására email küldésre van lehetőségünk a vevő kapcsolattartói részére, a rendelés visszaigazolás nyomtatvánnyal együtt.

Sms küldése

A megadott telefonszámokra üzenetet tudunk küldeni.


Készletkezelés funkciócsoport

Kiszedési lista készítése

Kattintás hatására létrejön egy kiszedési lista a készletkezelés modulban. A szükséges és beállított adatokat áthozzuk a rendelésről. Ha több érintett raktár van, akkor raktáranként hozzuk létre a kiszedési listákat. Generálás után Kiszedés alatt státuszra vált a rendelés. Ha a Kiszedve gombra kattintunk a kiszedési listán, akkor a rendelés is Kiszedve állapotba kerül. Kiszedés után innen tudunk kiszállítást készíteni.

Szállítólevél készítése

Amennyiben a rendelésen szereplő tételek kiszolgálhatók a megadott raktár készletéből, akkor ezen funkciógomb megnyomásának hatására a Kiszállítás adatai szerkesztőfelület nyílik meg, ahol a szállításhoz tartozó adatokat megadására van lehetőség. 

Raktárközi készítése

Amennyiben a kiválasztott raktárba nincs, viszont van olyan raktár, ahol van készleten a rendelt termékből a megadott mennyiségben, akkor Raktárak között Raktárközi átadással lehet a készleteket mozgatni.

Beszerzési rendelés készítése

Amennyiben a kiválasztott raktárba nincs készleten a rendelt termékből a megadott mennyiségben, akkor ezen funkciógomb megnyomásával automatikusan a Beszerzési rendelést létrehozó felületre irányít a rendszer.

Díjbekérő készítése

Amennyiben a vásárlás értéke vagy a vevő megbízhatósága miatt szükségessé válik a megrendelt termék árának vagy a nyújtott szolgáltatás díjának előzetes bekérése, lehetőség van díjbekérő létrehozására adott összegben. A Díjbekérő készítése funkciógombra kattintva, a Nettó összeg és az ÁFA meghatározása után, a rendszer automatikusan a Díjbekérő szerkesztőfelületére irányít.

Tételes díjbekérő készítése

Amennyiben a vásárlás értéke vagy a vevő megbízhatósága miatt szükségessé válik a megrendelt termék árának vagy a nyújtott szolgáltatás díjának előzetes bekérése, lehetőség van díjbekérő létrehozására a vásárlás meghatározott %-ára. A Tételes díjbekérő készítése funkciógombra kattintva, Bekért előleg arány meghatározása után, a rendszer automatikusan a Díjbekérő szerkesztőfelületére irányít.


  • No labels