Regisztráció

Első körben mindig azt kérjük a partnereinktől, hogy 1-2 Kulcsfelhasználót határozzanak meg, akik összefogják és átlátják a WaProM működését és bejelentéseket adnak le. Ezeknek a személyeknek az email címére van szükségünk. Miután megkaptuk az email címeket, kiküldjük a JIRA Service Deskhez a belépési linket, amely automatikusan átnavigálja a felhasználót a bejelentkező felületre.

Email


Kattints a "sing-up link"-re, ami automatikusan átnavigál a bejelentkező felületre, ahol kérjük a teljes nevet (vezetéknév, keresztnév sorrendben) add meg.


A regisztrációs felületen meg kell adni a teljes nevedet és egy tetszőleges jelszót, majd kattints a gombra. Ekkor történik meg a regisztráció.

Bejelentkezés

  1. URL: https://qlmdc.atlassian.net/servicedesk/customer/portal/
  2. Email cím: bejelentkezéshez szükséges Email cím, majd a gomb megnyomása után a jelszó megadását követően lehet belépni


Kezdőképernyő

  1. Logó: erre kattintva mindig visszanavigál a JIRA a főoldalra
  2. Kereső: itt lehetőség van gyorskeresésre
  3. Jegy típusok: itt választható ki a jegy típusa, amit a WaProM Support felé le akarunk adni. Ilyenek lehetnek:
    1. CR
    2. Hiba bejelentés
    3. Tanácsadás
  4. Kérelmek: itt találhatóak meg az általad, vagy kollégáid által leadott jegyek
  5. Profil: A profilon belül van lehetőség a profilra vonatkozó változtatásokra (név, jelszó), illetve riportok készítésére a felvett jegyekről


JIRA jegy rögzítése

A megfelelő típusra kattintva megjelenik az adatbekérő form, amihez szintén próbáltunk segítséget nyújtani – ezeket a mezők alatt szövegesen, vagy linkként találtok meg. A piros *-gal jelölt sorok kötelezően kitöltendő mezők. Amennyiben rossz típust választottál, nem kell feltétlenül visszanavigálnod a kezdőoldalra – a "Miben segíthetünk?" rész alatt található típus utólag is módosítható más típusra. 

  • Cím: A jegy tartalmi összefoglalója
  • Leírás: A hiba, vagy igény részletes leírása (A Hiba bejelentéshez készítettünk egy sablont, ami a ti és a mi munkánkat is nagyban segíti, ha minél részletesebben kitöltitek)
  • Csatolmány: Tallózással, vagy Drag&Drop módszerrel is fel tudjátok tölteni a csatolni kívánt fájlt (itt nagy segítség, ha a képen kijelölitek a lényegi részt. Ehhez segítséget nyújthat két ingyenes program is, amit mi is előszeretettel használunk: Lightshot, Screenpresso)
  • Környezet: Éles / Teszt / DEV környezet, itt alapértelmezetten az Éles környezet jelenik meg, de ha tesztelés közben a teszt vagy DEV környezeten tapasztaltok valamit, akkor a Teszt vagy másik esetben DEV környezetet kell kiválasztani
  • Prioritás: A jegy súlyosságának meghatározása.

SLA meghatározásának lehetőségei

Hány felhasználót érint? – A prioritást részben a hibát tapasztalt felhasználók száma határozza meg.
pl. 1 felhasználónak nem tölt be a rendszer vagy többnek. Fontos, hogy hozzá kapcsolódóan meghatározzuk az adott személy pozícióját/munkakörét. Van-e másik felhasználó, aki helyettesíteni tudja, el tudja helyette végezni a szükséges adminisztrációt.

Van-e kihatása az üzleti folyamatokra?
A bekövetkezett esemény érint-e kritikus üzleti folyamatot?
pl. nem tudja leadni a könyvelést egy bevallási időszakban (kritikus), vagy az egyik mező megjelenítése formailag nem megfelelő (nem kritikus).

Jár-e anyagi veszteséggel, kárral az esemény?
Ide kapcsolódhatnak a határidős feladatok.
pl. felmerül egy értékesítési vagy könyvelési, alapvetően normál besorolású hiba. Ha ennek a feladatnak az elvégzése elhúzódik, a cég bevételtől eshet el, bevallási határidőből kifuthat, legrosszabb esetben bírságot kaphat. Az ilyen helyzetek elkerülése érdekében kérjük a prioritást befolyásoló tényezőket bejelentéskor jelezni. A sürgősség minden esetben ennek megfelelően kerül besorolásra.

Tudunk-e Workaroundot biztosítani?
Amennyiben ugyanazt az célt más módon el lehet érni a rendszerben, úgynevezett Workaroundot (kerülő megoldást) ajánlanak kollégáink. Ha azonnali megoldást tudunk nyújtani a problémára, a prioritás csökkenthető.

Besorolás meghatározása

  • 1.) Azonnal
    Olyan incidens, mely a szolgáltatást igénybevevő Megrendelőre kritikus hatással van az elektronikus ügyintézés folyamán:
    a felhasználó a szolgáltatás teljes, vagy részleges kiesését érzékeli, vagy
    az elektronikus ügyintézés szempontjából kritikus folyamat nem működik
  • 2.) Sürgős
    Olyan incidens, mely a Megrendelő számára mérsékelt szolgáltatási szint csökkenést okoz:
    a hiba kritikus hatású a napi ügymenet szempontjából, valamely szolgáltatás kiesését okozza, de létezik olyan elkerülő megoldás, amely a kiesést áthidalja, vagy
    a szolgáltatás néhány funkciója nem elérhető, de ez nem okozza az
    ügyintézési/adatszolgáltatási folyamat működésének ellehetetlenítését.
  • 3.) Normál
    Olyan incidens, mely a Megrendelő számára mérsékelt kellemetlenséget okoz:
    legfeljebb kismértékű hatása van, és
    a felhasználó nem érzékeli a szolgáltatás kiesését, és
    a hiba nincs jelentős hatással az elektronikus ügyintézés működésére.
  • Megosztás a következővel: Itt választható, hogy csak számodra legyen látható: ekkor a értéket kell kiválasztanod, vagy, ha a többi key user számára is láthatóvá szeretnéd tenni: akkor a értéket kell választani.

A gombbal lehet létrehozni a jegyet.

Miután létrejött a jegy, a jobb felső sarokban a "Kérelmek" gombra kattintva meg tudod tekinteni az általad, vagy más által létrehozott jegyeket (itt természetesen előfeltétel, hogy a kollégád megossza a szervezettel).

Kérelmek

  • Általam létrehozott: a saját jegyeidet látod itt
  • WaProM (ez csak egy teszt megnevezés): itt a szervezetbe rendelt összes Kulcsfelhasználó látja a jegyeket 
  • Mind: az összes jegyet egy helyen látod (saját + Kulcsfelhasználó által felvett)

  1. Típus:
    1. Hiba bejelentés:
    2. CR:
    3. Tanácsadás:
  2. Hivatkozás: jegy azonosító
  3. Összefoglaló: jegy címe
  4. Állapot: jegy aktuális státusza
  5. Ügyfélszolgálati projekt: JIRA-ban a projekt neve, amiben rögzítitek a jegyeket
  6. Kérelmező: jegyet rögzítő személy, nem módosítható (csak QLM-es kolléga tudja), ő lesz végig az a személy, akivel a jegyben megy a kommunikáció
  7. Szűrési lehetőségek
  8. Oszlopok kezelése: oszlopsorrend + oszlopok rendezése

JIRA jegy felépítése

  1. JIRA jegy címe
  2. Kitöltött adatok
  3. Komment szekció, itt lehet a WaProM Supporttal kommunikálni
  4. Kommunikációs lehetőség a WaProM supporttal
  5. JIRA jegy állapota
  6. Státuszváltó gombok itt jelennek meg
  7. JIRA jegy típusa
  8. Megosztott személyek listája

Profil

Profil módosítás

A profilon belül lehet megváltoztatni a profilhoz kapcsolódó adatokat:

  • Név
  • E-mail cím
  • Avatar feltöltése
  • Nyelv
  • Időzóna

Lekérdezések létrehozása

A profil alatt található egy "Advanced Requests Report" nevezetű lehetőség, amire kattintva a rendszer átnavigál egy olyan felületre, ahol a jegyeket és az ahhoz tartozó adatokat van lehetőség szűrni. Ez egy részletes listát ad, amit Excelbe és CSV-be ki is lehet exportálni.

Kijelentkezés

A kijelentkezés szintén a profil alatt található.

Elfelejtett jelszó

Amennyiben elfelejtetted a jelszavadat, ne aggódj, a bejelentkező felületen van lehetőség új jelszó megadására. Ehhez be kell írnod az email címed, majd kattints a gombra. Ekkor kérné a jelszót, de ha elfelejtetted, akkor kattints a gomb alatt található linkre: Elfelejtette a jelszavát?


Ekkor a JIRA automatikusan generál egy új bejelentkezési linket, amit kiküld a megadott email címre.

Az emailben kattints a gombra. Ezután a következő oldalra navigál a JIRA:


Add meg az email címed, majd kattints a gombra. Ez után meg tudod adni az új jelszavad:


  • No labels