- Created by Lenzsér Adrienn, last modified on Apr 24, 2024
Regisztráció
Első körben mindig azt kérjük a partnereinktől, hogy 1-2 Kulcsfelhasználót határozzanak meg, akik összefogják és átlátják a WaProM működését és bejelentéseket adnak le. Ezeknek a személyeknek az email címére van szükségünk. Miután megkaptuk az email címeket, kiküldjük a JIRA Service Deskhez a belépési linket, amely automatikusan átnavigálja a felhasználót a bejelentkező felületre.
Kattints a "sing-up link"-re, ami automatikusan átnavigál a bejelentkező felületre, ahol kérjük a teljes nevet (vezetéknév, keresztnév sorrendben) add meg.
A regisztrációs felületen meg kell adni a teljes nevedet és egy tetszőleges jelszót, majd kattints a gombra. Ekkor történik meg a regisztráció.
Bejelentkezés
- URL: https://qlmdc.atlassian.net/servicedesk/customer/portal/
- Email cím: bejelentkezéshez szükséges Email cím, majd a gomb megnyomása után a jelszó megadását követően lehet belépni
Kezdőképernyő
- Logó: erre kattintva mindig visszanavigál a JIRA a főoldalra
- Kereső: itt lehetőség van gyorskeresésre
- Jegy típusok: itt választható ki a jegy típusa, amit a WaProM Support felé le akarunk adni. Ilyenek lehetnek:
- CR
- Hiba bejelentés
- Tanácsadás
- Kérelmek: itt találhatóak meg az általad, vagy kollégáid által leadott jegyek
- Profil: A profilon belül van lehetőség a profilra vonatkozó változtatásokra (név, jelszó), illetve riportok készítésére a felvett jegyekről
JIRA jegy rögzítése
A megfelelő típusra kattintva megjelenik az adatbekérő form, amihez szintén próbáltunk segítséget nyújtani – ezeket a mezők alatt szövegesen, vagy linkként találtok meg. A piros *-gal jelölt sorok kötelezően kitöltendő mezők. Amennyiben rossz típust választottál, nem kell feltétlenül visszanavigálnod a kezdőoldalra – a "Miben segíthetünk?" rész alatt található típus utólag is módosítható más típusra.
- Cím: A jegy tartalmi összefoglalója
- Leírás: A hiba, vagy igény részletes leírása (A Hiba bejelentéshez készítettünk egy sablont, ami a ti és a mi munkánkat is nagyban segíti, ha minél részletesebben kitöltitek)
- Csatolmány: Tallózással, vagy Drag&Drop módszerrel is fel tudjátok tölteni a csatolni kívánt fájlt (itt nagy segítség, ha a képen kijelölitek a lényegi részt. Ehhez segítséget nyújthat két ingyenes program is, amit mi is előszeretettel használunk: Lightshot, Screenpresso)
- Környezet: Éles / Teszt / DEV környezet, itt alapértelmezetten az Éles környezet jelenik meg, de ha tesztelés közben a teszt vagy DEV környezeten tapasztaltok valamit, akkor a Teszt vagy másik esetben DEV környezetet kell kiválasztani
- Prioritás: A jegy súlyosságának meghatározása.
SLA meghatározásának lehetőségei
Hány felhasználót érint? – A prioritást részben a hibát tapasztalt felhasználók száma határozza meg.
pl. 1 felhasználónak nem tölt be a rendszer vagy többnek. Fontos, hogy hozzá kapcsolódóan meghatározzuk az adott személy pozícióját/munkakörét. Van-e másik felhasználó, aki helyettesíteni tudja, el tudja helyette végezni a szükséges adminisztrációt.
Van-e kihatása az üzleti folyamatokra?
A bekövetkezett esemény érint-e kritikus üzleti folyamatot?
pl. nem tudja leadni a könyvelést egy bevallási időszakban (kritikus), vagy az egyik mező megjelenítése formailag nem megfelelő (nem kritikus).
Jár-e anyagi veszteséggel, kárral az esemény?
Ide kapcsolódhatnak a határidős feladatok.
pl. felmerül egy értékesítési vagy könyvelési, alapvetően normál besorolású hiba. Ha ennek a feladatnak az elvégzése elhúzódik, a cég bevételtől eshet el, bevallási határidőből kifuthat, legrosszabb esetben bírságot kaphat. Az ilyen helyzetek elkerülése érdekében kérjük a prioritást befolyásoló tényezőket bejelentéskor jelezni. A sürgősség minden esetben ennek megfelelően kerül besorolásra.
Tudunk-e Workaroundot biztosítani?
Amennyiben ugyanazt az célt más módon el lehet érni a rendszerben, úgynevezett Workaroundot (kerülő megoldást) ajánlanak kollégáink. Ha azonnali megoldást tudunk nyújtani a problémára, a prioritás csökkenthető.
Besorolás meghatározása
- 1.) Azonnal
Olyan incidens, mely a szolgáltatást igénybevevő Megrendelőre kritikus hatással van az elektronikus ügyintézés folyamán:
a felhasználó a szolgáltatás teljes, vagy részleges kiesését érzékeli, vagy
az elektronikus ügyintézés szempontjából kritikus folyamat nem működik
- 2.) Sürgős
Olyan incidens, mely a Megrendelő számára mérsékelt szolgáltatási szint csökkenést okoz:
a hiba kritikus hatású a napi ügymenet szempontjából, valamely szolgáltatás kiesését okozza, de létezik olyan elkerülő megoldás, amely a kiesést áthidalja, vagy
a szolgáltatás néhány funkciója nem elérhető, de ez nem okozza az
ügyintézési/adatszolgáltatási folyamat működésének ellehetetlenítését. - 3.) Normál
Olyan incidens, mely a Megrendelő számára mérsékelt kellemetlenséget okoz:
legfeljebb kismértékű hatása van, és
a felhasználó nem érzékeli a szolgáltatás kiesését, és
a hiba nincs jelentős hatással az elektronikus ügyintézés működésére.
- Megosztás a következővel: Itt választható, hogy csak számodra legyen látható: ekkor a
értéket kell kiválasztanod, vagy, ha a többi key user számára is láthatóvá szeretnéd tenni: akkor a
értéket kell választani.
A gombbal lehet létrehozni a jegyet.
Miután létrejött a jegy, a jobb felső sarokban a "Kérelmek" gombra kattintva meg tudod tekinteni az általad, vagy más által létrehozott jegyeket (itt természetesen előfeltétel, hogy a kollégád megossza a szervezettel).
Kérelmek
- Általam létrehozott: a saját jegyeidet látod itt
- WaProM (ez csak egy teszt megnevezés): itt a szervezetbe rendelt összes Kulcsfelhasználó látja a jegyeket
- Mind: az összes jegyet egy helyen látod (saját + Kulcsfelhasználó által felvett)
- Típus:
- Hiba bejelentés:
- CR:
- Tanácsadás:
- Hiba bejelentés:
- Hivatkozás: jegy azonosító
- Összefoglaló: jegy címe
- Állapot: jegy aktuális státusza
- Ügyfélszolgálati projekt: JIRA-ban a projekt neve, amiben rögzítitek a jegyeket
- Kérelmező: jegyet rögzítő személy, nem módosítható (csak QLM-es kolléga tudja), ő lesz végig az a személy, akivel a jegyben megy a kommunikáció
- Szűrési lehetőségek
- Oszlopok kezelése: oszlopsorrend + oszlopok rendezése
JIRA jegy felépítése
- JIRA jegy címe
- Kitöltött adatok
- Komment szekció, itt lehet a WaProM Supporttal kommunikálni
- Kommunikációs lehetőség a WaProM supporttal
- JIRA jegy állapota
- Státuszváltó gombok itt jelennek meg
- JIRA jegy típusa
- Megosztott személyek listája
Profil
Profil módosítás
A profilon belül lehet megváltoztatni a profilhoz kapcsolódó adatokat:
- Név
- E-mail cím
- Avatar feltöltése
- Nyelv
- Időzóna
Lekérdezések létrehozása
A profil alatt található egy "Advanced Requests Report" nevezetű lehetőség, amire kattintva a rendszer átnavigál egy olyan felületre, ahol a jegyeket és az ahhoz tartozó adatokat van lehetőség szűrni. Ez egy részletes listát ad, amit Excelbe és CSV-be ki is lehet exportálni.
Kijelentkezés
A kijelentkezés szintén a profil alatt található.
Elfelejtett jelszó
Amennyiben elfelejtetted a jelszavadat, ne aggódj, a bejelentkező felületen van lehetőség új jelszó megadására. Ehhez be kell írnod az email címed, majd kattints a gombra. Ekkor kérné a jelszót, de ha elfelejtetted, akkor kattints a gomb alatt található linkre: Elfelejtette a jelszavát?
Ekkor a JIRA automatikusan generál egy új bejelentkezési linket, amit kiküld a megadott email címre.
Az emailben kattints a gombra. Ezután a következő oldalra navigál a JIRA:
Add meg az email címed, majd kattints a gombra. Ez után meg tudod adni az új jelszavad:
- No labels