Alapértelmezett mappák egy olyan beállítási lehetőség, amelyben az egyes kapcsolódó objektum típussal meghatározott nyomtatványok elmentésének helye határozható meg.
A felületen a fejlécben található szűrők segítségével a felhasználó személyre szabhatja az információ megjelenítést:
- Mappa szűrő: szabadszöveges mező, egy konkrét könyvtár kereshető
- Kapcsolódó objektum típus szűrő: szabadszöveges mező, egy konkrét objektum típus kereshető
Az Alapértelmezett mappák listájának képernyője.
A listanézet mezői:
- Kapcsolódó objektum típus: a rögzítéskor kiválasztott objektum típus
- Mappa: a dokumentum mentésére kiválasztott mappa elérési útvonala (Linux alatt is létrehozandó!)
- Gyártó: amennyiben a dokumentum gyártóhoz kapcsolható akkor itt megjelenik a gyártó elnevezése
- Raktár: a dokumentum használati telephelye
- Okkód/Típus: ha létezik az objektumhoz okkód vagy típus akkor töltődik
- Napi görgetés: minden nap új könyvtárba kerülnek-e a dokumentumok
A lista bármelyik eleme kettős kattintásra szerkesztésre megnyílik.
Funkciógombok
A képernyőn az alábbi funkciók érhetők el:
Funkciógomb | Működés/ Tanács |
Új | Egy új Alapértelmezett mappa beállítás rögzíthető. |
Excel export | A listában lévő alapértelmezett mappák xls-be lementhetők.. |
Új
Egy új Alapértelmezett mappa beállítás rögzíthető a funkciógomb megnyomása után.
Egy új alapértelmezett mappa rögzítési felülete.
Szerkesztő panel kötelező mezői:
- Kapcsolódó objektum típus: a legördülő listából választható ki az objektum típus
- Mappa: begépeléssel rögzíthető a könyvtár elérési útvonala
- Raktár: legördülő listából választható ki
Szerkesztő panel opcionális mezői:
- Gyártó: legördülő listából választható ki
- Típus: legördülő listából választható ki
- Napi görgetés: folytatólagosan kerüljön-e rögzítésre, bepipálandó mező (alapértelmezetten Nem-re állítva)
Példaként a Raktári eszköz tranzakciók beállítása
Alapértelmezett mappa beállítási lehetőség, kapcsolódó új objektum típussal, hogy raktáranként eltérő mappába lehessen menteni a nyomtatványokat.
A mappa rendszer használatához a Dokumentumkezelőben létre kell hozni egy mappát az Operacios_Jegyzokonyvek alá (pl.: Raktari_eszkoz_atadas néven), ahova a nyomtatványokat opcionálisan menteni szeretnénk.
Ahhoz, hogy az új mappát alapértelmezetten használja a rendszer, szükséges még az Alapértelmezett mappák felületen összekapcsolni.
A beállítás során kiválasztható opció lett a Raktári eszköz átadás-átvétel.
A felhasználónak be kell állítania a mappát, a beállítás mentéséhez.
A fejlesztésnek köszönhetően, be lehet állítani raktáranként eltérő mappákat.
Az alapértelmezett mappákba történő mentés az aláírás rögzítése miatt nem megy automatikusan.