A rendszer rövid, általános leírása

A rendszer célja, hogy a raktár az irányítási folyamatait adminisztrálja és egy egységes szoftver felületen kezelje, amelyet böngészőben (Internet Explorer 11+, Google Chrome, Mozilla Firefox), interneten keresztül is el lehet érni.

A rendszer a modulok működtetéséhez kapcsolódó adatokat, paramétereket egységesen kezeli az Adminisztráció Főmenü alatt.

A rendszer használatához felhasználónévre és jelszóra van szükség. Az egyes modulokhoz, illetve a modulok részfunkcióihoz való hozzáférés lehetőségét a felhasználóhoz rendelt szerepköri jogosultságok határozzák meg.


A WaProM belépés utáni főképernyője.

Bejelentkezés után az alkalmazás fejlécében látható a belépett felhasználó alapértelmezett cége és az alapértelmezett raktár. A cég és raktár választók alapján a listák tartalma automatikus előszűrés után jelenik meg, azaz pl. csak a kiválasztott raktárhoz tartozó rendelések jelennek meg a Rendelések listanézetén. Ez a szűrés a fejlécben megváltoztatva általánosan, listanézeteken egyenként módosítható. A menüt a baloldali sávban faszerkezetben jelenik meg. Egy időben tetszőleges számú menüpontot lehet megnyitni. A megnyitott „űrlapok” a fejléc alatti sorban láthatók. Az űrlapok egyesével nyithatók, bezárhatók, ha több űrlapot nyitunk meg, mint amit a képernyőn meg tud jeleníteni a rendszer, akkor a többit az űrlapok mellet egy lenyíló menüből (Továbbiak…) lehet kiválasztani. Amennyiben a menüből egy már megnyitott menüpontra kattintunk, akkor a korábban megnyitott ablakra ugrik automatikusan a rendszer a korábbi szűrő beállításokkal. A rendszerben minden listanézet csak egyszer lehet megnyitva, azonban akár több korábban rögzített bevételezés, kitárolás stb. bejegyzés is nyitható belőlük. Új bejegyzésekből menüpontonként egyszerre csak egy rögzíthető.


Űrlapok

Az űrlapok azok az eszközök, amelyeken keresztül a felhasználó kommunikálni tud az alkalmazásunkkal. Alapesetben az űrlapok lista elemből (elemekből), akciógomb sávból, üzenet megjelenítő területből, valamint a szűrő és az aggregációs feltételek beállítására szolgáló vezérlőkből épülnek fel.


Listázás, szűrés

A listanézetek oszlopai a fejlécre kattintva rendezhetők növekvő vagy csökkenő sorrendbe. A listák lapozhatók és állítható, hogy oldalanként mennyi (10-25-50-100-250) bejegyzés jelenjen meg.

A listanézet


A listák oszlopai tetszőlegesen ki-be kapcsolhatók: a listák fejléceiben található oszloprendező ikonra kattintva egy előugró ablakban lehet a látható és a rejtett oszlopokat beállítani.

Az oszlopok sorrendje és szélessége egérrel változtatható. Minden listanézet egyedi beállítását felhasználónkként külön eltárolja a rendszer az adatbázisban a lista bezárásakor (a rendszeren belül egy menüpont bezárása alatt a TAB bezárás ikonjára kattintás értendő). Újbóli megnyitásra a lista a bezárás előtti alakban nyílik meg.

A lista mezőinek kiválasztható elemei.


A listanézetek szerver oldali lapozást alkalmaznak, mindig csak a képernyőn megjelenő adatmennyiséget küldi el a szerver a kliens felé, lapozás után újabb 10-25-50-100-250 elemet kérdez le a kliens. A listák adattartalma minden akciógombra és képernyőváltásra frissül, de frissíthetők a rajtuk található Frissítés gombbal is.

A szűrőfeltételek menüpontonként előre meghatározottak. A keretrendszer lehetőséget ad aggregációs lekérdezések megadására, amit szintén menüpontonként külön kell meghatározni. Minden szűrhető listanézeten menthetők a szűrőfeltételek és az aggregációs beállítások, ezekből tetszőleges számút lehet létrehozni és módosítani.

A szűrőfeltételek



Altabok

Az altabok az űrlapon logikailag elkülönülő adatok elhelyezése az űrlap egy elszeparált részén.

A Bevételezés Tételek altabja


Excel export

A rendszer minden listanézetet tartalmazó menüpontján exportálhatók az adatok egy Excel fájlba, amely a listán beállított szűrésnek megfelelő sorokat tartalmazza. Az Excel fájlban megjelennek a listanézeten rejtett oszlopok is.

A Bevételezésnél használható Excel export funkció


A Komissiózás és kitárolás menüben használható Export funkció


Tömeges kijelölés és módosítás

A tömeges kijelölést azokon a listákon tudjuk alkalmazni, melyek elején megjelenik egy kiválasztó négyzet.

A Készlet lekérdezésen a tömeges kijelölés


Ha a fejlécen található kijelölő négyzetre kattintunk a listában a megjelent összes elemet tudjuk kiválasztani. A listában megjelenő elemeket a szűrők alkalmazásával tudjuk beállítani. A lista elemeit egyesével is ki tudjuk jelölni, ha a sor elején található kiválasztó négyzetre kattintunk.

Ha több elemet jelölünk ki egyszerre a fent leírt módszerekkel, a rendszer automatikusan engedélyezi, vagy tiltja le az akciógombokat.


Validációk és hibaüzenetek megjelenítése

A rendszer sárga kerettel jelzi a kötelezően kitöltendő mezőket a szerkesztőképernyőkön.

A rendszer által kezelt minden hibaüzenet általánosan az akciógombok (Mentés, Nyomtatás, Raktárbevét készítése) alatt megjelenő piros ablakban olvasható.

Ugyanilyen üzenet jelenik meg a formai ellenőrzések esetén talált hibáknál (telefonszám, e-mail, dátum mezők). Ezeket sárga keretben láthatjuk. 

A Termék adatlapon a figyelmeztető üzenet megjelenítése




Menürendszer 

Egyénre szabható desktop 

Vállalat- és Raktárválasztók 

Felhasználói menü 

  • No labels