A funkció bevezetése térítési díj ellenében történik. A bevezetéssel kapcsolatban kérjük, keresse SMARTFRONT support munkatársainkat!
Bevezető
A napi gazdasági forgalom során gyakran előfordulhat, hogy Partnerünk a megrendeléskor ki is egyenlíti annak végösszegét, azonban a raktárban nem áll rendelkezésre a megrendelt termék, vagy más, helyettesítő termék áll csak rendelkezésre, azonban eltérő áron. Ilyen esetekben a Partnerünk felé rendeznünk kell a túlfizetést, és a túlfizetést valamint a visszautalást rendeznünk kell az ERP rendszerében.
Ennek megoldásaképp készült el a Bank Bank összepontozás menüpont, amelynek használatát az alábbiakban ismertetjük.
Szükséges beállítások:
A folyamati paraméter valamint jogcím beállításához kérje a SMARTFRONT support munkatársunk segítségét!
Elérési út
Pénzügy / Bank Bank összepontozás menü pont
Bank-bank összepontozás felület
Táblázat felépítése
A felület két részre van osztva. A szűrők, valamint az oszlopok elnevezései megegyeznek, az oszlopok megjelenítése valamit azok sorrendje tetszőlegesen változtatható.
A szűréseket mindkét területfélen egyenként menthetjük, majd a Mentett szűrők közül ismételten behívhatók.
Az oszlopok a fejlécre kattintva is sorba rendezhetők.
Működés
Bankbizonylat és pénztárbizonylat közötti, illetve pénztár és bank közötti összepontozás nem lehetséges!
- A Partnerkód oszlop mezőiben található négyzetek megjelölésével választhatjuk ki azokat a tételeinket, amelyeket szeretnénk összepontozni.
- Szűrések nélkül a teljes listát látjuk, hogy mely tételek vannak számla nélkül rögzítve a rendszerben plusz, illetve mínusz összegben.
- Minden új tétel felvitele után nyomjuk meg a Frissítés gombot, hogy a legfrissebb információt láthassuk.
- A jobb összehasonlítás érdekében javasoljuk, hogy szűrjünk először mindkét mezőfélen Partner névre, így már csak az adott Partneren lévő tételeket fogjuk látni.
- Amennyiben a jobb oldali felületrészen jelölünk ki tételt, abban az esetben a bal oldali felületen nem történik semmi.
Példa 1:
Jelöljünk ki egy tételt a jobb oldalon is, ekkor válik aktívvá a felület tetején található Összepontozás gomb.
Összepontozandó tételek kijelölése
Látható, hogy jelen példa esetében a két összeg nem egyezik meg. Egyforma tételek esetén egyik oldalon sem marad különbség, eltérő összegeknél a nem összepontozott rész továbbra is a felületen marad további felhasználásig.
Az eltérő összegekre figyelmeztető üzenet is érkezik, azonban az Igen gomb megnyomásával tovább léphetünk.
Figyelmeztető üzenet eltérő összegek kijelölésekor
Az Igen gomb megnyomásával a rendszer elvégzi az összepontozást, és a bal oldalon már csak a maradvány összeg látható:
Ha megnézzük a pénztárbizonylatunkat, akkor azt láthatjuk, hogy a 400Ft tételünket két részre osztja a rendszer, X jogcímmel az összepontozott rész látható, a fel nem használt 100 Ft pedig vevői kiegyenlítés jogcímen továbbra is ott maradt. (Természetesen a pénztár értéke nem változhat meg!)
Módosult pénztárbizonylat összepontozás után
Példa 2:
A bal oldalon egy tételhez jobb oldalon több tétel is kijelölhető:
Bal oldal: -170.731,17 EUR Jobb oldal 61.613,83 EUR
114.000,- EUR
-170.731,17 EUR 175.613,83 EUR
4.882,66 EUR
Példa 3:
Egyforma összegű tételek összepontozása:
Jég Elza nevű Partnerünk megrendelést adott le felénk, ennek ellenértéke bruttó 14.000,-Ft volt, amit a Partner előre el is utalt. Azonban a készlethiány miatt a számla 12.000,-Ft összegről lett kiállítva. Ezért visszautalásra került számára 2.000,-Ft.
Partner utalt 14.000,-Ft összeget:
Banki tétel
Kiállítjuk a számlát bruttó 12.000,-Ft összegben:
Vevő számla
A vevő-szállító analitikán ezt látjuk:
Egyik soron megjelenik a számlánk, és egy pirossal színezett soron a számlához nem kapcsolt banki utalásunk.
Mivel a bank belső megoszlása utólag is módosítható, ezért, ha visszamegyünk a bankbizonylatba, már be tudjuk hívni a 32-es számú számlánkat:
Így a számlánk kiegyenlítésre kerül, és marad a bankon 2000 Ft Maradvány.
Ezt a Bank Bank összepontozás táblában frissítés után láthatjuk is:
Ezután visszautaljuk a Partnernek a túlfizetés 2000 Ft összeget 09.06-án:
Frissítés után ez a tétel is megjelenik, és most más össze is pontozhatjuk a tételeinket.
Vevő – szállító analitikában azt látjuk, hogy a 32-es sorszámú számlánk 100%-ban kiegyenlítésre került. A túlfizetést és annak visszautalását nem látjuk a folyószámlán. Ennek oka a könyvelés módja.
Könyvelés
Mivel a Pénzügyi alapadatok – Jogcímeknél átvezetési főkönyvet adtunk meg, ezért a rendszer úgy működik, hogy a Maradvány összegeket, amik X jogcím megjelöléssel lesznek láthatóak a bankban, illetve pénztárban, erre az átvezetési főkönyvre könyveli a bankkal/pénztárral szemben, de az analitikába nem kerül be!
Devizás tételek összevezetésekor éppen ezért figyelni kell arra, hogy a rendszer a számla banki, vagy pénztári kiegyenlítéskor automatikusan elszámolja az árfolyamkülönbözetet, azonban itt, az átvezetési számlán NEM!
Összevezetés visszavonása, törlése
Előfordulhat, hogy tévesen rossz tételeket pontozunk össze, ilyenkor a következő módon járjunk el:
Keressük meg azt a két (vagy több) bankszámlakivonatunkat, amelyekben az összepontozott tételeink szerepelnek:
Kattintsunk rá kétszer az X jelölésű tételsorunkra:
A Jogcím mezőbe kattintva delete majd a listából válasszuk ki a Vevő kiegyenlítést
Válasszuk ki a partnert:
Mivel nem akarjuk számlához kapcsolni a tételt, ezért a külső bizonylatra vonatkozó részt töröljük az X megnyomásával.
Majd nyomjuk meg az OK-t.
Mentsük el a bankbizonylatunkat
Ekkor a tételünk visszakerül a Bank Bank összepontozás táblázat megfelelő oldalára.
Visszaállítás után a tételek ismételten készen állnak az összepontozásra.