You are viewing an old version of this page. View the current version.

Compare with Current View Page History

« Previous Version 6 Next »

Bevezetés


Az elektronikus adatcsere (Electronic data interchange (EDI)) szigorúan strukturált üzeneteknek számítógépek közötti, emberi közreműködés nélkül megvalósított cseréje.  Az EDI alkalmazható a gyártó és kereskedő közötti rendelési információk cseréjére, csak úgy, mint a számlázás területén. Ebben az esetben az elektronikus számlák valós időben kerülnek feladásra, azonnal ellenőrizhetők és feldolgozhatók.


EDI kapcsolat előnyei:

  • Költségmegtakarítás
  • Hatékonyságnövelés
  • Vállalati folyamatok optimalizálása


Az EDI-hez kapcsolódóan a Smartfront ERP-ben jelenleg két folyamat van:

  • Rendelések fogadása
  • Számlák küldése


Bár az EDI egységes szabvány is lehetne, de a valóságban mindig van egy köztes szolgáltató, aki megcsinálja a vevők és eladók között átadott üzenet megfelelő formátumra történő alakítását.

A rendelés fogadó interfészünk a BISNet szolgáltató formátumát követi, a számla küldő interfészünk pedig a Maxonis formátumát. 

Az EDITEL szolgáltatóval minden formátumunk egyezik!


Alapbeállítások


Ahhoz, hogy az EDI kapcsolatot létre tudjuk hozni, szükséges a megfelelő folyamati paraméterek beállítása. Ezt a Smartfront Kft. munkatársai végzik, kérjük, hogy bevezetési igény esetén keresse Support munkatársainkat!

Az EDI kapcsolat a termék része, de bekapcsolása, beállítása díjazás ellenében történik.



Felületi beállítások


Az alábbi beállításokat szükséges elvégezni ahhoz, hogy az adatok megfelelően átküldésre kerüljenek.


Cégadatok


Adminisztráció / Cégadatok menüponton belül az adott cég sorára kattintva megjelenik a Cégre vonatkozó adatok szerkesztő felülete. Az alábbi mezőket szükséges kitölteni:


  • GLN kód (kötelező minden esetben)

    Mi a GLN szám?


    A GLN (Global Location Number - Globális szervezet- és helyazonosító szám) szám a GS1 azonosító kulcsa szervezetek (KI?) és helyek (HOL?) azonosítására szolgáló, mindig 13 karakterből álló szám, amely fizikai, funkcionális, vagy jogi helyeket, virtuális helyeket, valamint jogalanyokat (jogi személyeket) azonosíthat.


Adminisztráció-Cégek- Adott cég adatlapján GLN kód mező



  • Felír szám (Opcionális)  : Csak élelmiszeriparral kapcsolatban álló cégeknek van ilyen. Nem kötelező megadni, de ha ki van töltve, átadjuk a számlával. 


Mi a FELIR?
A FELIR az Élelmiszerlánc-felügyeleti Információs Rendszer, melyet az élelmiszerlánc-felügyeleti szerv (Nébih) hozott létre és működtet az élelmiszerláncról és hatósági felügyeletéről szóló 2008. évi XLVI. törvény (Éltv.) 38/A. § alapján. Általánosan a következő formátumban találja: két betű és hét számjegy (pl.: AA0123456)



Adminisztráció-Cégek- Adott cég adatlapján Felír szám mező



Ilyenkor megjelenik a számla xml-ben:

Felír számot kitöltjük 🡪 számla generálás 🡪 az xml-ben megjelenik a felír szám:





  • Közösségi adószám (Kötelező)


Adminisztráció-Cégek- Adott cég adatlapján Közösségi adószám mező



Partner adatlap

  • EDI checkboxot be kell pipálni, 
  • a GLN kód mezőt kötelezően ki kell tölteni a megfelelő adatokkal. 
  • az Elérhetőségek altabon felvett címekhez is rögzíteni kell a hozzájuk tartozó GLN kódokat. Nem kötelező mező, de csak egy számlázási cím lehet!  (A rendelés betöltésekor nem a GLN-számra azonosítjuk a számlázási címet, hanem csak keresünk egyet, így nem lehet több, mert a program nem tudja értelmezni. Mentéskor figyelmeztet a rendszer, ha több van bejelölve, de engedi menteni. Ide a Számlafogadó GLN kódját kell beírni.
  • Számlaküldés módja (Opcionális)
  • Számla megjelenési formája (Kötelező, ezt adja fel a rendszer a NAV felé)
  • Fizetési feltétel


Jogosultság

JogosultságFunkció jogosultságMűködés / Tanács
Adminisztráció/CégekAdminisztráció/Cégek/MódosításA működéshez alapvető adatokat tartalmaz, ezért CSAK ARRA MEGFELELŐ SZEMÉLYNEK PL. RENDSZERGAZDA javasolt megadni.
Partner/Partnertörzs

Partner/Partner címek

Partner/Partner cím importálás??? megnézni




  • No labels