Info | |||||
---|---|---|---|---|---|
| |||||
|
|
Info | |||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| |||||||||
|
Info | ||||||||||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| ||||||||||||||||||
Jelen dokumentum a SMARTFRONT integrált ügyviteli rendszer felhasználói útmutatója. Tartalmazza azoknak a beállításoknak a leírását, melyek megkönnyítik a rendszer mindennapos használatát. A rendszer rövid, általános leírásaA rendszer célja, hogy az ügyviteli folyamatokat adminisztrálja és egy egységes szoftver felületen kezelje, melyet böngészőből lehet elérni. A rendszer a modulok működtetéséhez kapcsolódó adatokat, paramétereket a modulonként megtalálható Alapadatok menüpontok alatt kezeli. Rendszerszintű beállításokat az Adminisztráció/Alapadatok alatt lehet meghatározni. Belépés a rendszerbeA rendszer indításához a rendszer URL-jét (webcím) kell beírni a böngészőbe, ekkor a belépőképernyőre jutunk. Belépés a rendszerbe
Menürendszer felépítéseA menüsor a bal oldalon helyezkedik el. Nem rögzíthető, az ún. szendvics ikonra kattintva úszik be a képernyőre. A menüben keresni gyors gombbal is lehetséges: ALT+M billentyűkombináció leütésével a kereső sávba ugrik a fókusz, ahol begépelve a keresett menüpont nevét rászűr arra a rendszer. Menürendszer felépítése Vezérlőpult (Dashboard)Vezérlőpult
A vezérlőpult szerkesztésekor a bal oldali sáv nem szerkeszthető, ide nem lehet diagram elemeket elhelyezni, fixen a felhasználó feladatai látszódnak. A vezérlőpult használatához külön jogosultság szükséges, amelyet a szerepkörök menüpont alatt kezelhetünk. A szerkesztőképernyő tetején lévő hozzáadás gombbal lehetséges a kívánt típusú elemeket hozzáadni a képernyőhöz:
Fejléc, felhasználói adatokBejelentkezés után a fejlécben látható a belépett felhasználóhoz rendelt cég. Mindegyik listanézetre/szerkesztő képernyőre, ahol szükséges raktárszűrő található, melyet alapból a felhasználóhoz beállított raktárral tölti elő a rendszer. Felhasználó ikonA képernyő jobb felső sarkában található egy ikon, mely a felhasználót jelöli. Ide tetszés szerinti profil kép feltölthető. A felhasználó ikonra kattintva jelennek meg az értesítések. Ha kétszer kattintunk az ikonra, akkor a felhasználói profil oldalra jutunk. A „Feladataim”-ra kattintva a ’Feladatok’ oldal jön be, a felhasználóra leszűrt nyitott feladatokkal. A ’Rendszer információ’-ra kattintva az aktuális verziószámot és a kiadott verzió dátumáról kapunk információt. A ’Kijelentkezés’ gomb is megjelenik a felhasználói ikonnál, de a menüsor alján is megtalálható. Amennyiben kétszer kattintunk a képernyő felső sarkán található felhasználó ikonra, ebben az esetben is betölti a felhasználóhoz tartozó “Feladataim” és “Értesítések” listát. Felső tab sor kezeléseA felső tab sorra rögzíthetünk megnyitott oldalakat, ha az egér jobb gombjával kattintunk rá. Amennyiben rögzítve lesz, úgy egy kis lakat jelenik meg a bezárás gomb helyett, és nem lehet bezárni az oldalt. Így rögzíthetünk például gyakran használt listanézeteket a képernyőre. Amennyiben több tab-ot rögzítünk, mint amennyi kiférne egy sorba a képernyőre, akkor összevonódnak az oldalak, és bekerül az úgynevezett ’Kedvencek’ fül alá.
Listanézet megjelenítéseA listanézetek oszlopai az adott lista fejlécére kattintva rendezhetők növekvő vagy csökkenő, illetve ABC sorrendbe. A listák lapozhatók és állítható, hogy oldalanként 10-25-50-100-250 bejegyzés jelenjen meg listánként. Az egyes oszlopok sorrendje drag-and-drop módszerrel is módosítható. A fejlécet kell megfogni hozzá, és a megfelelő helyre húzással átkerül másik pozícióba. A sötétkék vonal segít, hogy melyik oszlopok közé fog kerülni az áthelyezett oszlop.
A listák adattartalma minden akciógombra (Mentés, Nyomtatás stb.) és képernyőváltásra frissül, de frissíthetők a rajtuk található Frissítés gombbal is. OszlopsorrendA listák oszlopai tetszőlegesen ki- és bekapcsolhatók. A listák fejléceiben a megjelenített bejegyzések beállítása mellett található oszloprendező ikonra kattintva az előugró ablakban lehet a látható és a rejtett oszlopokat, valamint az oszlopok sorrendjét beállítani. Az oszlopokat az adott soron dupla kattintással lehet áthelyezni a másik oszlopba, akár a rejtettbe, akár a megjelenítettbe. A lakat ikon jelzi, hogy azt az oszlopot nem lehet a képernyőről levenni, az rögzítve van.
SzűrőkA szűrőfeltételek menüpontonként előre meghatározottak. Listanézetenként általában két sornyi szűrő található. Ha további szűrő feltételeket is szükséges beállítani, úgy a ’További szűrők’ feliratra kattintva új részletes szűrőket lehet a felülethez hozzáadni. A plusz gombbal lehet új szűrési feltételt hozzáadni a felülethez. A keretrendszer lehetőséget ad aggregációs lekérdezések megadására, amit szintén menüpontonként külön kell meghatározni. Minden szűrhető listanézeten menthetők a szűrőfeltételek és az aggregációs beállítások, ezekből tetszőleges számút lehet létrehozni és módosítani. A ’További szűrők’ részben találhatóak az aggregáció szűrők is. A listanézetek alján található SUM, SUM/SUM, AVG funkcióval összehasonlíthatjuk a listaelemek összegét, illetve átlagot számolhatunk belőlük.
Lista elemek szűréseA részletes szűrők megjelenítésénél a sor végén látható egy úgynevezett ’atom’ ikon (), melynek segítségével további szűrőket tudunk beállítani. A képen látható, hogy többféle szűrési feltétel adható egy-egy csoporthoz, melyek és/vagy kapcsolattal köthetők össze, valamint különböző csoportok is és/vagy kapcsolattal összeköthetők.
Egyedi nézet mentett szűrők eseténRendszerünk képes az egyedileg kialakított oszlopsorrendek és hozzáadott részletes szűrő(k), aggregált szűrők egyedi nézetként történő mentésére. Ilyen esetben mindig pipáljuk ki az Egyedi nézet checkboxot a mentett szűrőknél.
Fülek (altabok) megjelenítésA szerkesztő képernyőkön az füleken egyszerre maximum 6 fület jelenít meg a rendszer. Azt, hogy melyik 6-ot, természetesen az oszloprendezéssel módosítható. Az első 3 tab után látható egy függőleges vonal. Ezt azt jelenti, hogy az az első három tab ami nem módosítható, azok mindig látszódnak a képernyőn, ezeknek a sorrendje sem változtatható. Az oszloprendezőben rögzítve vannak a lakat ikonnal, és ki is vannak szürkítve. A maradék három megjelenő fület lehet módosítani hasonló módon, mint a fent említett oszloprendezésnél. Ha az utolsó oszlop melletti ikonra kattintunk, akkor a további tabokat láthatjuk, melyek már nem férnek ki a képernyőre. Amennyiben innen választunk egyet, úgy az megjelenik az utolsó helyen, az utolsó tab-ot lecserélve, de ez nem permanens állapot, amint bezárjuk az ablakot és újra megnyitjuk, vagy másik szerkesztőt nyitunk az látszódik, ami az oszloprendezővel lett odahelyezve.
MegjegyzésekA belső megjegyzések a szerkesztő képernyők jobb oldaláról hozható elő, beúszó sávként, hasonlóan, mint a menüs megjelenítése. A megjegyzés megírása után a képernyőn látható kis repülő ikonra kattintva lehet a megjegyzést rögzíteni az adott elemhez.
Feladat hozzáadásaA feladat hozzáadása funkció a szerkesztő képernyők jobb felső részén kapott helyet ikon formájában.
Excel exportA rendszer minden listanézetet tartalmazó menüpontján exportálhatók az adatok egy Excel fájlba, amely a listán beállított szűrésnek megfelelő sorokat tartalmazza. Az Excel fájlban megjelennek a listanézeten rejtett oszlopok is. Validációk és hibaüzenetek megjelenése
A rendszer által kezelt minden hibaüzenet általánosan az akciógombok (Mentés, Nyomtatás, Raktárbevét készítése) alatt megjelenő piros ablakban olvasható. Ugyanilyen üzenet jelenik meg a formai ellenőrzések esetén talált hibáknál (telefonszám, e-mail, dátum mezők). Ezeket sárga keretben láthatjuk. JogosultságkezelésA rendszerben különféle beállításokkal tudjuk azt elérni, hogy egy-egy felhasználó milyen menüponthoz férjen hozzá, illetve milyen feladatot hajthasson végre az adott képernyőn. Ezt szerepkörökkel és funkciójogosultság beállításokkal tudjuk meghatározni. Ezekről a lehetőségekről a következőkben tárgyalunk. SzerepkörökEbben a menüpontban lehet meghatározni a szerepköröket és a hozzájuk társított jogosultságokat. A menüpont megnyitásával egy listában láthatóak az egyes felhasználói csoportok (szerepkörök) melyekhez azonos jogosultságok tartoznak. A szerepkörök olyan jogosultság beállítása, mely meghatározza, hogy adott szerepkörrel rendelkező felhasználó mely képernyőkhöz van hozzáférése. A szerkesztőképernyő Jogosultságok fülén belül menüpontonként beállítható, hogy az adott csoporthoz tartozó felhasználók láthatják-e és megnyithatják-e az adott menüpontot.
A létező szerepkörök nem törölhetők, amennyiben nem használják a felhasználókat kell eltávolítani belőle. A szerepkörök jogosultságokból (képernyő elérés) és funkció-jogosultságokból áll. A jogosultság módosítása a következő belépés után lépnek érvénybe. A létező jogok illetve funkció jogok be- és kikapcsolhatók az adott szerepkörnél. Funkció-jogosultságokAdott képernyőn elérhető funkció használatát meghatározó jogosultság, mely a szerepkörön belül adható meg és módosítható.
Felhasználók és szerepkör összerendelésA Felhasználók képernyőn egyesével hozzáadhatók vagy törölhetők a csoporthoz rendelt felhasználók. Ezen a ponton nem lehetséges új felhasználó hozzáadása a rendszerhez, csak az Adminisztráció/Felhasználók menüpontban hozzáadott felhasználók közül lehet választani egy legördülő listából.
DokumentumkezelőA rendszerben tárolhatók kívülről beemelt elektronikus állományok. A rendszerben fa mappa struktúrában tárolhatóak a feltöltött dokumentumok, azokhoz szerepkörönkénti olvasási és írási jogosultság állítható, leírás rögzíthető. A mappákhoz megadott jogosultság öröklődik az alá felvett dokumentumokra és a mappán belüli almappákra is. A funkciójogoknál megadható egy olyan speciális jogosultság, amivel rendelkező felhasználó az összes dokumentumot láthatja, és a jogosultságait módosíthatja. Megfelelő jogosultsággal a dokumentumok dupla kattintásra megnyílnak. Szabadon szűrhető a leírás és a fájlnév tartalma. Az itt feltöltött fájlok szabadon csatolhatók termékekhez, partnerekhez, vevő és szállító rendelésekhez. A rendszer számos pontján a rendszer elemeihez csatoltan vihetők fel dokumentumok, melyek szintén a dokumentumkezelőbe kerülnek. A Dokumentum kezelő képernyőn a dokumentum tulajdonosára illetve a feltöltési időintervallumra szűrhetünk, illetve szabadszavas szűréssel kereshetünk a dokumentumok között. A dokumentumkezelő mappáinak, és a feltöltött fájloknak olvasási, és törlési jogosultságot lehet beállítani. A rendszerben az egyes objektumokhoz becsatolt fájlt is csak a megfelelő olvasási jogosultsággal rendelkező személy tudja megnyitni. Aki feltölti az adott dokumentumot, illetve aki az adott mappát létrehozza, ő lesz a tulajdonosa. A feltöltött fájl tulajdonosának természetesen van joga a saját dokumentumaihoz, és azok jogosultságának szerkesztéséhez. Dokumentumkezelő jogosultságokA dokumentum szerepkörönkénti láthatóságát, szerkeszthetőségét befolyásoló szabály. Minden mappára, és a dokumentumkezelőben létrehozott fájlra beállítható jogosultság.
Általános rendszerhasználatBizonylat mentéseBizonylatok létrehozásakor az adatok a mentés gombra kattintva kerülnek bele a rendszerbe. Mentésre illetve lezárásra generálódik a bizonylatszám, - különböző bizonylatok esetén változó, hogy mentésnél vagy lezárásnál kap bizonylatszámot - , ami alapján a későbbiekben visszakereshető, valamint mentésre a kapcsolódó dokumentumok fülön összekötődhetnek másik bizonylatokkal. Bizonylat lezárása, nyomtatásaA rendszerben bármely például számlához kapcsolódó felületén a Nyomtatás gombra kattintva az adott számla adatainak módosítása a továbbiakban már nem lehetséges. Az előrögzített számlák nyomtathatóak azonnal a létrehozásukkor, vagy később, a listanézetben kiválasztva. A nyomtatás hatására a számlák „Lezárt” státuszba kerülnek, a dokumentum státusza „Nyomtatott” lesz. Ezután a felületen keresztül semmilyen módosítás nem lehetséges a számlán. Az első nyomtatás dátuma jelenti a számla kiállításának dátumát, ez kerül a számla kelte mezőbe a nyomtatványon és az adatbázisban. A szigorú számadás követelményeinek megfelelően ekkor a soron következő egyedi bizonylatszámot kapja a számla. A nyomtatás során az alkalmazás egy PDF formátumú fájlt generál, ez a fájl a számítógéphez kapcsolt nyomtatóval nyomtatható. A generált PDF fájl tetszőlegesen a munkaállomásra is elmenthető. A képernyők többségén lehetőség van az első nyomtatást követően mód van tetszőleges számú újabb nyomtatás végrehajtására. Az adatok sérthetetlenségét biztosítja, hogy a bizonylatok lezárását követően nincs lehetőség a képernyőn az adatok módosítására. A mentés gyakorlatilag csak egy ’piszkozat’, a lezárás véglegesíti a létrehozott bizonylatokat. Értesítések kezeléseA felhasználók feliratkozhatnak különféle értesítésekre. Feliratkozás esetén, ha az adott képernyőn változás megy végbe, akkor a felhasználó értesítést kap erről az eseményről, mely a felhasználói ikonnál tekinthető meg. Az értesítést a felhasználó csak a hozzá rendelt cégen létrehozott módosításokról kap. Amennyiben több céghez is joga van, azoknál is fel tud iratkozni a megfelelő értesítésekre. A már olvasott értesítéseket meg lehet jelölni olvasottként az értesítések listanézeten. Jelenleg az alábbi képernyőkön elérhető ez a feliratkozási lehetőség. Mindegyik képernyőn belül azonban több funkció van amire feliratkozhat a felhasználó:
Gyorsbillenytűk
|