...
Info | ||
---|---|---|
| ||
|
...
Csomagkészítés folyamata
A csomagkezelés funkciót két külön folyamat során is használni tudjuk a rendszerben.
...
Rendelés kiszedése
A Szállítás módnál (ha a rendelésen még nem adtuk meg) megadjuk a kívánt kiszállítási módot (esetünkben most a GLS-t), valamint a Kiszállítás dátumát (nem kötelező):
Rendelés kiszedése
Ezek után megnyitjuk a tételsort és visszaigazoljuk a kiszedett mennyiséget:
Rendelés kiszedése
Elmentjük a kiszedési listánkat és ezzel aktiváljuk az oldalon a további munkafolyamathoz szükséges menűpontokat:
A menüsorból menüpontokat, majd a kiválasztjuk a Kiszállítás készítése menütmenüpontot.
Rendelés kiszedése
Itt ellenőrizzük, hogy a Szállítás módja, valamint a Kiszállítás dátuma megfelelően ki legyen töltve:. A Kiszállítás dátumát mindig kötelező megadni, míg a Szállítási mód csak csomagkezelés esetén szükséges.
Kötelezően Kiszállítás kötelezően kitöltendő adatokadatai
Ezen az oldalon kel kell megadnunk az információt, hogy mennyi csomagban fogjuk teljesíteni a rendelést (esetünkben én ez most 3 csomagot állítok be):
Csomagok számának megadása
A tételek menüsorában (a 3 pontra kattintva) megnyitjuk a Csomagok menüpontot:
Csomagok Altab fül megnyitása
Majd a Csomag generálás parancsgombbal létrehozzuk a csomagazonosítókat.
Legenerált csomagok listája
Warning | ||
---|---|---|
|
...
| |
A csomagok súly és értékelosztását a rendszer a létrehozott csomagszámra arányosan osztja szét. Amennyiben eltérés van a valós adatokhoz képest, akkor ezt manuálisan kell korrigálni! |
Láthatjuk, hogy létrejött három csomagazonosító, amelyeken a Címke státusz, a Csomag státusz és az Email státusz is 'Új' státusszal szerepel.
...
A hozzáadás parancsgombbal újabb csomagot fel tudunk venni, ha arra lenne szükség.
Újabb csomagok hozzáadása a kiszállításhoz
Az esetünkben 'Utánvétes' fizetésű fizetésel rendelkező csomagokat kezelünk. Az utánvétes csomagoknál az utánvét összegét minden esetben csak a vezér, vagyis az első csomagnál tüntetjük fel:.
Utánvét összeg a csomagokon
Amennyiben szükséges, akkor a tételsor kijelölésével lehetőségünk nyílik a törlésre is.
Csomag törlése
Csomagfeladáshoz jelöljük ki a kívánt feladandó vagy minden akár sz összes csomagot:.
Csomagfeladás
Majd ezek után kattintsunk a Csomag feladás gombra. Itt felugrik egy ablak, amely megerősítést vár tőlünk, hogy csak a kijelölt csomag adatait küldjük át, vagy az összes csomagét. Szükség szerint eldönthetjük.
...
A feldolgozás után láthatjuk, hogy a Csomag státusz módosult Új → státuszról Feladva státuszra.
Csomag címkéket úgy tudunk nyomtatni, hogy kijelöljük a tételsorokat, majd rákattintunk a Címke nyomtatás parancsgombra.
...
Itt a rendszer ismételten visszakérdez, hogy csak a kijelölt tételsor csomagjára, vagy minden csomagra nyomtassunk címkét.
Egy új felugró ablakban PDF formátumban megjelennek a kinyomtatható címkék.
Csomagcímkék nyomtatási képe
Itt kinyomtathatjuk a címkéket.
...
special | @anonymous |
---|
...
Csomagcímkék nyomtatási képe
A címkék uújanyomtatására is van lehetőség a Címkenyomztatás újbóli megnyomásával.
Ezek után, kiértesítjük Email-ben a vevőt a Csomagszám küldés parancsgombbal:
Ügyfél értesítő Email
Lehetőségünk Itt lehetőség van a levélbe a rendeléshez előzőleg feltöltött dokumentumok csatolására is.
...
Ezek után a Kiszállításunkat a Kiszállítás menüből Szállítólevél nyomtatással vagy Lezárással tudjuk lezárni.
Warning | ||
---|---|---|
| ||
A Kiszállítás lezárás történhet a csomagok generálása és feladása előtt és után is. |
Szállítólevél nyomtatás esetén kinyomtathatjuk a szállítólevelet
Szállítólevél nyomtatási kép
Mindkét lépés után a Szállítási feladatunk lezárt státuszt kap.
Kiszállítási folyamatból indított csomagfeladás
...
Kiszállítás
...
Kiszállítási lista
Kiválasztjuk a csomagfeladásra szánt szállítást és megnyitjuk:
Kívánt kiszállítás megnyitása
Megadjuk a szállítási módot, a Szállítás dátumát és a csomagok számát
Kötelezően kitöltendő adatok
A tételek menüsorában (a 3 pontra kattintva) megnyitjuk a Csomagok menüpontot:
Csomagok Altab megnyitása
Majd a Csomag generálás parancsgombbal létrehozzuk a csomagazonosítókat.
Legenerált csomagok listája
Láthatjuk, hogy létrejött kettő csomagazonosító, amelyeken a Címke státusz, a Csomag státusz és az Email státusz is 'Új' státusszal szerepel.
Fontos: a csomagok súly és értékelosztását a rendszer a létrehozott csomagszámra arányosan osztja szét. Amennyiben eltérés van a valós adatokhoz képest, akkor ezt manuálisan kell korrigálni!
A hozzáadás parancsgombbal itt is fel tudunk venni újabb csomagokat, ha arra lenne szükség.
Ebben az esetben 'Átutalás (30 nap)' fizetési mód van kiválasztva a rendelésen, ezért a vezér (első) csomagra nem kerül fel utánvétes költség.
Ebben az esetben is lehetőségünk van a kijelölt csomagok törlésére.
Csomagfeladáshoz jelöljük ki a kívánt vagy minden csomagot:
Majd ezek után kattintsunk a Csomag feladás gombra. Itt felugrik egy ablak, amely megerősítést vár tőlünk, hogy csak a kijelölt csomag adatait küldjük át, vagy az összes csomagét. Szükség szerint eldönthetjük.
A feldolgozás után láthatjuk, hogy a Csomag státusz módosult Új → Feladva státuszra.
Csomag címkéket úgy tudunk nyomtatni, hogy kijelöljük a tételsorokat, majd rákattintunk a Címke nyomtatás parancsgombra.
Itt a rendszer ismételten visszakérdez, hogy csak a kijelölt tételsor csomagjára, vagy minden csomagra nyomtassunk címkét.
Egy új felugró ablakban megjelennek a kinyomtatható címkék.
Csomagcímkék nyomtatási képe
Itt kinyomtathatjuk a címkéket.
Hide If | ||
---|---|---|
| ||
Fontos: Cimke újranyomtatási funkció nincs a rendszerben. Amennyiben szükség lenne címke újranyomtatásra akkor azt az Adminisztráció - Dokumentumkezelő - Csomagcimkék (jelenleg a labelPrint mappa) mappából tehetjük meg. |
Láthatjuk, hogy a Címke státuszunk átváltott 'Nyomatva'-ra Ezek után, kiértesítjük Email-ben a vevőt a Csomagszám küldés parancsgombbal:
Ügyfél értesítő Email
Lehetőségünk van a levélbe a rendeléshez előzőleg feltöltött dokumentumok csatolására is.
Amennyiben a levelet elküldtük, akkor a csomag tételsoron az Email státuszunk 'Elküldve'-re módosul.
Ezek után a Kiszállításunkat a Kiszállítás menüből Szállítólevél - Nyomtatással vagy Lezárással tudjuk lezárni.
Szállítólevél nyomtatás esetén kinyomtathatjuk a szállítólevelet
Szállítólevél nyomtatási kép
Bármelyik lépés után a Szállítási feladatunk Lezárt státuszt kap.
...
státusz Lezárás vagy Nyomtatás után
Kiszállítási folyamatból indított csomagfeladás
A Kiszállításból indított csomagfeladás folyamata megegyezik a Rendelésből indított csomagfeladás folyamattal, annyi különbséggel, hogy ilyenkor nem történik rendelés rögzítés és a kiszedési lista készítés.