Versions Compared

Key

  • This line was added.
  • This line was removed.
  • Formatting was changed.

...

Info
titlePéldául:
  1. GLS csomag email sablon (amennyiben a csomagot GLS-el kézbesítjük) - Ebben az esetben Típushoz használjuk a Csomag információ email törzsszöveg1-et
  2. Személyes csomag átvétel email sablon (amennyiben a csomagot személyesen veszi át az ügyfél) - Ebben az esetben Típushoz használjuk a Csomag információ email törzsszöveg2-t
  3. Saját címkés csomag email sablon (amennyiben nem GLS által küldött adatok alapján hozzuk létre a címkét - Ebben az esetben Típushoz használjuk a Csomag információ email törzsszöveg3-t

...


Csomagkészítés folyamata


A csomagkezelés funkciót két külön folyamat során is használni tudjuk a rendszerben. 

...

Rendelés kiszedése


A Szállítás módnál (ha a rendelésen még nem adtuk meg) megadjuk a kívánt kiszállítási módot (esetünkben most a GLS-t), valamint a Kiszállítás dátumát (nem kötelező):


Rendelés kiszedése


Ezek után megnyitjuk a tételsort és visszaigazoljuk a kiszedett mennyiséget:


Rendelés kiszedése


Elmentjük a kiszedési listánkat és ezzel aktiváljuk az oldalon a további munkafolyamathoz szükséges menűpontokat:

Image Removed

A menüsorból menüpontokat, majd a kiválasztjuk a Kiszállítás készítése menütmenüpontot


Image RemovedImage Added

Rendelés kiszedése


Itt ellenőrizzük, hogy a Szállítás módja, valamint a Kiszállítás dátuma megfelelően ki legyen töltve:. A Kiszállítás dátumát mindig kötelező megadni, míg a Szállítási mód csak csomagkezelés esetén szükséges.


Kötelezően Kiszállítás kötelezően kitöltendő adatokadatai


Ezen az oldalon kel kell megadnunk az információt, hogy mennyi csomagban fogjuk teljesíteni a rendelést (esetünkben én ez most 3 csomagot állítok be):


Csomagok számának megadása


A tételek menüsorában (a 3 pontra kattintva) megnyitjuk a Csomagok menüpontot:



Csomagok Altab fül megnyitása


Majd a Csomag generálás parancsgombbal létrehozzuk a csomagazonosítókat. 


Legenerált csomagok listája


Warning
titleFontos

...

!

A csomagok súly és értékelosztását a rendszer a létrehozott csomagszámra arányosan osztja szét. Amennyiben eltérés van a valós adatokhoz képest, akkor ezt manuálisan kell korrigálni!



Láthatjuk, hogy létrejött három csomagazonosító, amelyeken a Címke státusz, a Csomag státusz és az Email státusz is 'Új' státusszal szerepel.

...

A hozzáadás parancsgombbal újabb csomagot fel tudunk venni, ha arra lenne szükség.



Újabb csomagok hozzáadása a kiszállításhoz


Az esetünkben 'Utánvétes' fizetésű fizetésel rendelkező csomagokat kezelünk. Az utánvétes csomagoknál az utánvét összegét minden esetben csak a vezér, vagyis az első csomagnál tüntetjük fel:.


Utánvét összeg a csomagokon


Amennyiben szükséges, akkor a tételsor kijelölésével lehetőségünk nyílik a törlésre is. 


Csomag törlése


Csomagfeladáshoz jelöljük ki a kívánt feladandó vagy minden akár sz összes csomagot:.


Csomagfeladás


Majd ezek után kattintsunk a Csomag feladás gombra. Itt felugrik egy ablak, amely megerősítést vár tőlünk, hogy csak a kijelölt csomag adatait küldjük át, vagy az összes csomagét. Szükség szerint eldönthetjük.

...

A feldolgozás után láthatjuk, hogy a Csomag státusz módosult Új státuszról Feladva státuszra.



Csomag címkéket úgy tudunk nyomtatni, hogy kijelöljük a tételsorokat, majd rákattintunk a Címke nyomtatás parancsgombra.

...

Itt a rendszer ismételten visszakérdez, hogy csak a kijelölt tételsor csomagjára, vagy minden csomagra nyomtassunk címkét.



Egy új felugró ablakban PDF formátumban megjelennek a kinyomtatható címkék.

Image Removed

Csomagcímkék nyomtatási képe

Itt kinyomtathatjuk a címkéket.

...

special@anonymous

...


Image Added

Csomagcímkék nyomtatási képe


A címkék uújanyomtatására is van lehetőség a Címkenyomztatás újbóli megnyomásával.


Ezek után, kiértesítjük Email-ben a vevőt a Csomagszám küldés parancsgombbal:



Ügyfél értesítő Email



Lehetőségünk Itt lehetőség van a levélbe a rendeléshez előzőleg feltöltött dokumentumok csatolására is.

...

Ezek után a Kiszállításunkat a Kiszállítás menüből Szállítólevél nyomtatással vagy Lezárással tudjuk lezárni.Image Removed

Warning
titleFontos!

A Kiszállítás lezárás történhet a csomagok generálása és feladása előtt és után is. 


Szállítólevél nyomtatás esetén kinyomtathatjuk a szállítólevelet


Image RemovedImage Added

Szállítólevél nyomtatási kép


Mindkét lépés után a Szállítási feladatunk lezárt státuszt kap.


Kiszállítási folyamatból indított csomagfeladás

...

Kiszállítás

...

Kiszállítási listaImage Removed

Kiszállítási lista

Kiválasztjuk a csomagfeladásra szánt szállítást és megnyitjuk:

Image Removed

Kívánt kiszállítás megnyitása

Megadjuk a szállítási módot, a Szállítás dátumát és a csomagok számát

 Image Removed

Kötelezően kitöltendő adatok

A tételek menüsorában (a 3 pontra kattintva) megnyitjuk a Csomagok menüpontot:

Image Removed

Csomagok Altab megnyitása

Majd a Csomag generálás parancsgombbal létrehozzuk a csomagazonosítókat.

Image Removed

Legenerált csomagok listája

Láthatjuk, hogy létrejött kettő csomagazonosító, amelyeken a Címke státusz, a Csomag státusz és az Email státusz is 'Új' státusszal szerepel.

Fontos: a csomagok súly és értékelosztását a rendszer a létrehozott csomagszámra arányosan osztja szét. Amennyiben eltérés van a valós adatokhoz képest, akkor ezt manuálisan kell korrigálni!

A hozzáadás parancsgombbal itt is fel tudunk venni újabb csomagokat, ha arra lenne szükség.

Ebben az esetben 'Átutalás (30 nap)' fizetési mód van kiválasztva a rendelésen, ezért a vezér (első) csomagra nem kerül fel utánvétes költség.

Image Removed

Image Removed

Ebben az esetben is lehetőségünk van a kijelölt csomagok törlésére.

Csomagfeladáshoz jelöljük ki a kívánt vagy minden csomagot:

Image Removed

Majd ezek után kattintsunk a Csomag feladás gombra. Itt felugrik egy ablak, amely megerősítést vár tőlünk, hogy csak a kijelölt csomag adatait küldjük át, vagy az összes csomagét. Szükség szerint eldönthetjük.

Image Removed

A feldolgozás után láthatjuk, hogy a Csomag státusz módosult Új → Feladva státuszra.

Image Removed

Csomag címkéket úgy tudunk nyomtatni, hogy kijelöljük a tételsorokat, majd rákattintunk a Címke nyomtatás parancsgombra.

Itt a rendszer ismételten visszakérdez, hogy csak a kijelölt tételsor csomagjára, vagy minden csomagra nyomtassunk címkét.

Image Removed

Egy új felugró ablakban megjelennek a kinyomtatható címkék.

Image Removed

Csomagcímkék nyomtatási képe

Itt kinyomtathatjuk a címkéket.

Hide If
special@anonymous
Fontos: Cimke újranyomtatási funkció nincs a rendszerben. Amennyiben szükség lenne címke újranyomtatásra akkor azt az Adminisztráció - Dokumentumkezelő - Csomagcimkék (jelenleg a labelPrint mappa) mappából tehetjük meg.

Láthatjuk, hogy a Címke státuszunk átváltott 'Nyomatva'-ra Ezek után, kiértesítjük Email-ben a vevőt a Csomagszám küldés parancsgombbal:

Image Removed

Image Removed

Ügyfél értesítő Email

Lehetőségünk van a levélbe a rendeléshez előzőleg feltöltött dokumentumok csatolására is.

Amennyiben a levelet elküldtük, akkor a csomag tételsoron az Email státuszunk 'Elküldve'-re módosul.

Image Removed

Ezek után a Kiszállításunkat a Kiszállítás menüből Szállítólevél - Nyomtatással vagy Lezárással tudjuk lezárni.

Image Removed

Szállítólevél nyomtatás esetén kinyomtathatjuk a szállítólevelet

Image Removed

Szállítólevél nyomtatási kép

Bármelyik lépés után a Szállítási feladatunk Lezárt státuszt kap.

...

státusz Lezárás vagy Nyomtatás után

Kiszállítási folyamatból indított csomagfeladás


A Kiszállításból indított csomagfeladás folyamata megegyezik a Rendelésből indított csomagfeladás folyamattal, annyi különbséggel, hogy ilyenkor nem történik rendelés rögzítés és a kiszedési lista készítés. 


Csomagkészítés a Csomagkezelés menüpontban