- Created by Lenzsér Adrienn, last modified by Smartfront User on Sep 14, 2022
You are viewing an old version of this page. View the current version.
Compare with Current View Page History
« Previous Version 3 Current »
Tartalomjegyzék
Keresés
Bevezetés
Jelen dokumentum célja a Shoprenter - SMARTFRONT ERP közötti interfész felhasználói folyamatainak leírása.
Szinkron folyamatok
A SMARTFRONT ERP rendszere a Shoprenter által kínált Shoprenter API-n keresztül biztosítja az online automatikus szinkronizációt, a Shoprenter Webshop és a SMARTFRONT rendszere között. Az interfész segítségével biztosítható hogy a két rendszer között folyamatos legyen az adatáramlás az adatok manuális "átemelése" nélkül. (Az adatáramlás természetesen a Shoprenter és SMARTFRONT szerverei között történik, a felhasználó a saját munkaállomásán ebből csak annyit érzékel, hogy a megadott adatok folyamatosan frissülnek a két rendszerében)
A Shoprenter API szolgáltatást csak a Gold és Platinum szolgáltatás nyújtja, ezért fontos hogy ha a két rendszert össze akarjuk kötni akkor a Shoprenterben ezekre a csomagokra kell előfizetni.
A két rendszer az alábbi adatokat szinkronizálja:
- Partnertörzs és címek szinkronja: 2 irányú szinkron: Bármelyik rendszerben történik változás ezt a másik rendszer automatikusan átveszi.
- Terméktörzs szinkron: 1 irányú csak SMARTFRONT → Shoprenter irány
- Készlet szinkron: 1 irányú csak SMARTFRONT → Shoprenter irány
- Rendelések kezelése: Shoprenter → SMARTFRONT irány: Új webshop rendelések automatikusan átveszi az "Elküldve" és "Függőben lévő" rendeléseket, és átállítja "Feldolgozás alatt"-raSMARTFRONT → Shoprenter irány: A lezárt rendelések státuszát átállítja a megfelelő státuszúra a Shoprenterben.
Beállítások
Beállítások a Shoprenter admin felületén
Az API eléréshez Gold, Platinum szintű előfizetés szükséges, ennek megléte esetén az admin felületen a Beállítások / Integrációk / API beállítások menüpontban engedélyezni kell az API státuszát, ugyanitt van megadva az API eléréséhez szükséges url, felhasználónév és jelszó.
Az interfész jelenleg csak a magyar nyelv használatát kezeli.
A szállítási és fizetési módokat engedélyezése a Beállítások / Bolt beállítások / Fizetési módok illetve Szállítási módok menüpontban lehetséges.
Az ÁFA kulcsokat a Beállítások / Bolt beállítások / Adó osztályok menüpontban kell megadni
Új rendelés állapotokatat a Beállítások / Bolt beállítások / Rendelés állapotok menüpontban lehetséges megadni.
A termékekhez tartozó kategóriákat (Bolt / Kategóriák), képeket (Bolt / Termékek / Termék / További képek), egyedi tulajdonságokat (Beállítások / Termék beállítások / Egyedi tulajdonságok) és típusokat (Beállítások / Termék beállítások / Termék típusok) csak a Shoprenter admin felületén lehet beállítani, azokat nem szinkronizáljuk.
A Bolt / Vevők menüpontban jelennek meg a regisztrált vásárlók, illetve a szinkron folyamat által felkerült vevők, a Termékek menüpontban a termékek, a Rendelések menüpontban a webshopon leadott rendelések.
Beállítások a SMARTFRONT admin felületen
Shoprenter webshop beállítások
Első lépésként fel kell venni az admin felületen a Webshop interfész / Shoprenter webshop beállítások menüpontban egy új webshop beállítást.
A beállítandó adatok:
- Webshop neve
- API URL - API elérés linke
- API felhasználónév
- API jelszó
- Vevőcsoport: Milyen vevő csoportba kerüljön az újonnan leszinkronizált vásárló a Shoprenter → SMARTFRONT szinkron során
- Partner kategória: Milyen kategóriában kerüljön az újonnan felszinkronizált vásárló a SMARTFRONT → Shoprenter szinkron során
- Dimenzió adatok: Rendelés szinkron során milyen dimenziók értékekkel töltsük fel a rendelést
- Webshop árlista azonosító: A webshopba feltöltött termékek árai, ha egy termék nem szerepel az árlistán akkor nem lesz rendelhető a termék
- Raktár: Rendelés és készletadatok szempontjából érdekes raktár
Ebben a menüpontban lehetőség van a szinkronok direkt indítására:
- A "Kapcsolat teszt" a API kapcsolatot ellenőrzi a megadott URL-en keresztül, és a beállított felhasználónévvel és jelszóval lekérdezi a Shoprenter webshop domainjeit, és siker illetve sikertelenség esetén is bejegyzést készít az interfész log táblába.
- A "Partner szinkron email alapján" a paraméterként megadott email cím alapján próbálja Shoprenterből a SMARTFRONTBA szinkronizálni a partnert.
- A "Rendelés szinkron külső azonosító alapján" a paraméterként kapott külső azonosító alapján szinkronizálja le a rendelést.
A "Készlet szinkron" módosítja a termékek mennyiségét, ha a termékhez tartozik mozgás.
A "Teljes készlet szinkron" gomb minden termék mennyiségét frissíti a shoprenterben, attól függetlenül, hogy volt-e mozgatva. Ezt főleg akkor kell használni, ha újonnan hoztuk létre a webshopot és már volt készletünk.
Interfész log képernyő
A szinkron elindulásáról és lefutásáról információkat az Interfész log képernyőn találhatunk. Ez elérhető az Adminisztráció / Interfész log menüpontból, vagy direkt a Webshop beállítás "Interfész log képernyő megnyitása" gombra kattintva.
Egy szinkron folyamatról az alábbi információkat tároljuk itt:
- a szinkron folyamat indulásának ideje
- a webshop neve
- a szinkron folyamat lefutásának ideje
- a webshop neve
- sikeresen szinkronizált elemek száma
- talált hibák száma
A talált hibákról részletesebb információkat a Szinkronizációs hibák képernyőn találunk.
Szinkron hibák képernyő
A szinkron folyamatok során talált hibák részletes logja. Ez elérhető az Webshop interfész / Szinkronizációs hibák menüpontból, vagy direkt a Webshop beállítás "Szinkron hibák képernyő megnyitása" gombra kattintva.
Egy hibáról az alábbi információkat tároljuk itt:
- Webshop neve
- Szinkron modul - Partner, Rendelés, Termék, Készlet, Általános lekérdezések (nyelv, ország stb)
- Szinkron típusa - lásd Hibaüzenetek
- Hibaszint
- Kapcsolódó azonosító - SMARTFRONT beli azonosító, partner azonosító, rendelés azonosító, termék azonosító
- Kapcsolódó leírás - SMARTFRONT beli azonosító, pl partner kód, vagy rendelés bizonylatszám, termékkód
- Külső azonosító - Shoprenter beli azonosító, pl vásárló azonosító
- email cím - ha meghatározható
- REST hívás URL-je
- Hibaüzenet - részletes hiba
Hibaüzenetek prioritása
Az előforduló hibákat lehetőség szerint próbáltuk kategóriákba szorítani. Lásd Függelék Hibaüzenetek. A Webshop interfész / Hibaüzenetek prioritása menüpontban lehetőségünk van az egyes típusokhoz hibaszintet rendelni.
Például lehet, hogy a "Technikai termék nem létezik" típusú hibák alacsony prioritásúak, mert nélkülük átjönnek a rendelések, csak nem vesszük fel például a Szállítási költséget Szolgáltatás típus rendelés tételként.
Ellenben a többszörös termék kód, más külső azonosítóval hiba kritikus, mert termékkód alapján nem tudjuk azonosítani a terméket.
A nem kategorizált szinkron hibák az összefoglaló "REQUEST_ERROR" - "Rest API hiba" kategóriába kerülnek. Ekkor, ha nincs más információ, az API hívás URL-je lehet támpont a hibakeresésben.
A lehetséges hibaszintek:
- Kritikus
- Magas
- Normál (alapértelmezett)
- Alacsony
Partner szinkron
Megkötések, előfeltételek
Az azonos nevű partnerek ellenőrzése folyamati paramétert ki kell kapcsolni.
Mivel a SMARTFRONT rendszere csak a partner szintjén jelöli a partner típusát (jogi- / magánszemély), és az adószámát, ezért, ha a Shoprenter vevő több különböző céghez tartozó címet ad meg, különböző adószámokkal, azt nem tudjuk kezelni.
Az első olyan Shoprenter címnél, ami jogi személyt jelöl, a partner típusát átállítjuk jogi személyre, és kitöltjük az adószám mezőt is. A többi jogi személy adószámát figyelmen kívül hagyjuk.
A partner mentésekor lefut az adószám validáció, és ha van már felvéve partner ezzel az adószámmal, akkor szinkronizáció "Partner mentés hiba" hibát jelez, a vásárlót nem menti el a SMARTFRONT rendszerébe.
Leírás
A partnerek szinkronja kétirányú.
Az első körben a Shoprenterből szinkronizáljuk le a SMARTFRONT rendszerébe az újonnan regisztrált, vagy az utolsó szinkron óta módosított vásárlókat. A szinkron szempontjából az egyedi azonosító Shoprenter vásárló azonosító, melyet a SMARTFRONT rendszerében is eltárolunk a "Külső rendszerbeli egyedi azonosító" mezőben. Másodlagos azonosító a vásárló email címe. Bár a Shoprenter webshopban a email cím egyedi, a SMARTFRONTBAN több partnernek is lehet ugyanaz az alapértelmezett email címe. Ekkor nem tudjuk egyértelműen meghatározni a partnert, megkíséreljük a találtak közül az elsőhöz hozzákötni a partnert. A szinkron folyamatának pontos leírása a Függelék Partner szinkron folyamatábra pontjában található.
Mező megfeleltetés
Partner mező megfeleltetés: (Shoprenter mezőnév: leírás - SMARTFRONT mezőnév: leírás)
- firstname: Vezetéknév - name: teljes név
- lastname: Keresztnév - name: teljes név
- email: Email cím - email: Email cím
- telephone: Telefonszám - phone: Telefonszám
- fax: Fax - fax: Fax
- password: bcrypt jelszó - nem tároljuk: időbélyeg
- newsletter: hírlevél feliratkozás - sendNewsletter: hírlevél
- status: státusz - inactive: fordított flag - nem inaktív
- approved: engedélyezett-e - webshopLogin: webshopon beléphet
- freeShipping: ingyenes szállítás - nem tároljuk: nem
- customerGroup: vásárlói csoport linkje - customerGroupName: vevőcsoport név alapján létrehozzuk, vagy lekérdezzük
Módosítható mezők:
- email: Email cím
- telephone: Telefonszám
- newsletter: hírlevél feliratkozás
- status: státusz
- approved: engedélyezett-e
- customerGroup: vásárlói csoport linkje
Vevő létrehozásakor nem töltjük:
- defaultAddress: alapértelmezett cím linkje
- addresses: címek linkje
- loyaltyPoints: hűségpontok linkje
Partner cím mező megfeleltetés: (Shoprenter mezőnév: leírás - SMARTFRONT mezőnév: leírás)
- firstname: Vezetéknév - name: teljes név
- lastname: Keresztnév - name: teljes név
- type: Vásárló típusa - partner isCorporation mezője, alapértelmezetten "Magánszemély", ld. megjegyzés
- taxnumber: Adószám - partner taxnumber mezője, alapértelmezetten üres, ld. megjegyzés
- company: Cégnév - description: leírás
- address1 és address1: Utca, házszám, Kiegészítő címadatok - publicLand: Közterület neve
- postcode: Irányítószám - zipCode: Irányítószám
- city: Város - placeName: Város
- telephone: telefon - új elérhetőség
- customer: vásárló linkje
- country: ország linkje - kód alapján lekérdezzük és töltjük
Módosítható mezők: minden mező módosítható, a fentieknek megfelelően.
Termék és készlet szinkron
Megkötések, előfeltételek
Termék
Szükséges adókulcs és ország beállítása a Shoprenteren. Ha a termékhez még nem tartozik Shoprenter termék, akkor létrehozunk egyet. Ehhez egyedül a termékkód (Shoprenteren Sku) mező töltöttsége szükséges.
Ha az adott termékkóddal már létezik termék a Shoprenterben, megpróbáljuk összekötni a két entitást. Ha több termék is létezik ezzel a termékkóddal, akkor SKU_EXISTS_WITH_FOREIGN_ID hibát veszünk fel a logba.
Készlet:
A szinkron csak normál státuszú, termék típusú termékeket szinkronizál. A "teljes készlet szinkron", mozgásoktól és módosításoktól függetlenül szinkronizálja az összes termék készletét. Ez több mint 10 000 termék esetén akár 20 percig is eltarthat. A "készlet szinkron" összegyűjti azokat a termékeket, amelyekhez tartozik mozgás a legutolsó készlet szinkron óta és csak azokat módosítja.
Leírás
Termék
Azokat a termékeket küldjük fel, amelyek módosítva lettek a legutolsó termék szinkron óta, illetve azokat amelyekhez tartozik ár a webshop beállításokban választott árlistában és az módosult. Ha a terméklapon ki van töltve a beszállítói ár, akkor a megadott adókulccsal kalkuláljuk belőle a költség mezőt, különben a termék egységárát használjuk, melyet szintén az adókulcson keresztül bruttósítunk. A bruttó ár kalkulációjához, a nettó ár és az árszorzó mezőket töltjük fel a SMARTFRONT termékből.
A Shoprenter termékhez tartozik linkelve egy nyelv és egy termékleírás is. A termékleírás tárolja, a megnevezéshez tartozó mezőket. Ezeket a termék szinkron alatt töltjük.
Készlet
Mivel a "teljes készlet szinkron" az összes termék készletét frissíti, így ez a funkció arra való, hogy az induló készletet feltöltsük a Shoprenterre. A későbbiekben elég a "készlet szinkron" funkció használata amely csak a mozgatott termékeket küldi fel. Ütemezett feladatként is csak ez a szinkron fut le.
Mező megfeleltetés
Shoprenter SMARTFRONT ERP
mezőnév: leírás - mezőnév: leírás
Product
- id: Termék azonosító. Az OuterID módosítására. - foreignId: idegen kulcs
- sku: Cikkszám. - productCode: termékkód
- gtin: Vonalkód/GTIN Azonosító - barCode: vonalkód
- price: Nettó ár.- Price.price: ár
- cost: Költség.- acquisition: bázis ár vagy unitPrice: egységár
- multiplier: Árszorzó - Price.priceMultiplier: szorzó
- taxClass: Áfa kulcs linkje. - vatRate:Adó mértéke
- stock1: Raktár 1 készlet.- Inventory objektumból kalkulálva (quantity)
Product Description
- name:Név.- name:név
- metaDescription:Meta leírás.- description:leírás
- shortDescription:Rövid leírás.- description:leírás
- description:Hosszú Leírás.- longDescription:hosszú leírás
Rendelés szinkron
Megkötések, előfeltételek
A Shoprenter admin felületén a Beállítások / Bolt beállítások / Rendelés állapotok menüpontban a "Függőben lévő", az "Elküldve", a "Feldolgozás alatt" és a "Teljesítve" állapotoknak kötelezően szerepelniük kell.
A bankkártyás fizetés (azonnali fizetés) kezelésére a Shoprenterben egy új állapotot kell bevezetni - pl.: Bankkártyás fizetés.
Az összes fizetési mód, amely nem bankkártyás fizetési tranzakció, "Rendelés állapota" mezője legyen "Függőben lévő", vagy "Elküldve".
A bankkártyás fizetési módoknál, pl.: "OTP bankkártyás fizetés", "CIB bankkártyás fizetés", stb., a "Rendelés állapota" mezője legyen az új státusz, a "Befizetett rendelés állapota" mező pedig legyen "Függőben lévő", vagy "Elküldve".
A szállítási és fizetési feltételek nem kerülnek szinkronizálásra. A Shoprenter admin felületén engedélyezett Fizetési módoknak szerepelnie kell a SMARTFRONT ERP rendszerben is.
Ennek szerkesztésére a Webshop interfész / Szállítási és fizetési feltételek menüpontban a Fizetések fülön van lehetőség.
Leírás
A rendelés folyamata
A beérkezett rendelések státusza "Függőben lévő", vagy "Elküldve", kivéve a bankkártyás fizetési módoknál, ahol a státusz az újonnan bevezetett státusz. Az ilyen új státuszú rendeléseket nem hozzuk át egészen addig, amíg azok "Függőben lévő", vagy "Elküldve" státuszba nem kerülnek, mivel ekkor történt sikeres fizetési tranzakció.
A "Függőben lévő", vagy "Elküldve" státuszú rendeléseket szinkronizáljuk le a SMARTFRONTBA. Ezek "Új" státuszba kerülnek, illetve a Shoprenterben "Feldolgozás alatt" jelenik meg
Ezek után megkezdjük az SMARTFRONT ERP-ben a rendelés feldolgozását, sorrendben a következő státuszokkal:
- Visszaigazolt - opcionális
- Kiszedés alatt
- Kiszedve
- Részlegesen kiszállítva - opcionális
- Lezárt
A lezárt, sikeresen feldolgozott rendeléseket vissza szinkronizáljuk a Shoprenterbe "Teljesítve" státusszal.
Ha a rendelést az ERP-ben valamilyen okból zártuk le, akkor ezek is vissza szinkronizáljuk a Shoprenterbe. A rendelés státusza ekkor a lezárás oka lesz. A lezárás okait az ERP-ben az Adminisztráció / Alapadatok / Értékesítési adatok / Rendelés lezárásának okai pontban vehetjük fel.
A lezárás okainak megfelelő státuszokat a Shoprenter admin felületén a Rendelés állapotok menüpontban kell felvenni.
Ilyenek lehetnek például a "Visszaküldve", "Elutasítva", "Törölve", stb státuszok.
Partner adatok
Névtelen rendelésnél: létrehozunk egy partnert adott névvel, a webshop beállításokban megadott vevő kategóriával, az email címmel, ami nem léphet be a webshopba. Felvesszük a szállítási és számlázási címet a partner címei közé.
Nem névtelen rendelésnél: Lefuttatunk egy partner szinkront Shoprenterből SMARTFRONTBA a vásárlóra.
Mező megfeleltetés
Shoprenter mezőnév: leírás - SMARTFRONT mezőnév: leírás
Rendelés
- id: Rendelés azonosító - foreignId: idegen kulcs
- innerId: Rendelés belső azonosító - foreignCode: idegen kód
- status: "Függőben lévő", vagy "Elküldve" státusz - status: "Új"
- currency: Pénznem linkje - currencyCode, currencyRate: deviza, árfolyam - a linkből meghatározzuk a pénznemet és az árfolyamot
- csak SMARTFRONTBAN beállított mezők:
- channel: csatorna - Webshop
- companyId: cég - admin user cége
- orderDate: rendelés dátuma - szinkronizálás időpontja
- storageId: raktár - beállításokban megadott
- shoprenterWebshopId: webshop beállítás azonosító
- shoprenterWebshopName: webshop beállítás webshop név
- dimenzió adatok a webshop beállításban megadottak
Rendelés tételek
- sku: termékkód - ebből meghatározzuk a SMARTFRONT terméket és feltöltjük annak adataival:
- productId: termék azonosító
- productCode: termékkód
- productName: termék név
- productTypeCode: termék típusa
- dimenzió adatok
- inventoryType: készlet típus
- unit - mennyiségi egység
- displayUnit - mennyiségi egység
- vatRate - Áfa kulcs
- vatId - Áfa azonosító
- vatCode - Áfa kód
- vatRemark - ÁFA komment
- storageId: raktár - beállításokban megadott
Árak
- price: nettó egységár - unitPrice: nettó egységár + ÁFA kód alapján a grossUnitPrice: bruttó egységár
- total: nettó ár - netPrice: nettó ár + ÁFA kód alapján a grossPrice: bruttó ár
- originalPrice: eredeti ár - displayOriginalPrice: eredeti egységár nettó (kedvezmény nélkül) + ÁFA kód alapján a originalPrice: eredeti bruttó ár
- unitPrice: nettó egységár - displayUnitPrice: kedvezményes egységár
További tételek
- szállítási költség technikai termék - csak akkor adjuk hozzá a tételekhez ha a szállítás költsége nagyobb mint nulla
- fizetési költség technikai termék - csak akkor adjuk hozzá a tételekhez ha a fizetés költsége nagyobb mint nulla
Függelék
Hibaüzenetek
- Nem létező email cím - EMAIL_NOT_EXISTSA Webshop interfész / Shoprenter webshop beállítások menüpontból indított "Partner szinkron email cím alapján" művelet során megadott email cím nem létezik a Shoprenterben.
- Partnerek azonos email címmel, de más külső azonosítóval - EMAIL_EXISTS_WITH_FOREIGN_IDShoprenter → SMARTFRONT: Az email cím már szerepel a SMARTFRONT rendszerében, de a külső azonosító egy másik vásárlóra mutat (adathiba).SMARTFRONT → Shoprenter: A Shoprenterben szerepel az email cím, de a külső azonosítója partnernek egy másik vásárlóra mutat (adathiba).
- Hiányos partner adatok - PARTNER_VALIDATE_ERROR Hiányos partner adatok - jellemzően hiányzó telefonszám
- Vevő létrehozás / módosítás hiba - POST_PARTNER_ERRORA Vásárló létrehozása API hívás hibával tért vissza
- Partner mentés hiba - SAVE_PARTNER_ERRORA partner mentése a SMARTFRONT rendszerben hibát jelzett. Például: már létező adószám
- Nem létező külső azonosító - FOREIGN_ID_NOT_EXISTSA SMARTFONTBAN tárolt idegen kulccsal nem található vásárló a Shoprenterben (adathiba)
- Többszörös partner adószám - PARTNER_MULTIPLE_TAXNUMBERA vásárló cím típusa Jogi személy, de már van a partnerhez mentett adószám, és az nem egyezik meg a kapott adószámmal, ezt jelezzük hibaként, de a szinkronban tovább megyünk
- Partner cím mentés hiba - SAVE_PARTNER_ADRESS_ERROR Partner címének mentése a SMARTFRONT rendszerben hibát jelzett. Például: cím duplikáció hiba
- Hiányos cím adatok - PARTNER_ADDRESS_VALIDATE_ERROR Hiányos cím adatok, legalább egy kötelező mező nincs kitöltve
- Cím létrehozás / módosítás hiba - POST_ADDRESS_ERRORA Vásárló címének létrehozása API hívás hibával tért vissza.
- Termékek azonos termék kóddal, de más külső azonosítóval - SKU_EXISTS_WITH_FOREIGN_IDA Shoprenterben szerepel az termékkód, de a külső azonosítója terméknek egy másik shoprenter termékre mutat (adathiba).
- Hiányos termék adatok - PRODUCT_VALIDATE_ERROR Hiányos termék adatok, legalább egy kötelező mező nincs kitöltve
- Termék létrehozás / módosítás hiba - POST_PRODUCT_ERRORA termék létrehozása API hívás hibával tért vissza.
- Termék mentés hiba - SAVE_PRODUCT_ERROR Termék mentése a SMARTFRONT rendszerben hibát jelzett.
- Termékleírás validálás hiba - PRODUCT_DESCRIPTION_VALIDATE_ERROR Hiányos termék leírás adatok, legalább egy kötelező mező nincs kitöltve
- Termékleírás létrehozás / módosítás hiba - POST_PRODUCT_DESCRIPTION_ERRORA termék leírás létrehozása API hívás hibával tért vissza.
- Készlet szinkron hiba - POST_INVENTORY_ERROR
- Rendeléshez üres tétellista - ORDER_PRODUCT_LIST_EMPTYA Shoprentertől kapott rendelésnek nincsenek tételei
- Termékkód nem létezik - PRODUCT_CODE_NOT_EXISTSA Shoprentertől kapott rendelésnek egyik tételének termékkódja nem taláható meg a SMARTFRONT rendszerében.
- Fizetési mód nem meghatározható - PAYMENT_METHOD_ERROR
- Szállítási mód nem meghatározható - SHIPMENT_METHOD_ERROR
- Technikai termék nem létezik - TECHNICAL_PRODUCT_NOT_EXISTSA szállítási költség, illetve a fizetési költség számlán való szerepeltetéséhez szükséges technikai "Szolgáltatás" típusú termékek.
- Rendelés mentés hiba - SAVE_ORDER_ERRORA rendelés mentése a SMARTFRONT rendszerben hibát jelzett.
- Rest API hiba - REQUEST_ERROR MInden egyéb, a fenti kategóriákban nem besorolt hiba
Partner szinkron folyamatábra
Shoprenter → SMARTFRONT
SMARTFRONT → Shoprenter
- No labels