Készletkezelési alapadatok

A készletkezelési alapadatokban olyan paramétereket rögzíthetünk a készletkezeléssel kapcsolatban, amelyek a készletkezelés tevékenységünket szabályozzák.

A felület négy altabbal rendelkezik:

  1. Minőségbiztosítási feladat típus
  2. Raktári kiadás költséghely
  3. Egyéb felosztandó költségek
  4. EKAER

Minőségbiztosítási feladat típus

Minőségbiztosítási feladattípus meghatározásánál raktáranként tudjuk meghatározni, hogy melyik bevét típusnál milyen Minőségbiztosítási feladat típust engedélyezünk a bevételezett terméknél, 

A Minőségbiztosítási feladat típusok lehet:

  1. Nincs
  2. Selejt arány meghatározás
  3. Sarzs minősítés
  4. Go/ No Go átvét

Az oldalon tudunk Új kategóriát felvenni, Törölni vagy megnyitva a meglévő kategóriánkat módosítani.

Raktári kiadás költséghely

A raktári kiadás költséghely tabon tudjuk beállítani, hogy raktári kiadás során, mely Termékkönyvelési csoport, melyik Főkönyvre könyvelődjön.

Megadjuk a Raktári kiadás költséghely megnevezését, majd a termékkönyvelési csoporthoz hozzárendeljük a megfelelő főkönyveket.

Költséghelyet tudunk felvenni újat, vagy szükség esetén módosítani. Törlésre nincs lehetőség.

Egyéb felosztandó költségek

Az egyéb felosztandó költségek tabon tudjuk felvenni azokat a költségeinket, amelyek a termékeket közvetve érintenek, de mégis szeretnénk ezeket a későbbiekben elszámolni.

Ilyen lehet többek között az Adminisztrációs, Raktári mozgatás, Vám és egyéb költségünk, amely a termékkel kapcsolatban felmerül.

Ezeket a költségeket a Készletkezelés - Költségfelosztás menüben tudjuk hozzárendelni a megfelelő számlákhoz.

EKAER

Az EKAER tabon tudjuk beállítani azokat az értékeket, amelyek az aktuális EKAER jelentési kötelezettségünket határozzák meg. Jelen pillanatban a NAV az EKAER jelentések esetében két kategóriát határoz meg:

  1. Egyéb kockázatos termék
  2. Kockázatos termék

Az egyéb kockázatos termék esetén a jelentési kötelezettség 1.000.000 Ft vagy 1000 kg. A kockázatos termék esetében 500.000 Ft, vagy 500 kg.

Egyéb kategóriák felvételére, a későbbi EKAER kezelési folyamat végett nincs lehetőség. Amennyiben a jelenlegi jogszabály változna, akkor ezt a Smartfront ERP munkatársainak segítségével tehetik meg.

  • No labels