A csomagkezelési funkció célja, hogy a megadott szállítmányozó partnert értesítsük az általunk feladandó csomagokról, majd a tőle kapott csomagazonosítók alapján elkészítsük a csomagcímkéket. Ez mellett értesítsük a vevőt a kiszállítási adatokról, illetve a csomag aktuális státuszáról.
Beállítandó paraméterekA csomagkezeléshez a rendszerben több paramétert be kell állítani. Az Adminisztráció / Dokumentumkezelőben létre kell hoznunk egy Csomagcímkék mappát, amelybe a visszaküldött PDF állományokat tároljuk le: Az Adminisztráció / Folyamati paraméterekben be kell állítanunk a következő paramétereket:
A GLS inetrfész esetén pár további folyamati paramétert is be kell állítanunk: 2. GLS_INTERFASCE_USEPRODUCTION: FALSE esetén a MyGLS tesztrendszernek küldjük az adatokat. Éles GLS kapcsolathoz True-ra kell állítanunk a státuszt. 3. GLS_INTERFASCE_USERNAME: MyGLS felhasználónév. Ez tartalmazza a GLS felé megadott email címet is. 4. GLS_INTERFASCE_PASSWORD: MyGLS jelszó. A GLS kommunikációhoz szükséges jelszó. 5. GLS_INTERFASCE_CLIENTNUMBER: 1, sok nulla és még néhány szám. |
Az Értékesítés/Értékesítési alapadatok Szállítási módok fülön kell rögzíteni.
Szállítási módok beállítása
Szállítási mód rögzítése
Az Adminisztráció / Adminisztrációs alapadatok menüben a Bizonylatszámok fülön be kell rögzítenünk a címkékhez tartozó paraméterezést.
Csomagazonosítószám beállítása
Esetünkben CSOM előtaggal és hat numerikus karakterrel vettük fel:
Csomagazonosítószám beállítása
A nyomtatvány szövegeknél lehet rögzíteni a az email sablon szöveget, amit az email küldésnél automatikusan előtöltünk, ha az hozzá van rendelve a csomag szállítási módjához.
3 különböző sablon rögzíthető.
Email sablon szövegek beállítása
|
A csomagkezelés funkciót két külön folyamat során is használni tudjuk a rendszerben.
Megnyitjuk az Értékesítés / Rendelések menüt.
Rendelések listája
Az új gombbal létrehozunk egy új rendelést. A rendelésen megadjuk a kötelező mezők adatait (sárgával jelölve) és ha már tudjuk, akkor a Szállítás módját is.
Új rendelés létrehozása
Tételekhez felvesszük az értékesíteni kívánt terméket:
Tételek felvétele rendelésbe
A felvett adatokkal elmentjük a rendelésünket. A menü sorban az eddig inaktív gombok aktiválódnak a további munkafolyamathoz. Rendelésünk státusza: Új.
Rendelés rögzítése
Ezek után a Készletkezelés menüből rákattintunk a Kiszedési lista készítése menüre, majd elvégezzük a kiszedést.
Rendelés kiszedése
A Szállítás módnál () megadjuk a kívánt kiszállítási módot (esetünkben most a GLS-t), valamint a Kiszállítás dátumát:
Ezek után megnyitjuk a tételsort és visszaigazoljuk a kiszedett mennyiséget:
Elmentjük a kiszedési listánkat és ezzel aktiváljuk az oldalon a további munkafolyamathoz szükséges menűpontokat:
A menüsorból kiválasztjuk a Kiszállítás készítése menüt.
Itt ellenőrizzük, hogy a Szállítás módja, valamint a Kiszállítás dátuma megfelelően ki legyen töltve:
Kötelezően kitöltendő adatok
Ezen az oldalon kel megadnunk az információt, hogy mennyi csomagban fogjuk teljesíteni a rendelést (esetünkben én most 3 csomagot állítok be):
Csomagok számának megadása
A tételek menüsorában (a 3 pontra kattintva) megnyitjuk a Csomagok menüpontot:
Csomagok Altab megnyitása
Majd a Csomag generálás parancsgombbal létrehozzuk a csomagazonosítókat.
Legenerált csomagok listája
Fontos: a csomagok súly és értékelosztását a rendszer a létrehozott csomagszámra arányosan osztja szét. Amennyiben eltérés van a valós adatokhoz képest, akkor ezt manuálisan kell korrigálni!
Láthatjuk, hogy létrejött három csomagazonosító, amelyeken a Címke státusz, a Csomag státusz és az Email státusz is 'Új' státusszal szerepel.
A hozzáadás parancsgombbal újabb csomagot fel tudunk venni, ha arra lenne szükség.
Az esetünkben 'Utánvétes' fizetésű csomagokat kezelünk. Az utánvétes csomagoknál az utánvét összegét minden esetben a vezér, vagyis az első csomagnál tüntetjük fel:
Amennyiben szükséges, akkor a tételsor kijelölésével lehetőségünk nyílik a törlésre is.
Csomagfeladáshoz jelöljük ki a kívánt vagy minden csomagot:
Majd ezek után kattintsunk a Csomag feladás gombra. Itt felugrik egy ablak, amely megerősítést vár tőlünk, hogy csak a kijelölt csomag adatait küldjük át, vagy az összes csomagét. Szükség szerint eldönthetjük.
A feldolgozás után láthatjuk, hogy a Csomag státusz módosult Új → Feladva státuszra.
Csomag címkéket úgy tudunk nyomtatni, hogy kijelöljük a tételsorokat, majd rákattintunk a Címke nyomtatás parancsgombra.
Itt a rendszer ismételten visszakérdez, hogy csak a kijelölt tételsor csomagjára, vagy minden csomagra nyomtassunk címkét.
Egy új felugró ablakban megjelennek a kinyomtatható címkék.
Csomagcímkék nyomtatási képe
Itt kinyomtathatjuk a címkéket.
Fontos: Cimke újranyomtatási funkció nincs a rendszerben. Amennyiben szükség lenne címke újranyomtatásra akkor azt az Adminisztráció - Dokumentumkezelő - Csomagcimkék (jelenleg a labelPrint mappa) mappából tehetjük meg. |
Ezek után, kiértesítjük Email-ben a vevőt a Csomagszám küldés parancsgombbal:
Ügyfél értesítő Email
Lehetőségünk van a levélbe a rendeléshez előzőleg feltöltött dokumentumok csatolására is.
Amennyiben a levelet elküldtük, akkor a csomag tételsoron az Email státuszunk 'Elküldve'-re módosul.
Ezek után a Kiszállításunkat a Kiszállítás menüből Szállítólevél nyomtatással vagy Lezárással tudjuk lezárni.
Szállítólevél nyomtatás esetén kinyomtathatjuk a szállítólevelet
Szállítólevél nyomtatási kép
Mindkét lépés után a Szállítási feladatunk lezárt státuszt kap.
Amennyiben már egy létrehozott kiszállítási igényből szeretnénk csomagfeladást létrehozni, akkor megnyitjuk a Készletkezelés - Kiszállítás menüpontot.
Kiszállítási lista
Kiválasztjuk a csomagfeladásra szánt szállítást és megnyitjuk:
Kívánt kiszállítás megnyitása
Megadjuk a szállítási módot, a Szállítás dátumát és a csomagok számát
Kötelezően kitöltendő adatok
A tételek menüsorában (a 3 pontra kattintva) megnyitjuk a Csomagok menüpontot:
Csomagok Altab megnyitása
Majd a Csomag generálás parancsgombbal létrehozzuk a csomagazonosítókat.
Legenerált csomagok listája
Láthatjuk, hogy létrejött kettő csomagazonosító, amelyeken a Címke státusz, a Csomag státusz és az Email státusz is 'Új' státusszal szerepel.
Fontos: a csomagok súly és értékelosztását a rendszer a létrehozott csomagszámra arányosan osztja szét. Amennyiben eltérés van a valós adatokhoz képest, akkor ezt manuálisan kell korrigálni!
A hozzáadás parancsgombbal itt is fel tudunk venni újabb csomagokat, ha arra lenne szükség.
Ebben az esetben 'Átutalás (30 nap)' fizetési mód van kiválasztva a rendelésen, ezért a vezér (első) csomagra nem kerül fel utánvétes költség.
Ebben az esetben is lehetőségünk van a kijelölt csomagok törlésére.
Csomagfeladáshoz jelöljük ki a kívánt vagy minden csomagot:
Majd ezek után kattintsunk a Csomag feladás gombra. Itt felugrik egy ablak, amely megerősítést vár tőlünk, hogy csak a kijelölt csomag adatait küldjük át, vagy az összes csomagét. Szükség szerint eldönthetjük.
A feldolgozás után láthatjuk, hogy a Csomag státusz módosult Új → Feladva státuszra.
Csomag címkéket úgy tudunk nyomtatni, hogy kijelöljük a tételsorokat, majd rákattintunk a Címke nyomtatás parancsgombra.
Itt a rendszer ismételten visszakérdez, hogy csak a kijelölt tételsor csomagjára, vagy minden csomagra nyomtassunk címkét.
Egy új felugró ablakban megjelennek a kinyomtatható címkék.
Csomagcímkék nyomtatási képe
Itt kinyomtathatjuk a címkéket.
Fontos: Cimke újranyomtatási funkció nincs a rendszerben. Amennyiben szükség lenne címke újranyomtatásra akkor azt az Adminisztráció - Dokumentumkezelő - Csomagcimkék (jelenleg a labelPrint mappa) mappából tehetjük meg. |
Láthatjuk, hogy a Címke státuszunk átváltott 'Nyomatva'-ra Ezek után, kiértesítjük Email-ben a vevőt a Csomagszám küldés parancsgombbal:
Ügyfél értesítő Email
Lehetőségünk van a levélbe a rendeléshez előzőleg feltöltött dokumentumok csatolására is.
Amennyiben a levelet elküldtük, akkor a csomag tételsoron az Email státuszunk 'Elküldve'-re módosul.
Ezek után a Kiszállításunkat a Kiszállítás menüből Szállítólevél - Nyomtatással vagy Lezárással tudjuk lezárni.
Szállítólevél nyomtatás esetén kinyomtathatjuk a szállítólevelet
Szállítólevél nyomtatási kép
Bármelyik lépés után a Szállítási feladatunk Lezárt státuszt kap.