A WaProM-ban létrehozott 3D modellel az a célunk, hogy egy olyan interaktív és korszerű látványvilággal bíró felületet adjunk a felhasználók kezébe, melyet napi szintű raktári feladatok elvégzésére, akár munkafelügyeletre és időszakos szintű adatelemzésre, illetve a későbbiekben szimulációs tervek futtatására is egyaránt alkalmas.
A menüpont megnyomása után egy új böngészőablak nyílik meg amiben a TDPatcher program elindulását kezdeményezhetjük a feltett kérdésre válaszolva (’A TDPathcer megnyitása’), ami egy külső program.
A TDPatcher program indulása
A Patcher-ben három funkciógomb közül választhatunk, és egy gombra rámozgatva a mutatót annak a színe világoskékre változik.
A TDPatcher felülete
1. Frissítések ellenőrzése
Abban az esetben, ha a gomb narancssárga színű, akkor új 3D verzió került élesítésre és ekkor a funkciógombot megnyomva a központi FTP szerverről letölti a felhasználó az új verziót. Ha viszont szürke a gomb, akkor nincs új 3D verzió és el lehet indítani a kliensprogramot.
2. Frissítés majd később Frissítés mindenképpen
Ezt a funkciógombot megnyomva akkor is letöltésre kerül a központi FTP szerverről a 3D kliensprogram, ha ezt a Frissítések ellenőrzése gomb színe nem indokolná.
A letöltés állapotát a gombok alatti folyamatjelzőn láthatjuk.
Ha a folyamatjelző a végére ér akkor az Indítás gombbal indíthatjuk a kliensprogramot.
3. Indítás
A gomb nevében az Indítás szó után kapcsos zárójelben mindig látható, hogy melyik rendszerből indítjuk el a 3D kliens programot. Példánkban a [Staging] olvasható, tehát a Staging rendszerben indul el a 3D kliensprogram ezt a gombot megnyomva.
A 3D kliensprogram – a Unity – teljes képernyős módban a következő képernyővel indul el, azaz ilyenkor a WaProM „eltűnik” a képernyőről.
A felület jobb alsó részén kiírásra kerül a 3D modell aktuális verziószáma (3Dv1.2.3.1).
Bejelentkezés a programba automatikusan történik, de ha valamilyen oknál fogva ez nem történne meg, akkor a rendszer erről tájékoztató üzenetet küld. („Nem sikerült sessionID-val bejelentkezni, bejelentkezés szükséges.”)
A sikertelen automatikus bejelentkezés figyelmeztető ablaka.
A tájékoztató üzenetet OK-val fogadjuk el, majd a WaProM-ban használt adatainkkal jelentkezzünk be a 3D programba.
Bejelentkezés a 3d kliensbe.
A belépést követően a felhasználó által elérhető raktár 3D modelljének a betöltésére kérdez rá a rendszer.
Amennyiben az Igen gombot nyomjuk meg, akkor betöltődik a depó 3D modellje, viszont, ha a Vissza gombot nyomjuk meg, akkor pedig nem.
Ebben az esetben a képernyő tetején lévő Raktár választó funkciógomb megnyomásával tud a felhasználó egy másik raktárt kiválasztani azon raktárak közül, amelyekhez belépéséhez jogosultsággal rendelkezik.
A raktárválasztó
A modell feldolgozza a Wapromból elérhető adatokat.
Első lépésként az állványok adatait dolgozza fel.
Második lépésként pedig a megjelenítés kiszámítása (renderelés) történik meg.
Az adatfeldolgozás befejeződését a Raktár betöltés kész felirattal jelzi a rendszer, és ezután már megkezdhető a munka a depóban.
A betöltött raktár még a layout kirajzolása előtt.
A 3D vizualizáció használatához külön jogosultság és funkció-jogosultság szükséges, amelyet a szerepkörök menüpont alatt kezelhetünk.
Kérjük, hogy a jogosultságok beállítása előtt konzultáljon tanácsadónkkal! |