Bevezetés


Az elektronikus adatcsere (Electronic data interchange (EDI)) szigorúan strukturált üzeneteknek számítógépek közötti, emberi közreműködés nélkül megvalósított cseréje.  Az EDI alkalmazható a gyártó és kereskedő közötti rendelési információk cseréjére, csak úgy, mint a számlázás területén. Ebben az esetben az elektronikus számlák valós időben kerülnek feladásra, azonnal ellenőrizhetők és feldolgozhatók.


EDI kapcsolat előnyei:


Az EDI-hez kapcsolódóan a Smartfront ERP-ben jelenleg két folyamat van:


Bár az EDI egységes szabvány is lehetne, de a valóságban mindig van egy köztes szolgáltató, aki megcsinálja a vevők és eladók között átadott üzenet megfelelő formátumra történő alakítását.

A rendelés fogadó interfészünk a BISNet szolgáltató formátumát követi, a számla küldő interfészünk pedig a Maxonis formátumát. 

Az EDITEL szolgáltatóval minden formátumunk egyezik!


Alapbeállítások


Ahhoz, hogy az EDI kapcsolatot létre tudjuk hozni, szükséges a megfelelő folyamati paraméterek beállítása. Ezt a Smartfront Kft. munkatársai végzik, kérjük, hogy bevezetési igény esetén keresse Support munkatársainkat!

Az EDI kapcsolat a termék része, de bekapcsolása, beállítása díjazás ellenében történik.


Folyamati paraméterek beállítása


EDI_INVOICE_SEND_IBAN_AND_SWIFT - Fals

  • Azt lehet vele beállítani, hogy küldjük-e az EDI számla interfészen a bankszámla IBAN és SWIFT kódjait.


EDI_INVOICE_SEND_REGISTRATION_NUMBERS - Fals

  • Azt lehet vele beállítani, hogy küldjük-e az EDI számla interfészen a vevő és számlakiállító cégjegyzék számait ..


EDIORDER_UNITPRICE_MODE - Document

  • DOCUMENT: akkor az edi rendeléssel beérkező arat tesszük a rendelésre (ilyenkor a fájlból vesszük az árat, és azt állítjuk be a rendelés tételre )
  • a CALCULATED-re állítva vesszük árlistából, ilyenkor kell legyen árlista, különben nem töltjük be a fájlt (nem jön ár a rendeléssel és az árlistán lévő árat vesszük figyelembe. )