Bevezetés
Az Adminisztráció menüpontban tudunk beállítani, módosítani számos olyan alapadatot, amely a rendszer működéséhez elengedhetetlen, illetve amelyekkel a rendszer leginkább testre szabható.
Cégek
Ezen a felületen szükséges a saját cégünk adatait beállítani. Az első alapbeállítást a Smartfront Kft. munkatársai elvégzik, azonban, ha új céget szeretnénk felvinni, vagy módosítanánk a már felvitt adatokat, akkor azt ebben a menüpontban tudjuk elvégezni.
Új gomb megnyomásával van lehetőség új cég felvitelére a rendszerbe:
Cég adatai
A kötelező mezők narancssárgával jelöltek, a felső rész adatai a cég adatait tartalmazzák, az alsó rész kitöltésére akkor van szükség, ha használni kívánjuk a Pénzügy/NAV online számla adatszolgáltatás illetve a Pénzügy/Adatfeldolgozó központ funkciókat.
Korábban rögzített cég adatainak módosításához az adott sorra kattintva megnyitható az adatlap.
A Cég adatlap alján található a Számlák automatikus rögzítése beállítás. Amennyiben a beszállítói számláknál használják az Adatfeldolgozó Központ szolgáltatást, és ez az automatikus rögzítés valamint a szükséges háttérbeállítás be van kapcsolva, abban az esetben a beszállítói számlák automatikusan Új státuszban átkerülnek a Beszállítói számla listanézetre. (Ha ki van kapcsolva, akkor az Adatfeldolgozó központ menüponton belül az adott számla sorára kattintva tudjuk behívni a számlát.)
Hide If | ||
---|---|---|
| ||
application property is kell hozzá |
Divíziók
Amennyiben szeretnénk a dimenzióinkat Divíziók szerint (is) meghatározni, itt tudjuk beállítani a divíziókat – számla import esetén csak az itt beállított Divízió adatokat tartalmazó listát tudunk importálni.
Divíziók
Telephelyek
A céghez tartozó telephelyeket / raktárakat tudjuk ezen a felületen megadni.
Telephelyek
A Telephely szerkesztésével határozhatók meg a telephelyen lévő raktárak és azok tulajdonságai:
Telephely szerkesztése
Kizárólag azokra a telephelyekre/raktárakra tudunk rögzíteni a rendszerben, amelyeket itt meghatározunk, és amik aktív státuszban vannak.
Szerepkörök
Ebben a menüpontban határozzuk meg azokat a Szerepköröket, amiket a Felhasználóknál fel fogunk osztani.
Szerepkörök
Korábban létrehozott Szerepkör módosítása az adott sorra duplán, Új szerepkör pedig az új gombra kattintva lehetséges.
Amennyiben egy olyan szerepkört szeretnénk létrehozni, aki minden funkcióhoz hozzáférést kap (Superuser, rendszergazda), akkor elegendő a Minden jog megadása gombra kattintani.
Ha olyan szerepkörre van szükségünk, amelyik viszont csak egyes funkciók használatára jogosult, akkor erre szolgál a Jogosultságok illetve a Funkció jogosultságok beállítása.
Szerepkör szerkesztése
A különbség a két beállítás között az, hogy a Jogosultságok a menüpont láthatóságára vonatkoznak, a Funkció-jogosultságok viszont már egy részletesebb beállítása annak, hogy a Felhasználó az adott menüponton belül milyen műveletek elvégzésére jogosult.
A Felhasználók fülön láthatjuk az adott szerepkörhöz rendelt Felhasználókat.
Felhasználók
Dokumentumkezelő
...
- A rendszerben tárolhatók kívülről beemelt elektronikus állományok.
Adminisztráció - Dokumentumkezelő / Jogosultságok
- A rendszerben fa mappa struktúrában tárolhatóak a feltöltött dokumentumok, azokhoz szerepkörönkénti olvasási és írási jogosultság állítható, leírás rögzíthető. A mappákhoz megadott jogosultság öröklődik az alá felvett dokumentumokra és a mappán belüli almappákra is. A funkciójogoknál megadható egy olyan speciális jogosultság, amivel rendelkező felhasználó az összes dokumentumot láthatja, és a jogosultságait módosíthatja.
- Megfelelő jogosultsággal a dokumentumok dupla kattintásra megnyílnak.
Dokumentumkezelő jogosultság részletes beállítása
- Szabadon szűrhető a leírás és a fájlnév tartalma.
- Az itt feltöltött fájlok szabadon csatolhatók termékekhez, partnerekhez, vevő és szállító rendelésekhez a választott felületekről
- A rendszer számos pontján a rendszer elemeihez csatoltan vihetők fel dokumentumok (Bizonylatok Partnertörzs…), melyek szintén a dokumentumkezelőbe kerülnek. A Dokumentum kezelő képernyőn a dokumentum tulajdonosára, illetve a feltöltési időintervallumra szűrhetünk, illetve szabadszavas szűréssel kereshetünk a dokumentumok között.
- A dokumentumkezelő mappáinak, és a feltöltött fájloknak olvasási, és törlési jogosultságot lehet beállítani. A rendszerben az egyes objektumokhoz becsatolt fájlt is csak a megfelelő olvasási jogosultsággal rendelkező személy tudja megnyitni. Aki feltölti az adott dokumentumot, illetve aki az adott mappát létrehozza, ő lesz a tulajdonosa. A feltöltött fájl tulajdonosának természetesen van joga a saját dokumentumaihoz, és azok jogosultságának szerkesztéséhez.
- Dokumentumkezelő jogosultságok: A dokumentum szerepkörönkénti láthatóságát, szerkeszthetőségét befolyásoló szabály. Minden mappára, és a dokumentumkezelőben létrehozott fájlra beállítható jogosultság
- Dokumentum kategóriák: Az Adminisztráció / Alapadatok / Általános ablakban lehet létrehozni dok. kategóriákat. Ez egy csoportosítási lehetőség, melyre szűrni lehet. Feltöltéskor adható meg, dokumentumonként.
- A Könyvtárstruktúrában automatikusan létrejön két könyvtár az Iratkezelőből és a Dokumentumtárból (ld. lejjebb)
Munkaállomások
- pénztár beállítások
Adminisztrációs riportok
- Bejelentkezési napló
A rendszerben történt bejelentkezéseket rögzíti.
Bejelentkezési napló listanézet
- Szerepkör módosítások
Ezen a lekérdezésen nyomon követhető és szűrhető az egyes szerepkörök módosításának időpontja, valamint a módosítás tárgya.
Szerepkör módosítások listanézet
- Egyedi riport futtatás
Itt van lehetőség egyedi SQL riportok létrehozására, kérjük, hogy az ehhez kapcsolódó jogosultságokat kellő körültekintéssel kezeljék, illetve kérjék a Support vagy Konzulens segítségét!
Egyedi riport szerkesztése
Adminisztrációs konfiguráció
- Folyamati paraméterek
A rendszer működését szabályozó paraméterek, ezek beállításhoz minden esetben Konzulensi vagy Support segítség szükséges!
- Adminisztrációs alapadatok
Pénznemek:
A rendszerben használatos pénznemek valamint azok kerekítési szabályai állíthatók be ezen a felületen.
Adminisztrációs alapadatok - pénznemek beállításai
Bizonylatszámok:
Minden bizonylattípusra létre kell hozni egy bizonylatszámot, amely alapján a rendszer a szigorú számadás kötelezettséget biztosítani tudja.
Adminisztrációs alapadatok - Bizonylatszámok
Bizonylatszámok szerkesztőfelülete
- Alapadatok
A rendszerben megjelenő egyéb alapadatok rendszere.
Adminisztráció - Alapadatok
- Nyomtatvány szövegek
Itt állíthatjuk be a különböző típusú nyomtatványainkon milyen szöveget szeretnénk feltüntetni.
Az Új gomb megnyomásával vagy az adott sorra duplán kattintva jutunk el a Nyomtatvány szöveg szerkesztése felületre.
Nyomtatvány szövegek
- Nyomtatvány megjegyzés beállítások
Ezen a felületen állítható be, hogy az egyes nyomtatványainkon hol és milyen megjegyzéseket szeretnénk szerepeltetni.
Nyomtatvány megjegyzés beállítás