Versions Compared

Key

  • This line was added.
  • This line was removed.
  • Formatting was changed.

...

Image Added


Info
iconfalse

...

Image Added

Info
iconfalse

Tartalomjegyzék

Expand


Table of Contents






Info
iconfalse

Image Added

Info
iconfalse

Keresés

Livesearch
sizelarge




Info
iconfalse

Általános felhasználói leírás Ajánlat – Szerviz kapcsolt folyamatok

Bevezető

A funkcióleírás célja, hogy bemutassa az ajánlat, szerviz feladat és a munkalap kapcsolatát és végigkövesse a szervizes munkavégzésre adott ajánlat kiszolgálási folyamatát.

Szervizes munkavégzésre adott ajánlat kiszolgálási folyamata

Ajánlat

A SmartFront ERP-ben történt ajánlatadási folyamat (………. dokumentum … fejezetben részletezettek szerint vagy link…) végén, a végleges Ajánlat ügyfél által történt elfogadását követően szükséges eldönteni, hogy a szervizesek közreműködésével szolgálják-e ki a megrendelést vagy sem.
Image Modified Amennyiben igen, akkor az elfogadott státuszú ajánlaton (amelynek korábbi változatához nem tartozott szerviz feladat) megjelenő a „Szerviz feladat létrehozása" gomb segítségével lehet elindítani a folyamatot.

Warning
titleFontos!

Kizárólag elfogadott státuszú ajánlat esetén jelenik meg a funkciógomb. A SmartFront ERP nem korlátozza, hogy csak szerviz feladat, vagy csak rendelés legyen létrehozható az ajánlatból, illetve egy ajánlatból korlátlan számú szerviz feladat létrehozható. 



Image Modified
Szerviz feladat létrehozása


A gombra kattintva a Szerviz > Szerviz feladat > Szerviz feladat szerkesztése nyílik meg.
Egyedi fejlesztéssel – külön megrendelés esetén - megvalósítható, hogy Ajánlatból kizárólag egy szerviz feladat legyen létrehozható. Szintén egyedi fejlesztéssel lehetőség van az ajánlat képernyőre, illetve az ajánlat listanézetre a létrehozott szerviz feladathoz kapcsolódó bizonyos információk megjelenítésére.

Szerviz feladat

Az ajánlatból létrehozott szerviz feladat esetén a SmartFront ERP összekapcsolja az új szerviz feladatot a meglévő ajánlattal, így a bizonylatok láncolatán keresztül nyomonkövethető, hogy melyik ajánlathoz melyik szerviz feladat tartozik.


Image Modified
Ajánlatból létrehozott szerviz feladat


A szerviz feladat létrehozásakor a rendszer automatikusan előtölti az ajánlat alapján az alapadatokat. További adatok beállítása, rögzítése szabadon megtehető. A szerviz feladat funkcionalitásáról, használatáról részletes leírás a ………. dokumentum … fejezetében; vagy link … található.
Az ajánlaton szereplő tételek külön, az „Ajánlati tételek" fülön tekinthetők meg, így a szerviz feladaton ellenőrizhető, hogy az ajánlat milyen tételekből állt és ezek milyen értékben kerültek kiajánlásra, milyen alkatrészek szükségesek a szereléshez és milyen szolgáltatásokat kell elvégezni. Nem szükséges a teljes ajánlati listában keresni vagy hozzáférést adni.
Az ajánlati tételeket módosítani, újat hozzáadni, kiegészíteni, törölni nem lehet.
A munkavégzés adminisztráláshoz az adott szerviz feladatból indított munkalap készítése szükséges, mely a „Munkalap létrehozása" gombra kattintva tehető meg.
Egyedi fejlesztéssel – külön megrendelés esetén - megvalósítható, hogy szerviz feladatra, illetve a szerviz feladat listanézetre, szűrőkbe és aggregációba az eredeti ajánlathoz kapcsolódó bizonyos információk megjelenítésére kerüljenek.

Munkalap

Szerviz feladatból indított új munkalap esetén (amennyiben ajánlatból jött létre a szerviz feladat) a SMART ERP automatikusan megnyitja a Szerviz > Munkalapok > Munkalap szerkesztése képernyőt. A munkalap adapadatai a szerviz feladat alapján automatikusan kitöltésre kerülnek.


Image Modified
Szerviz feladatból létrehozott munkalap (ajánlatból induló szerviz feladat esetén)


A Munkalap funkcionalitásáról, használatáról részletes leírás a ………. dokumentum … fejezetében; vagy link … található.
A SmartFront ERP automatikusan felveszi a ráfordítás és tranzakció tételek az ajánlaton szereplő tételekből az alábbiak szerint:

  • Tranzakciók: minden olyan ajánlati tétel, melynek termékéhez nem tartozik szerviz tétel típus (………. dokumentum … fejezetben részletezettek szerint vagy link…), a tranzakciók altabra került felvételre automatikusan olyan mennyiségben és árral/kedvezménnyel, mely az ajánlaton szerepel. Minden esetben az „Eszköztípus" „Alkatrész" és a „Típus" „Kihelyezés" lesz


Image Modified

Automatikusan felvett tranzakciós tétel

  • Ráfordítás: minden olyan ajánlati tétel, melynek termékéhez tartozik szerviz tétel típus, a tranzakciók altabra került felvételre automatikusan olyan mennyiségben és árral/kedvezménnyel, mely az ajánlaton szerepel.

Image Modified
Automatikusan felvett ráfordítás tétel


A munkalapokon a SmartFront ERP által automatikusan felvett tételek szerkeszthetők, azonban a munkalap „Ajánlati tételek" altabján az eredeti tételek szerepelnek, így a változások összehasonlítására van lehetőség.

Warning
titleFontos!

Automatikusan nem küld figyelmeztetést a SmartFront ERP, amennyiben az ajánlati tételek és a munkalapon szereplő tételek között akár mennyiségben, akár tételben, vagy akár árban eltérés tapasztalható. Több munkalap létrehozása esetén minden alakalommal az összes tétel szerepel minden egyes munkalapon. 

A kapcsolódó bizonylatokon keresztül közvetlenül elérhető a munkalaphoz kapcsolódó ajánlat is, illetve szintén ellenőrizhető és összehasonlítható az „Ajánlati tételek" altabon.
Egyedi fejlesztéssel – külön megrendelés esetén - megvalósítható, hogy szerviz feladatra, illetve a szerviz feladat listanézetre, szűrőkbe és aggregációba az eredeti ajánlathoz kapcsolódó bizonyos információk megjelenítésére kerüljenek.

Szervizes munkavégzésre adott ajánlat lehetséges kiszolgálási folyamata szerepkörönként


Az alábbi ábra szerepkörönként mutatja be a javasolt teljes kiszolgálási folyamatot az ajánlat létrehozásától a munkalap lezárásáig.

Image Modified
Kiszolgálási folyamat szerepkörönként

Szükséges beállítások

Funkciójog – Szerviz feladat létrehozása

Jogosultság

Funkció jogosultság

Működés/ Tanács

Értékesítés/Ajánlat

Szerviz feladat létrehozása ajánlatból

Szerviz feladat létrehozása ajánlatból gomb megjelenik


Amennyiben a felhasználó jogosult ajánlatból szerviz feladatot létrehozni, abban az esetben a szerepkörök szerkesztése menüpontban a funkció-jogosultságok közül a szerviz feladat létrehozása ajánlatból jogosultságot szükséges megadni a felhasználó szerepkörének.