Info | ||||
---|---|---|---|---|
| ||||
|
Hide If | ||
---|---|---|
| ||
POS id beállítás: ipos.html?posid=1 |
Bejelentkezés
A POS felület megnyitásához először be kell jelentkezni.
A bejelentkezés történhet a felhasználóhoz rendelt vonalkód beolvasásával vagy a felhasználónév és a jelszó megadásával.
Bejelentkezés vonalkóddal
A felhasználónév és a jelszó megadásához a vonalkódra kell kattintani.
Bejelentkezés felhasználónévvel és jelszóval
A felhasználó bejelentkezési adatait, Felhasználónév, Jelszó, Vonalkód az Adminisztráció/Felhasználók/Felhasználók szerkesztése nézeten kell megadni.
POS felület
A POS felületen egy gombnyomással elérhetők a legfontosabb funkciók.
POS képernyő
A kezdőképernyőn különböző funkciók érhetők a felső sávban található ikonok segítségével.
...
Új kosár hozzáadása
Termékinformáció megjelenítése
Törzsvásárló (partner) hozzáadása vagy választása
Göngyöleg visszaváltás
Ajándékkártya értékesítése vagy feltöltése
Pénz befizetés és pénz kifizetés
Kosár bezárása
...
Vezérlőpult
Vonalkódolvasó újra csatlakoztatása
Utolsó bankkártyás fizetés sztornózása
Összeg visszautalása bankkártyára
Napnyitás
POS kasszazárás
Címkenyomtatás
Blokktörténet
Kijelentkezés
Több kosár kezelése
A POS felület lehetőséget biztosít arra, hogy egyszerre több, nyitott kosár is kezelhető legyen. Amennyiben egy kosárba felválogatták a termékeket, de a fizetés még nem történik meg, az Új kosár hozzáadása gombra kattintva új kosár is hozzáadható. Az ikonsor felett megjelenik a kosár megnyitásának időpontja (óra:perc), melyre kattintva a különböző kosarak között lehet váltani.
Napnyitás
A nyugta készítés megkezdéséhez napnyitás szükséges.
A Napnyitás gombra kattintva a megjelenő felugró ablakon kell megadni a kasszában lévő nyitó készpénz összeget. Az összeg csak 0 vagy 0-nál nagyobb érték lehet.
Az OK gombra kattintva megtörténik a napnyitás és a Cashboxból 2 példányban ki lesz nyomtatva a napnyitás bizonylat.
Napnyitás
Termék információ
A termék információ segítségével a kosárba tett termékeknek megtekinthetőek a részletei egy felugró ablakban.
Termék információ
Érdeklődés rögzítése
Amennyiben nincs készleten az adott termék, érdeklődés rögzíthető már meglévő törzsvásárlóhoz. Erről a raktáros értesítést kap, hogy beérkezett a termék, majd a vásárló részére egy automatikus emailt küld a rendszer.
Érdeklődést a Termék információs lapon lehet rögzíteni.
Törzsvásárló (Partner) rögzítése
Törzsvásárlói regisztráció a POS felületen a Törzsvásárló gombra kattintva lehetséges.
A Partnertörzs képernyőn a már meglévő törzsvásárlók adatai érhetők el, név, illetve email cím alapján kereshetők a listából. A korábban megadott információk szerkeszthetők, illetve elérhető a vásárlóhoz tartozó Blokktörténet, Ajándékkártya és Érdeklődés.
Új törzsvásárló rögzítése
Új törzsvásárló rögzítésekor kötelező megadni a nevét, számlázási címét és jogi személy esetén az adószámát.
Pénz befizetés
A pénz befizetéssel készpénzt lehet a kasszába tenni.
A befizetéshez a Pénz befizetés jelölőnégyzetnek kell aktívnak lenni.
Az OK gombra kattintva megtörténik a befizetés és a Cashbox 2 példányban kinyomtatja a Pénz befizetés bizonylatot.
Pénz befizetés
Pénz kifizetés
A pénz kifizetéssel készpénzt és utalványt lehet a kasszából kivenni.
A kifizetéshez a Pénz kifizetés jelölőnégyzetnek kell aktívnak lenni.
Az OK gombra kattintva megtörténik a kifizetés és a Cashbox 2 példányban kinyomtatja a Pénz kifizetés bizonylatot.
Pénz kifizetés
Nyugta készítés
Fizetés
Készpénzzel
Bankkártyával
Utolsó fizetés sztornózása
Visszautalás
Utalvánnyal
Ajándékkártyával
Idegen utalvánnyal
Több fizetési móddal
Egyszerűsített számla készítés
Göngyöleges termékértékesítés
A göngyöleges termékek POS kiskereskedelmi értékesítése megegyezik a normál termékek értékesítésével.
A különbség annyiban jelentkezik, hogy göngyöleges termék beolvasásakor a termékhez kapcsolt Tapadó göngyöleg is automatikusan megjelenik a tétellistában. Ezzel egyidőben a Cashbox kijelzőjén is megjelenik a göngyöleges termék, majd pár másodperc múlva a hozzá kapcsolt tapadó göngyöleg fog megjelenni.
Göngyöleges termékértékesítés POS felületen és a Cashbox kijelzőn
Göngyöleg visszavétel
A göngyöleg visszavételhez először a göngyöleg gombot kell megnyomni. Az így rögzített tételek mennyisége és értéke negatív előjellel jelenik meg. Tapadó göngyöleges termék esetén a termékhez kapcsolt Önálló göngyöleg lesz felvéve a POS tétellistába továbbá megjelenik a Cashbox kijelzőn és ez lesz a bizonylatra is nyomtatva.
A termékek ára, amin visszavesszük őket az eladási áruk lesz.
Warning | ||
---|---|---|
| ||
A mennyiség átírásakor figyelni kell, hogy a mennyiség negatív maradjon különben nem göngyöleg visszavétel, hanem értékesítés fog történni. Csak azokat a termékeket lehet göngyölegként visszavenni, melyek Termék típusa Göngyöleg. |
Göngyöleg visszavétel POS felületen
A göngyöleg értékének visszafizetés folyamata megegyezik a normál fizetési folyamattal.
Göngyöleg esetén Egyszerűsített számlát nem lehet készíteni.
A bizonylat nyomtatásával egy időben az göngyölegek visszavett mennyiségével növekszik a készlet.
Göngyöleg visszavétel értékesítéssel együtt POS felületen
Göngyöleget vissza lehet venni a az értékesítési folyamat közben is. Ebben az esetben az értékesített tétel közé lehetőség van a visszavételezendő göngyöleg tételt is rögzíteni.
A kinyomtatott bizonylaton a göngyöleg tétel negatív mennyiséggel és értékkel fog szerepelni.
Értékesítéssel egybekötött göngyöleg visszavétel POS felületen
Ajándékkártyák értékesítése
Az Ajándékkártyák értékesítése kizárólag POS terminálon lehetséges.
Kártya vásárlás: Az ügyfél egy anonim kártyát vásárol. A POS felületen az Ajándékkártya gomb megnyomásával egy felugró ablakban a pénztárosnak az alábbi adatokat kell megadnia:
- Kártyaszám (Vonalkód olvasóval)
- Vevő (Partnertörzsből kiválasztható), opcionális
- Kedvezmény (külön funkciójoggal rögzíthető)
- Feltöltés összege (Amennyiben egy egyenleg nélküli ügyfél kártyaként funkcionál, a feltöltés összegénél 1 Ft-ot kell megadni).
Ha értékesített kártyával érkezik a vásárló: ebben az esetben lehetősége van fizetni az ajándékkártyával maximum a feltöltés összegének erejéig.
Egyenleg feltöltés: leolvassuk a feltöltendő kártyát, akkor a kártya adatait tartalmazó képernyő jelenik meg. Ekkor a kedvezmény és az összeg módosítható a mentés gomb megnyomásával.
Az összeg mezőbe írandó a feltöltés összege, mentés után a kártyaszám és a feltöltés összege rákerül a POS tétel listára. Erre az összegre nem jár az általános partner kedvezmény.
Ajándékkártya értékesítése
Címkenyomtatás
A Címkenyomtatás menüpontban lehet a bolti értékesítéshez szükséges címkék nyomtatást elvégezni.
Itt a dátumszűrőben megjelölt időszakban történt árváltozásokat, valamint a készleten lévő termékeket kérhetjük le listanézetre. Ha ez a jelölőnégyzet be van kapcsolva, akkor lehozza az adott boltban készlettel rendelkező és nem készletkezelt termékeket.
A jelölőnégyzetbe kattintással, majd a kijelöltekhez ad gomb megnyomásával egy sikeres hozzáadás üzenet jelenik meg. Ezt követően a „dupla nyíl”, képernyőváltás gomb megnyomása a kijelölt elemek listanézetéhez navigál. Itt tetszőlegesen törölhetőek a hibásan kiválasztott termékek, illetve a nyomtatás indítása is itt lehetséges.
Címkenyomtatás
Blokk történet
A Blokk történet riportban megjelennek a korábban kiállított bizonylatok és a Pénztárösszesítőt is lehet nyomtatni. Az egyes bizonylatokra kattintva megnyílik a Blokk áttekintő, ahol megjelennek a bizonylat részletei valamint lehetőség van a Sztornózásra és a Visszáru kezelésére.
Blokktörténet
Pénztárösszesítő nyomtatása
A Blokk történet nézeten a Pénztárösszesítő gombot megnyomva a lenti 5 riportot nyomtatja ki a Cashbox. A pénztárösszesítő nyomtatása nem zárja le a napot, hanem a legutolsó napnyitás óta rögzített bizonylatokból készít riportokat.
- Napi Áfa jelentés
- Napi részletes Áfa jelentés
- Napi gyűjtő riport
- PLU riport
- Napi kezelői riport
Sztornózás
Bizonylatot sztornózni a Blokk történet nézeten a sztornózandó bizonylat kiválasztása után lehet a Sztornózás gomb megnyomásával.
A sztornó bizonylaton kötelező a vevő adatainak a feltüntetése, ezért ha a sztornózandó bizonylat rendelkezik vevő adatokkal, akkor a Cashbox 2 példányban kinyomtatja a sztornó bizonylatot. Azonban, ha a sztornózandó bizonylat még nem rendelkezik vevő adatokkal, akkor a Sztornózás gomb megnyomására a Partner lista nyílik meg, ahol ki kell választani a vevőt vagy új partner esetén rögzíteni kell a vevő adatait. A vevő kiválasztása után a Cashbox 2 példányban kinyomtatja a sztornó bizonylatot.
Bizonylat sztornózás
Visszáru kezelés
Visszáruzást indítani a Blokk történet nézeten az eredeti bizonylat kiválasztása után lehet a Visszáru gombot megnyomva.
A visszáru bizonylaton kötelező a vevő adatainak a feltüntetése, ezért ha az eredeti bizonylat rendelkezik vevő adatokkal, akkor a POS tétellista jelenik meg, ahol meg kell adni a visszáruzandó tételeket. A tételek megadása után a Fizetés következik, aminek a végén a Visszáru gombot megnyomva Cashbox 2 példányban kinyomtatja a sztornó bizonylatot.
Azonban, ha az eredeti bizonylat még nem rendelkezik vevő adatokkal, akkor a Visszáru gomb megnyomására a Partner lista nyílik meg, ahol ki kell választani a vevőt vagy új partner esetén rögzíteni kell a vevő adatait. A vevő kiválasztása után a a POS tétellista jelenik meg, ahol meg kell adni a visszáruzandó tételeket. A tételek megadása után a Fizetés következik, aminek a végén a Visszáru gombot megnyomva Cashbox 2 példányban kinyomtatja a sztornó bizonylatot.
Visszáru kezelés
Vezérlőpult
Felhasználó átjelentkezés
Felhasználó kijelentkezés